28 Şubat 2009 Cumartesi

Eregli'miz icin...

ERHABER.COM haber bulteni kose yazarina yazmistim bu yorumu..Bir okuyucu " bugune kadar okudugum en guzel yorum..! demis. Hosuma gitti..paylasmak istedim sizlerle.

Nereye gidiyoruz boyle...?

Merhabalar.
Sozlerime yuce Mevlana'nin bir siiriyle baslamak istiyorum..."Kor cehalet cirkeflestirir insanlari,suskunlugum asaletimdendir...Her lafa verecek bir cevabim var, Lakin bir lafa bakarim laf mi diye, bir de soyleyene bakarim adam mi diye...! Evet...soylenecek cok soz var ama susuyoruz nedense.
Neler oluyor bize ? nereye gidiyoruz boyle ? nerede o eski gunler? nerede o eski Eregli'miz ? hatirliyorum daha dun gibi...kucucuktum..beklerdim buyuk bir heyecanla.. birbirinden degerli sanatcilar gelirdi, konserler verilirdi..her hafta Sumer sinemasinda yabanci filmlere, Atlas ve Emek sinemasinda guzel Turk filmlerine giderdik...moderndik,cagdastik..Eregli lisesinin birbirinden mukemmel ogretmenleri Narin hanim,Nezihe hanim,Mehmet Ulku,Ozden hanim,Hosgel hanim,Ferhat bey...vs.. en iyi sekilde yetistirdiler bizleri..,sapka cikarirdi Ankara'ki tum hocalarim." hangi kolejden mezunsunuz? " diye."Eregli lisesi" deyince sasirirlardi.Ahmet Kunt "koy enstitusu mezunu" degerli ilkokul ogretmenim...yok sizin gibi dort dortluk ogretmenler artik gunumuzde...Aldigimiz egitimle gurur duyardim..OSS de basari oranimiz ne kadar da yuksekti.Okuma orani yuksekdi..Parmakla gosterilirdi Eregli'li gencler ? Sosyal aktiviteler daha da mukemmeldi...sporun her dalinda basariliydik..herkes cag atlarken biz neden tersine donduk soyler misiniz ? gecen gunku yorumumda da soz ettim...Eregli'miz acinacak sekilde.Uzuntu duyuyoruz inanin gurbet ellerde.....biliyorum ekonomik tsunami halkimizi derinden etkilemis durumda...issizlik diz boyu...parasizlik canlara tak etmis...hergecen gun daha da magdur insanlarimiz..ben ciftci cocuguyum..gurur duyuyorum ciftci cocugu olmaktan...nerede o eski mahsuller? nerede o dogal urunler ? yok iste...cifcilik olmus ... zararina deyip ekilmiyor tarlalarimiz...ekin tarlalarimizi.. koylulerimiz cekerse elini etegini,soyleyin neyle besleniriz ? tek kelimeyle gume gitmez miyiz?...Kriz teget gecmiyor ne yazik ki...delip geciyor acimasizca...Ozguvenin yerini korku,demokrasinin de yerini baski aldi gunumuzde...Seyirci kaliyoruz aci gerceklere...Biz Kurtulus savasini kazanmis,olmazi basarmis bir toplumun cocuklariyiz..Toparlanin lutfen, sivayin kollarinizi, biz EREGLi'liyiz...bizler guclu karakterleriz..elbirligiyle krizi de yeneriz,yeniden eski gunlerimize de doneriz...Tutun birbirinizin elinden..destek olun garibana..magdura..Kurtarin koy havasindan canim,cigerim sehrimi..Her arkadasim uzuntuyle soz ediyor Eregli'mizden...Yazik..cok yazik.!.diye kahroluyor her goren..
ikbal Gurpinar'a gelince..O benim Ankara'dan arkadasim..birlikte tresor sampuanini pazarlamistik..iyi kizdir..akillidir..insanlarla iletisimi kolay kurar...gelsin Eregli'mize..hosgelsin..sadece bir tek o geliyorsa sanatci olarak ve benim halkim kosa kosa sadece onu dinlemeye geliyorsa uzucudur..dusundurucudur.....neden bir ikbal Gurpinar 'la kalinsin ki?neden guzel bir organizasyon yapilmasin ki ? bu kadar mi aciz bizim belediyemiz? bizim yetkililerimiz?insanlarin en dogal hakkidir..eglenmek,gulmek, desaj olmak,stres atmak..bir bakin cevrenize cogu insanlar gulmeyi unutmus,gozleri mahsun mahsun..soluk benizli..hayatta en onemli sey sagliktir..saglik..ruh sagligidir...kaybetmemek gerek...!
Seminerler duzenlensin,egitici konferanslar verilsin...Nerede Kadinlar Birligi? nerede o modern hatunlar ? nerede Eregli'nin degerli kadinlari ?
Unutmayin ki bir ulkeyi kurtaracak KADINLARdir ve onlarin yetistirdigi cocuklardir...!
Yuzunuzden gulumseme,yureginizden sevgi eksik olmasin.Sevgiyle kalin...
Guzin Caliskan AVCI

Hiç yorum yok: