2 Mart 2009 Pazartesi

Aglayan guzel

Bir ruzgar esti gecti DOHA'dan

Dun ruzgarliydi Doha...Gunes bulutlarin arkasina saklanmis parildamiyordu...Ha yagdi..ha yagacak yagmur beklentisi icindeydim tum gun..Muthis zevkli oluyor boylesi bir havada yurumek...indim sahile.."El mi yaman, bey mi yaman misali ruzgarla kavga ettim her adimda..sert sert yuzume carptikca.
Bir genc kiz ilisti gozume..,Simsiyah upuzun saclari, savruluyordu sagdan sola..Perisan gorunuyordu. Oturmustu merdivenin en alt basamagina..Sandaletini cikarmis ciplak ayaklarini daldirmisti mavi denize.....henuz 20 li yaslarda..efkarli efkarli cektigi sigaradan cikan dumanlar,sanki bacadan tuter gibiydi.Ciliz bedeni azgin denizdeki balikci teknesi gibi sarsiliyordu..Agliyordu sessiz sessiz...Cekik gozleri, minicik burnu vardi..Buyuleyici bir guzellik degildi ama hostu yuz hatlari..Acisi yuzunden okunuyordu..Mahsundu, dipsiz bir kuyu kadar derindi bakislari..Dalgalar, ayaklarinin dibinde, yureginin sesine eslik eder gibi kavga ediyordu.
Es gecip gidemedim..Serde ogretmenlik var ya..Yillarca asi genclikle ugrasmisiz..kimler geldi gecti bir an beynimden..Bogazima birseyler dugumlendi, icime tatsiz bir duygu yayildi, bir huzun kapladi tum benligimi.Oysa kosarak cikmistim evden,denizi bir an once kucaklamak icin.
Civilenmis gibiydi kizcagiz..Olumle yasam arasindaki o cizgide gidip geliyordu sanki..Obur dunyaya daha yakindi korpecik yuregi..Gozlerinden sicim gibi suzulen o yaslar inanin icime isledi...Hicbirsey yapamanin verdigi eziklikle , iliklerime kadar titredim...Dili,dini,irki,rengi ne olursa olsun insaniz biz...Yaradanim bizleri sevsin,sevilsin diye yaratmis...Boyle gurbet ellerde gozyasi doksun,aglasin diye yaratmamis...Gozler gulsun,gonuller ask bahcesinden su icsin diye yaratmis..insanca yasayalim diye vermis bu canlari bize...Gencecik bir kiz..icinin mutlulukla dolu olmasi gerekirken agliyordu icin icin.
Kimbilir neydi boylesine yurekten aglatan sebep ?, Hayat toz pembe degil ne yazik ki...Ne hayaller kuruyorsun ? nelerle karsilasiyorsun ? Kimbilir sevdiginden mi ayrildi ? memleketinden kara bir haber mi aldi ? umdugunu mu bulamadi ? hayal kirikligi mi yasadi ?
Sebep her ne olursa olsun aglamasin kadinlar...aglamasin genc kizlar...Daha omrunun ilkbaharinda, gurbet ellerde, caresizilik icinde, o diyardan o diyara savrulmasin hazan yapraklari gibi.
Koyunden, kasabasindan hic disari cikmamis kizlarimizi dusundum bir an...Bu yaslarda degil boylesi ozgurce dolasmak, cesme basina gitse olay olur, haklari yoktur itiraza, buyukler ne derse o dogrudur..Kimisi evlendirilir okul cagindayken, zorla istemedigi biriyle..karisir coluk cocuga...kimisi de istegiyle kurmustur , uzuntu de duymaz, kendi istemistir boylesi bir yasantiyi
genc yasta...Beynimde yanik yanik turkulerimiz yankilanmaya basladi...sanki kendine gel der gibi birkac damla yagmur dustu ellerime, yuzume...Muthis bir sessizlik coktu cevreye..Tatli bir heyecanla baktim gokyuzune..cocukca.. muzipce....ozlemisim yagmur sesini..ozlemisim mis gibi toprak kokusunu..kapattim gozlerimi..hazirdim siril siklam islanmaya..Bir kac dakika surmedi mutlulugum, geldi gecti, islatmadi bile..sadece su serpti gonlume :) O anda...genc kiz..cevresine yan gozle bakindi...Guvercin gibi korkak ve urkekdi..Cevreden gelip gecenler "ne yapiyor?" diye attiklari her adimda, donup bakmaktan kendini alamadi..Sabitti, civilenmis gibiydi..Bilmiyorum ne kadar durdugunu hic kipirdamadan..Vucudunda hareket eden tek sey , dinmek bilmeyen gozyaslariydi.
Birden urperdim..Panik ve dehset duygusu olustu icimde.."galiba denize atacak kendini " dedim...Birden..o bitkin, cokmus bedeni cevik bir hareketle egildi, ayaklarinin dibinde ruzgardan bagciklari ucusan sandaleti kapti yerden...butun gucuyle,nefretle, hirsla firlatti denize...Hangi kara yurekli zalimse kendisini aglatan,sokup atti icinden...rahatladi sanki..bir kus gibi tunemistim yani basindaki duvara..dondu bakti bana..gulumsedim..."super bir atis,cok guzel" anlaminda bir isaret yaptim..Sicacik bir gulumseme de ondan geldi...Ferahladigini hissettim,icim rahatladi..tam ayrilmak icin atladim duvardan asagi..o da ne ? Allah'in isine bak ..firlatip attigi sandaletler, azgin dalgalarin onunde,ruzgarin etkisiyle kendisine dogru gelmiyor mu ?
Gecmis olsun kucuk kiz... dedim fisiltiyla.
Sicacik..icten.. bir gulumsemeyle yeniden donmustu hayata.
"Bye bye" dedim uzaklastim oradan.

Sevgiyle kalin.

Guzin AVCI
2.3.2009
Doha-Katar

Hiç yorum yok: