14 Mart 2009 Cumartesi

Nasil unuturuz sevdiklerimizi ?

Enginim,canim kuzenim,

Soze nereden,nasil baslayacagimi sasirdim..inan ilk kez zorlaniyorum yazi yazarken..Sular seller gibi, tuslarin ustunde danseden parmaklarim,direniyor sanki..Kelimelerin kifayetsiz kaldigi an...
Zor gunler geciriyorsun biliyorum..Acini yurekten paylasiyorum..Basindan gecen bilir duygularini....Ben cok agladim, hala da agliyorum..
Birtanem, gidenler gelmiyor ne yazik ki..Aylar da gecse ustunden, yillar da gecse ustunden , acilari hala ilk gunku gibi taptaze..Bunca yil....bunca yil...ozlemim hic bitmedi..gozyasim hic dinmedi..Kiminin sesini, kiminin kendisini, kiminin giyimini benzettim senelerce....Burnugum diregi sizladi..icim urperdi..ne kadar ozledigimi hissettim derinden. Yillarin gucu yetmiyor bu atesi sondurmeye..Zaman ilacdir diyorlar, ilac da olsa ariyor gozlerin, istiyor gonlun cogu zaman, her yerde , olsun yaninda, olsun yani basinda.
Bu kadar aci cekecegimizi bilseler cekip giderler miydi genc yasta pes pese..? TAMER ' 'imiz omrunun baharinda, babam, baban, sevgili amcalarimiz ..tam basimiz da olacaklari sirada...Gozlerinden esirgedikleri, kiymetli evlatlarinin dugununu yapmadan..muruvvetlerini gormeden...Gitmezlerdi ...kiyamazlari bizlere..Bir damla gozyasi dokmemize bile musade etmezlerdi...inciden degerliydi her bir damla gozyasi onlar icin..Degerliydik..titrerlerdi ustumuze..Hic uzmediler bizi..incitmediler bile ..Biz istemeden, bir degil bes getirirlerdi eve..Bizler de iyi evlatdik..Aga torunu, aga cocuklariydik...Hic simarmadik..Saygi sevgi cercevesi icinde yetistirildik..Sevgiyle buyuduk, guzellikler icinde her birimiz..Mutluluk ruzgarlari eserdi evlerimizde...Dadilar, calisanlar, cifciler, cobanlar, soforler..ortaklar..carsi isine bakanlar..Bolluk icinde,.doya doya yasadik cocuklugumuzu bahce icinde, guller arasinda..icten, sicacik, sevgiyle bagrina basan aileye sahipdik..cocuklari ve kardesleri herseyden once gelirdi..ustumuze titrerlerdi..Sevgi yumagi gibiydik..etle tirnak gibiydik..Hic kirmadik birbirimizi..gozunun ustunde kasin var demedik birbirimize....saygisizlik etmedik, hic uzmedik senelerce.
inan ozluyorum ciftlikte gecen gunlerimizi...koyun-kuzu seslerini...gece 12 den sonra, ay isigi altinda oynadigimiz oyunlari,saklanbaclari...harman zamani duyulan heyecanlari..pespese kesilen kurbanlari..Anlatsam da kimseler inanmaz o gunlere...inanmazlar masal diye...Susuyorum sadece...izliyorum sonradan gormeleri hayretle..esefle...ruyalarimda yasiyorum hemen hemen her gun her gece...icim sizlayarak uyaniyorum.. agliyorum sessizce.
Saglam temelimiz, bizim, sevgi tohumlari oyle guzel ekilmis ki kucukken..Bilmiyoruz kiskancligi, bilmiyoruz hasetligi..Guzel yetistirdi annelerimiz bizleri..Saygin, itibarli, gorgulu, bilgili...
ANNEM canim annem var miydi esi benzeri ? sevgili annen, guzel yengem, Mubeccel yengem tam bir istanbul hanimefendisiydi..Severdi ikisi de birbiirini...ikisi de bir ayri kibar, asildi.Nur icinde yatsinlar...uzulme...ikisi de cennet de biliyorum.Ozleyecegim yengemin o kibar kibar anlattigi, birbirinden guzel hikayeleri...gozlerimiz arayacak Eregli'ye gidince, yoklugunu hissedecegiz derinden...takdir ilahi ..buraya kadarmis.
Bayragi biz devraldik simdi..yasatacagiz ebedi...

Dostlarina,arkadaslarina gelince ;
Gercekten sanslisin bu konuda Engin'im..Allah nasip etmez herkese..Eregli'den beri hic kopmadiniz..Yillar hic eskitemedi birlikteliginizi..Yillanmis sarap gibi, iran halisi gibi, yillar gectikce daha da cok baglandiniz birbirinize...ilk gunku gibi...hep taze kaldiniz..Acilari, mutlulklari, birlikte paylastiniz..Ne mutlu sana ...! Gercek dostlar boylesi gunlerde belli oluyor zaten....GURBET... beni de beni de..bu konuda daha olgunlastirdi..GERCEK DOST olarak bildiklerimi,gonulden bagli oldugum can arkadaslarimi yatirdim masaya tek tek...Laf olsun torba dolsun diye arkadaslik olmaz...Gercek dost arayandir, sorandir, kiymetli zamanindan sadece iki dakikasini ayirip sevgisini fisildayandir..herseyeni paylasandir.
Cok sukur, sen de ben de sansliyiz bu konuda.
iyi ki varlar yanimizda.
iyi ki varlar yasantimizda.
Sukran ve sevgilerimi yolluyorum her birine.
Sen de iyi bak kendine.
Hayat devam ediyor..toparlan guzelim..gel artik kendine...!


Bol gunesli, aydinlik, MUTLULUK dolu gunler dilegiyle...
Opuyorum ozlemle.
Sevgiyle kal.

Guzin AVCI
14.MART.2009
Doha-Katar

Hiç yorum yok: