7 Mart 2009 Cumartesi

iftar yemegi

Hayranim Elmasri ailesine

Elmasri ailesinin davetlisi olarak , dun aksam iftar yemegine davetliydik, Otel Inter Continent da...Tatli bir heyecan vardi gonlumde...Cunku guzel dostumu, can arkadasimi gormek her zaman mutlu etmistir beni.
Otelin kapisindan girdik.Lobide bekliyordu sevgili esi Fethi Elmasri.Piril piril ipekten beyaz Katar kiyafetinin icinde,dimdik bir komutan gibi duruyordu.
Gulumseyerek karsiladi bizi.Saygiyla "hosgeldiniz" dedi.Ne kadar kibar,nazik,centilmen,beyefendi biri.Universiteyi New York da okumus,kendini yetistirmis,iyi bir baba,iyi bir es, iyi bir insan.5O yildir KATARda yasayan bir aile.Kalabalik bir sulale.Birinin ayagina tas degse, aninda bir araya gelen, her mutlu olayi birlikte kucaklayan, her cuma baba esliginde biraraya toplanan,birbirine demir halatlarla bagli,saygin,itibarli,sevilen kalabalik bir aile.KATAR'in ileri gelen,ust duzeydeki insanlarla dostlugu olan, zengin,nufuslu,guclu bir aile.Allah nazarlardan esirgesin,Masallah deyim ne mutlu bu devirde bu denli aile baglari guclu bir aileyi gormek,sapka cikarilir boylesine.
Girdik salona.Masalar doluydu.Cok sayida Katar'li aileler vardi.Canim benim,guzel Sevgim, her zaman ki guzelligiyle isik saciyordu cevreye.Piril piril yesil gozleri,altin sarisi saclari, saclarini tamamlayan goz kamastirici giysisiyle.TIP okuyan asil,kibar,nazik kizi Nur yaninda, masallah aslanlar gibi babayigit, pilot olmak isteyen ,yakisikli oglu Hasan'i karsisinda.Hemen farkediliyordu seckin bir aile oldugu.Hepsi de oructu...iclerinin temizligi yuzlerine yansimisti.. nur akiyordu sanki.Neseyle acildi oruclar, havada ucustu espirili, hos konusmalar...insan sevdikleryle birarada olunca ,kosarak gecermis ya zaman.Zaman nasil gecti anlamadik...inanin birbirimize doyamadik.Her seferinde muthis keyif alarak dinlerim Sevgim'i.Bir turlu doyamam muhabbetine.
Sevgi Elmasri.
Henuz 18 yasindayken istanbul'dan gelin gelmis Dohaya.Kendini cok iyi tasiyan, kim oldugunu cok iyi bilen biri.Yasi kucuk olmasina ragmen ruzgar nerede eserse savrulmamis oraya.Her zaman ayaklari saglam basmis yere.Basi dik,mert,yurekli,sadakatli,hanimefendi,guvenilir,kendiyle barisik, mukemmel biri.Herkes icin olumlu dusunen,yuregi sevgiyle yogrulmus guzel insan.iyilik perisi sanki.Kendine deger verene deger veriyor Guzin ablasi gibi.Bir adim gelene de on adim gidiyor.Yapici,anlayisli,sabirli,onurlu,asiri gururlu.Kendimden cok ozellik goruyorum kendisinde.Ailesine,ATA'sina,ulkesine gonulden bagli.TURKCEyi en iyi sekilde hem okusun,hem yazsin, hem konussun diyerek ozel ders aldirmis cocuklarina..hem de ayri ayri saatlerde.Helal olsun..Ana dili gibi olur mu? ogrenmeli cocuk annesinin dilini.Konusuyor masallah cocuklar simdi ingilizce,Arapca,Turkce bulbuller gibi...okuyorlar sular seller gibi.
Guzel dostum,can arkadasim,
Mertligin,durustlugun,saglam kisiligin,guclu karakterin...ustun vasiflarla donanimli olman adin gibi sana olan sevgimi daha da guclendirdi.Tek bu yonlerine degil zekana da hayran kaldim her zaman..Dikkatli,dedektif gibisin.Bir kelimeden bile olaylari cozebilen,bir davranistn,bir bakistan bile beyinleri okuyabilen bir yetenege sahipsin.Bu da Allah vergisi..Doha'nin en guzel giyinen, en gosterisli,en uzun boylu , en guzel TURK KIZIsin.Defile icin gelen Zuhal Yorgancioglu hakli olarak,manken gibisin diyerek,birkac elbise de senin sunmani istemisti.Haliyle kiskaniliyorsun kendiyle barisik olmayanlar tarafindan.Gelseler de bir gorseler yuzunun guzelligiyle,ruhunun guzellginin nasil da butunlestigini? benim namuslu,serefli,iffetli,hanimefendi guzel arkadasim.Asil kalbini,esi bulunmaz guzel piril piril,berrak beynini,dostluga verdigin onemi hic bir zaman unutmayacagim.Keske seni yakindan tanima serefine ulasabilseydi bazilari, oturup bir fincan kahveni icebilseydi,evindeki ikrami,hizmeti,insanligi gorebilseydi...ne kadar farkli,soylu,asaletli olduguna tanik olacaklardi..Neyse ki seni yakindan tanimak nasip oldu bana.Agustos ayinda beni goturdugun o muhtesem,tek kelimeyle nefesimin kesildigi, o muhtesem KATAR dugununde gordugun itibara,gosterilen saygiya,sevgiye,ilgiye hic sasirmadim.Katar'in ust duzey ailesinden birinin kiziydi evlenen.Bizi orda en iyi sekilde temsil edisin beni onore etti.Bir Cumhuriyet cocugu boyle olmali dedim buyuk bir mutlulukla.
ibadetin gerektirdigi herseyi dort dortluk yerine getirisini de takdirle karsiliyorum.Boyle olmali insan.Herseyiyle ornek alinmali.
DOGRU insanla dost olmaktan,onunla koskoca bir 3 yili dolu dolu paylasmaktan cok inanin mutluyum.
iyi ki tanidim ELMASRi ailesini.
Seviyorum tum kalbimle hepinizi...guzel Sevgi'mi.
Hayat hep gulsun size....
Yasam boyu hersey olsun gonlunuzce...
Sevgiyle kalin..mutlulukla kalin.
Yuzunuzden gulumseme,yureginizden sevgi eksik olmasin.

Guzin AVCI
Doha-Katar
23.9.2008

Hiç yorum yok: