18 Aralık 2013 Çarşamba

QATAR-Doha'da...18 Aralık özgürlük bayramı

Bugün bayram Doha'da.Katar'lılar günlerdir hazırlanıyorlar bu bayrama.Herkes herşeyi unuttu kilitlendi bugüne.Önce caddeler süslendi gelin kız gibi, ağaçlara elekrikler çekildi.Heryer bayraklarla donatıldı.Towerslar renklendirildi gözkamaştırıcı.Hep merak ettim Corniche'de demirden yarım ay şeklinde yapılan demir parçasını..aceba ne olacak diye? İnanılmaz spotlar takıldı kocaman kocaman fransızlar ilgileniyordu başında.Emir mi teşrif edecekti kimbilir.
Sabahın erken saati.Baktım saat 6.00 da gidiyor insanlar akın akın.
7.15 i zor ettim.Ben de fırladım sokağa.
Seviyorum ben bu semti, sahil yakın,yaşam kaynağım benim gurbet elde.
Vaayy canına..Doha'nın yarısı burda.Corniche insan kaynıyor.Tutulmuş yol boyunca.Kimisi sahilin çıkmış duvarları üstüne.Duygu dolu anlamlı gün.Her yıl 3 Eylül de kutlanırdı.18 Aralıka kaydırıldı.Emir'in tahta geçtiği gün bugün.İnanılmaz seviliyor halkı tarafından.Ne güzel ne mutlu Katar halkına.Omuz omuza insanlar, güneşten pembe pembe yanaklar, her milletten insan seli, elinde Katar bayrağı,çoşkuyla kutladı bayramı.Ne bedende ter, ne gözlerde keder.Kimisi resim çekiyor neşeli,kimi çimlere uzanmış çıkarıyor güneşin keyfini.Görmeliydiniz gözlerdeki o pırıltıyı.Beni en çok duygulandıran el ele tutuşan Katar'lı miniklerdi.Bembeyaz giysilerinin içinde sıralanmışlardı ip gibi.Kücücük kalpleri devleşti adeta geçtikçe askerler önlerinden güm güm ayak sesleriyle.Geçerken genç yakışıklı Emir'leri minicik elleri patlayıncaya kadar alkışladılar çığlık çığlığa.
Denizde, karada, havada muhteşemdi tüm gösteriler.Herkesin içindeki çocuk çıktı piyasaya, herkes çocuktu adeta.Bahar vardı, yaz vardı, güneş vardı,sıcacık gülümseme vardı yüzlerde.
Ben yüksek bir yerdeydim Allah'tan, hakimdim herşeye,keyif aldım çektim herbirşeyi :)
Gece..muhteşemdi tek kelimeyle.Tutuldu nefesler.O spotlarla süslenen demir parçası yer megersem Senfoni okestrasına sahne yapılmış.Dev kadrolu okestra takımı büyüledi gözleri gönülleri.Ay ışığı altında dolaştı Doha semalarında, yankılandı sahilde birbirinden güzel çoşku uyandıran parçalar, alıp götürdü binbir milleti hayal ülkesine.
Saat tam 22.00 de..müzik eşliğinde havai fişek gösterileri başladı.Allah..o nasıl olağanüstü güzel bir manzaraydı öyle..denizin dibinden patlayan havai  fişekleri birleşti towersların önünde.
Gece karanlığı aydınlanırken ışıl ışıl söndü yüreklerdeki gurbet ateşi.. bitti özlemler  bitti hasretler.. rengarenk...muhteşem..ışıl ışıl..masal dünyasından bir geceydi inanılmaz güzellikte.
Sevgi selinin ortasında hissettim kendimi.
Taner'im Libya'da yarımdı sevincim yarımdı bedenim..!

Güzin Avcı
18.Aralık.2013
Doha-qATAr

Hiç yorum yok: