14 Haziran 2009 Pazar

Bir SOSYOLOGUN penceresinden...

Necla benim Doha'dan dostum..Su anda Dubai'deler.ODTU sosyoloji mezunu.Yillarca Kultur Bakanliginda "daire baskani olarak hizmet vermis,deneyimli bir insan"..nasil da anlamis dunku kapali da olsa erkeklerimize gonderdigim mesaji.
Sizlerle paylasmak istedim.
Kimi katilir,kimi katilmaz bu dusuncelere.Saygim sonsuz .
Bir de bir sosyologun penceresinden bakin istedim.
guzin
Guzinim ,canim benim,

Ozlemisim yazini, diline, ellerine, duygularina ve kalbine saglik....

Bitanem bu bahaneyle ,ben de uzun zamandir dikkatimi ceken bu konu uzerine iki satir yazmak istedim,sorun hem Turkiye'de hem de ozellikle YURT disinda cok daha gozlenebilir bir durumda..

En son bir animi aktarayim.Burada bir kuafor salonuna gidiyorum, zincir ve Dubai'nin en iyilerinden biri..Sacimi ,Tunuslu, kocasi insaattci olan ve Turk firmalarini cok yakindan taniyan bir kadin yapiyor.Bana soyledigi aynen su": bu kadar ilkel,bu kadar kadin duskunu,bu kadar cinsellige ruhu ac erkeklerle nasil yasiyorsunuz..?..".
Bir diger anim,Amerika'da yasayan ve yazlarini Turkiye'de geciren Iranli bir bayan arkadasim,der ki:'
"yirmi yildir, pek cok ulkede ,yalniz bir kadin olarak yasiyorum ,buna Iran' da dahil,ancak gozlemlerim sonucunda sunu gordum ki "Turk erkekleri kadar ....e duskun baska hic bir ulke erkegi tanimadfim" ....ve daha pek cok ornek ayni minvalde....

Bu konu uzerine, biraz kafa yorunca ve dikkat verince geldigim nokta su:
"Anadolu toprakllari onbinlerce yil pek cok kavmin ilgi alani olmus ve dinmek bilmeyen savaslara sahne olmus,..Ilkel , evinden uzak,kavgaci ve cinsel aclik icinde milyonlarca asker kavmin tohumlari yayilmis her bir kareye..Turk erkeklerinin cok buyuk bir cogunlugu saniyorum milyonlarca yillik bu genleri tasiyorlar.Egitimlisi egitimsizi,yaslisi genci...hic farketmiyor ve ne yazik ki bu da Turk kadinlarinin gercegi...Bu genler,bu DNA lar yenilenmedigi surece de bu durum devam edecek gibi gorunuyor, ne soylenirse soylensin,ne yapilirsa yapilsin.

Bu noktadan hareketle benim tum hemcinslerime bir onerim olacak.
Kocalari icin, cocuklari icin , evleri icin yasamaktan,devamli benimsedikleri ve onurla(!) tasidiklari KURBAN durumunda olmaktan vazgececekller.Bu duygusal ve fiziksel sorumluluklardan kacmak anlamina gelmiyor kesinlikle ama oncelikle essiz, yaratici , sevgi dolu bir birey olarak, kendilerini sevecek ve takdir edecekler ,onemseyecekler..... bu oldugunda zaten dalga dalga cevreye yayilir.. ese ,cocuklara, aileye ve tum sosyal yasama.....
Bana gore en basta esimizin , cocuklarimiz ve cevremizin bizi sevmesini istiyorsak , oncelikle biz kendimizi sevmeliyiz,kendimize deger vermeliyiz , durust ve biricik oldugumuzun farkina varip , kendimizi onunla bununla kiyaslamadan, bunun sorumlulugunu tasimaliyiz ki cevremizden bunu bekleyelim.Cevremizi ve iliskilerimizi olumlu yone cevirebilelim....


Iyi ki varsin,
sevgiyle huzurla mutlulukla kal,
kocaman opuyorum....

Necla

Hiç yorum yok: