15 Ekim 2010 Cuma

Ne hayatlar yasaniyor bilmedigimiz...

Ankara..
Guzel memleketimin baskenti..
Atam'in yattigi yer.
Seviyorum ..ogrenciligimin gectigi bu sehri..iki universite..cok sayida ogrenci arkadasim,cok sayida meslek arkadasim,dostlarim,komsularim,cevrem.
Dusunuyorum da bu sehrin keyfini hic cikarmamisim.Hep bir kosusturmayla gecmis omrum.Okul-ev arasi mekik dokudum nedense.Herkesler sinemalarda,bar koselerinde gonul eglendirirken ben ya memleketten gelenleri doktora goturuyordum,ya dugunu olana esya aliyordum,ya TBMM de ise yerlestiriyordum.
Kolejin en luks,en buyuk ,tam bir 5 yildizli oteliydi sanki evimiz.
Cift diplomali super bir ahci,super bir hizmetli vardi evde.Hem ic isleri bakani,hem de dis isleri bakaniydi ayni zamanda.Yorulsa da bedeni, yuzunden o tatli tebessumu eksik etmezdi.Yuregi sevgi doluydu,merhamet doluydu,acima duygusu tavan yapmisti sanki.Kalan bos zamanlarinin cogunu da meslek hayatina basladiktan sonra da ogrencilerine adamisti zaten.Kendi icin ne yapti bugune kadar ? diye sorarsaniz kocaman bir hic. O hep yaptiklarindan mutluluk duydu,gidasi oldu beslendi yaptigi iyiliklerden.Simdi yasiyorsa,hala ayaktaysa bilin ki aldigi hayir dualarindan..yoksa coktan gocup gitmisti bu dunyadan bu tempoya dayanamayarak.
Haa..Ankara'dan soz ediyordum.
Su 3 gun icinde degisik sahnelere sahit oldum inanilmaz.
Toplumumuz ne kadar buyuk bir yara almis anlatamam.Cikip televizyonda nutuk atanlar halkin arasina bir karisip da gorseler acinacak halimizi.KIZILAY'in gobeginde hickira hickira aglayan bir genc kiz"..Halkimiz da duyarsizlasmis,bakip geciyor sadece."Bacim,kardesim ne oldu? " diyen yok inanin.Sandim ki annesini,babasini kaybetti..nerede oldugunu bile unutmus gibiydi o an.Canimin yandigi zamanlar ben de aglarim,sulu gozluyumdur.Sicim gibi sessizce yuvarlanir iner gozyaslarim ta icime kadar.Ali Sabaz adli bir ogrencim siir yazmisti bana..gunlerce okulun gazete kosesinde asili kalmisti." Gulerken aglayan guzel hocam" diye.
Koluna girdim hemencecik..darmadagin olan saclarini duzelttim hafif bir el yordamiyla nazikce..sevgimin sicakligi yayildi yuzune.Boylesine aglatan neydi aceba bu kizcagizi hem de cadde ortasinda.
ASK mi ? AYRILIK mi ? OLUM ACISI mi ? iHANET mi ? PARASIZLIK mi ?
Bana bakan bal rengi gozlerinden kestiremedim ne oldugunu." gel tatlim gel oturalim,neyse paylas derdini benimle,bir genc kiza yakismiyor ulu orta boyle aglamak,bak herkes ne oluyor ? diye bakiyor sana" dedim.Bizim Fransiz kulturun yanindaki Mado'ya oturttum onu.
Ayranci lisesinden mezun olmus,acik ogretim okuyormus.Yoksul bir aile cocugu belli.Tunali Hilmi'de bir ise girmis.Hemen tanidim soyledigi is yerini.Tunali ve Kucuk Esati avucumun ici gibi bilirim.Hem de her sokagini,her kosesini.Benim semtimdi.Cok oturdum orda.Cok da severim,vazgecmez gonlum ordan zaman zaman gider dolasirim,20 yillik kuaforum de orda usenmem giderim seve seve.
Calisiyormus garibim.Isten cikarmis patronu."Odemelerde zorluk cekiyorum,isler durdu,birkac kisiyi cikarmak zorundayim" demis gozyaslari icinde."Patronum agladi,biz agladik...mecburen,istemeyerek cikarmak zorunda kaldi bizi"...dedi.
Ne yapsin zavallim simdi.? Eline bakan yasli bir anne ve babasi varmis." Hangi yuzle eve donerim,nasil bakarim babamin annemin yuzune ? " .
Hayat ne kadar acimasiz...insafsiz.
Kimileri kisa yoldan zengin olmus hem de hic emek vermeden,yorulmadan..iktidar zenginleri o kadar cok ki aramizda. Cukurambar'da oturuyor ablam.Bakiyorum herkesin altinda jipler,Audiler..hem de sifir..son model.Kendim evimden gelirken Baskent universitesinin ogrencileri son model arabalarla yaris yapiyorlar,onlara Bilkentin ogrencileri de eslik ediyor.Zenginimiz tam zengin oldu son yillarda.Fakirimiz ise iyice fakirlesti gunumuzde.Kara para aklayanlarin sayisi bile belli degil.Bir semte sayisiz zincirleme marketler aciliyor..hergun sayisiz sirketler ekleniyor.
Ne yapacak bu cocuk? eve ekmek goturmek zorunda ? kotu yola dusse kimin umurunda ki ? insanlar duyarsizlasmis iste.
Koyun gibi..eroin cekmis gibi..ustune olu topragi serpilmis gibi..bayrak sevgisi kalmamis,ulke nereye gidiyor umurunda degil.egitim bitmis,umutlar tukenmis, binlerce universiteli genc issiz, bir sinav aciliyor yuzbinlerce genc muracaat ediyor.Isverenler iscilerini cikariyor,isyerlerini kapatiyor.Kimisi yaptigi isin parasini alamiyor,sahtekarlar kapip kaciyor.Okumus,kulturlu insan bile gunumuzde hirsizlik yapiyor utanmayi rafa kaldirarak.Kis geliyor,sert gececek bu kis deniyor.Garibanlar zaten issiz,parasiz,yoksul,isi olanlarda isten cikariliyor.Ogrencilerimizin cogu ac..yeminle ac geziyor.Isinacak ne odunu,ne komuru var.Gidin gezin okullari kac tane botlu,kabanli ogrenci var gorursunuz devlet okullarinda.Gururlu gencler soylemez,belli etmez fakir oldugunu.Bizim gibi duyarli ogretmen de tukendi ne yazik ki.Yazmakla bitmez.Oyle uzuldum ki isinden olan kizcagiza.Eline cep telefonumu verdim,biraz da maddi destek oldum.Ne yapalirdim ki elimden gelen buydu.Onunla konustum,anlattim kendisinden daha kotu olanlari,gonlunu aldim,sicacik bir salep ve bir dilim pasta ile yarali kalbinin acisini bir nebze de olsa dindirdim.Oksadim o masum yanagini sevgiyle..Bu binlerce gencten bir tanesiydi.Ya digerleri ne olacak ? ruh sagligi bozuk bir toplum oluyoruz gittikce..kim dur diyecek bu duruma ? laf ebeleri....cikin bol bol nutuk atin..gulluk gulistanlik gosterin herseyi..halk ezim ezim eziliyor gorun artik..Bir gun patlarsa sabirlar gorursunuz o zaman.
Uzgun bir sekilde ayrildim oradan..Haydaaa...bir kadin...orta yas ustu...yaninda yasli bir anne...bas bas bagiriyor ileri geri..caddenin tam gobeginde..sok gecirdim inanin...agiza alinmayacak kufurler ediyor anneye...hos bir bayan..yakismiyor benim milletime ama onu bagirttan nedenler onemli..kimse durdugu yerde canhiras haykirmaz boylesine edepsizce..
UYUYANLAR....UYANIN ARTIK...
Birakin siyaseti...birakin kavgayi...birakin memleketimizi peskes cekmeyi...
Halk cigirindan cikmak uzere.
Sagliksiz bir toplum nukleer bombadan bile daha tehlikelidir UNUTMAYIN...!!!!

Sevgiler

Guzin AVCI
15.10.2010
Ankara

Hiç yorum yok: