17 Ekim 2010 Pazar

Yagmurlar goturse de beni.. severim ben memleketimi..

ZOR bir gundu dunu yasamak

Dun...
Ankara'da...belki ilk kez yagmistir boylesi bir YAGMUR.
Anlatilmaz inanin..saka gibi..ruya gibi..korku filmi gibi...bir YAGMUR.
Ciktim evden,atistiriyor tane tane yagmur.
Baskent universitesinin benzinliginden doner donmez sagnak yagmura donustu aniden.
Henuz 10 dakika gecmemisti ki aradan.
Aman Yarabbim....!!!!
O da ne...!!!!
Silecekler yetismiyor...kirilacak silecekler ,arabanin cami paramparca olacak sandim bir an..
Goz gozu gormuyordu..1 metre ilerisini gormekte zorluk cekiyorsun.Orta seritten ayrilmadim,yaktim dortluleri,farlari..ilerledim hic durmaksizin milim milim de olsa.Yolun sag tarafinda olanlar saskin..Kayboldular suyun altinda.Gomuldu resmen o tarfta olanlar bir bir suya.Kimi cikti kimi kaldi icinde.
Bilkent tarafindan gelenler kendini golun icinde buldular saskinlikla..Teker teker cektiler arabalarini sag kenara,kapattilar kontagi.
Ben durmadim,duramadim,istedim ki bir an once Cukurambar'a ulasiyim ablama.
Sanki dursam su alip goturecek beni..
Dursam basima yildirimlar dusecek.
Korktum bir an.Toz bulut,alabora oldu heryer.O nasil bir doluydu oyle...basladi yagmurun ardindan.
Yarab...Yarab...!!! .afatindan esirge bizleri dedim gozlerim faltasi gibi.
Insan sorguluyor kendini o zor ortamda.
Olumle yasam cizgisi arasinda.
Sevdiklerin,ozlemlerin ,beklentilerin,yasamin sana getirdikleri,senden goturdukleri,dunya telasesi, ne ekonomik durum,ne sosyal yasanti, ne ayrilik,ne hasret ne gurbet...ne es ..ne dost...ne sevgili...
Dusunemiyorsun hicbirsey.
Beynin duruyor sanki.
Sariyor tum benligini OLUM duygusu.
Solgun araba isiklarindan baska birsey gormuyor gozlerin.
Sagin, solun dipsiz bir kuyu...kaybolmusun gri bulutlarin icinde.
Bagirsan sesini duyan yok...
Olumun soguk nefesi ensende.
CAN ne tatli YARAB...
SAGLIKLI bir beden ne kadar guzel...
YASAM ne kadar keyifli kiymetini bilene.
Neden uzersek olur olmaz herseye guzel canimizi,guzel kalbimizi,guzel beynimizi bilmem.
Allah oyle yuce, oyle buyuk ki iste.
Sinavdan geciriyor kullarini..deniyor zaman zaman...
"Aklinizi basiniza alin...yasam pamuk ipliginin ucunda, nerede kirmizi isik yanar, nerede stop eder hayatiniz belli olmaz, herseyi dert etmeyin, hayata sarilin dort elle" dercesine.
Bugunun SOZCU gazetesinde gordum Eskisehir yolunu.
Urkutucuydu.
Haa..bugun mu ?
Yazdan kalma...muhtesem bir hava..alev alev yanan,piril piril bir gunes.
Cay yolu uzerinde olusan rengarenk bir gokkusagi.
Ben nasil sevmem...
Nasil yanip tutusmam memleketim diye soyler misiniz ?
ASIGIM ulkeme...gunesine..yagmuruna...havasina...suyuna..insanina.
Kazasiz belasiz, huzurlu ve de mutlu guzel gunler diliyorum hepinize.
Hersey gonlunuzce olsun.

Guzin AVCI
17.10.2010
Ankara

Hiç yorum yok: