9 Ocak 2015 Cuma

DUBAİ.. görkemin zenginliğin simgesi..

Dubai havaalanına indik, kiralık arabaya atladığımız gibi soluğu Mall of the Emirates'de aldık.
Hava muhteşem 29 derece ve yazdan kalma pırıl pırıl bir gün..Çok merak ediyordum böylesi sıcak bir memlekette nasıl bir KAYAK merkezi olur diye. Paranın gücüyle oluyor işte.
SKİ DUBAİ insan kaynıyor. Her yaştan insan kayak yapıyor, kayıyor, teleferiklere binmiş kimileri çıkıyor kimileri iniyor. Rüzgardan hızlı kayakçılar.. Beyaza gönül verenler, hepsi toplanmış keyfini çıkarıyordu beyaz karın, paranın ve aklın birleştiği yerde keyifden dört köşe.
Dünyanın altın kaplamalı meşhur oteli.. BURJ AL ARAB..
Önce Jumeriah'a suk'a  girdik..  Buranın meşhur çarsısı..Nostaljik modern karışımı dükkanlar vardı çeşit çeşit lokantalar vardı çarşıda. Gondollarla geziyordu turistler. Otelin burdan görünüşü muhteşemdi. Güzel bir restoranda yemeğimizi yedik, geçtik Burj al Arab oteline.
Vay canına kum gibi turist,izdiham içinde,yelkene benzeyen bu büyülü otelin resmini çekmek için yarışıyor adeta. Öyle güzel ki denizin  ortasında, güzelliğinden emin, bir gelin gibi süzülüyor  hayranlarına.
Jumeriah'daki Rezidans bölgesi de büyüleyiciydi.Giderken akşam yemeği için restorana bol bol resim çektim keyifle.her birinde ayrı bir atmosfer havası.. Kimi ofis kiminde yaşanıyor ev hayatı.
Ertesi günü ilk işimiz  uyanır uyanmaz dünyanın en büyük AVMsi olan THE DUBAİ MALL'e gittik.Taner'i uyaranlar oldu, 40.000 kişilik otoparkı var ama erken gitmezseniz yer bulamazsınız diye. Gittik ve bulduk.. Girdik mole.. Bu ne yaaaa.. demekten kendimi alamadım.İnanılmaz büyük.. İnanılmaz kaliteli..kadın milletini sarhoş edici :) :) :). Lüks mağazalar, çantalar, ayakkabılar, gözlükler hepsi marka..Temiz nezih kalite fışkırıyor vitrinlerden.. Alış veriş yapmak mümkün mü acaba kendini kaybetmeden :) :) :)
Çok güzel bir yerde sabah kahvaltısı yaptık. Bayıldım kahvaltıya, güzeldi her çeşitiyle.
İnsan selinden yürüyemiyorsun, DEV AKVARYUM büyük ilgi odağı.. Toplanmış başına her milletten her yaştan turistler, izliyorlar merakla, süzüle süzüle yüzen her çeşit balığı hayranlıkla.
Taner'le ayrıldık birbirimizden 3 saat sonra buluşalım dedik.İnanın 4 bölümden oluşan bu muhteşem molün sadece bir bölümünü gezebildim o da koştur koştur, yetmedi zaman.. Bir gün yetmez oraya, ağız tadıyla bakacaksan eğer 3 gün ayırmak zorundasınız gönlünüzce alışveriş yapabilmek için.
Akşam oldu gösteriyi izlemeye kaldık.saat 19.00 civarında başladı eğlence.
Dünyanın en uzun kulesi BURJ  K'HALİFA..önce BURJ Dubai imiş ismi.2012 de Dubai'de yaşanan ekonomik krizde Abu Dhabi emiri Şeyh Halifa bin Zayed el Nahyan 10 milyar dolar yardım yapıyor Dubai'ye ve kurtarıyor çöküntüden. Bunun üzerine Dubai Emiri Şeyh Al Maktum minnet duygusu olarak kulenin ismini değiştiriyor ve Abu DHabi emirinin adını veriyor .
BURJ K'HALİFA ..gösteri muhteşemdi.. Müzik muhteşemdi.. Müzikalli su gösterisi muhteşemdi.
İzleyen insan sayısını inanın bir maçta görürsünüz ancak. Kulenin en tepesine çıkmak istedik, mümkün değildi rezervasyon gerekli..Rüya gibiydi. Gittik 5 yıldızlı bir otelin Lübnan restoranında akşam yemeğimizi yedik.
DUBAİ..herşeyiyle modern ve güzel..
En çok hayran olduğum ..
METROsu.. Otobüs durakları..5 şeritli muhteşem yolları.. Veeeee.. O elektrik lambaları oldu..
.. Marka Jeepler, marka arabalar hiç ilgimi çekmedi,
Ticaret ve turizm cenneti bu Arap ülkesinin bu kadar modern olması etkiledi beni.
Kim demiş emirlikle yönetiliyor diye..Demokrasinin en güzeli yaşanıyor bu ışıltılı muhteşem şehirde.
DUBAİ MARİNA'nın boydan boya halk plajı olması, huzurla insanların denize girmesi en güzel örneği. Parkları, yürüme yolları , ilginç modelli muhteşem binaları..
Tek kelimeyle muhteşem ne deyim .. Kocaman helal olsun sana Dubai Emiri Şeyh el Maktum..
Karısı prenses Haya Ürdün kralı Hüseyin'in güzel kızı. Atlara düşkünlüğü ile  biliniyor.
El ele halk içinde özgürce korumasız dolaşıyorlarmış ne güzel.
Şehriyle,, emriyle, prensesiyle, turizmi, gelişmesiyle güzel işte herşeyiyle.