6 Ağustos 2021 Cuma

biraz edep gerek..

 Bir arkadaşım anlattı okuyun şaşırmayın.

İsmini yazmayacağım deşifre olmasını istemem.

..Güzin kurbanın oluyum, ben artık şaşırmıyorum, insanlar bir tuhaf olmuş, kimin eli kimin cebinde belli değil, ahlaksızlık dizboyu,ben kime güveneceğimi şaşırdım bacım..dedi.

-ne oldu güzel arkadaşım..?dedim

-bir komşum var, çalışma hayatında herkese asılan pisliğin tekiydi, pandemide çıkarmışlar işten bir bahaneyle, çıkmaz olasıca,işim olmaz benim bacım böylesiyle ama komşu işte, bahçede  arasıra insanlar geliyor biraraya yüzyüze.

Hele bir dinlesen din iman onda, ahlak onda, insanlık onda  beğenmez kimseyi de.Geçenlerde otururken geldi yine.

Anlatıyor anlatıyor,kendini övüyor,mangalda kül bırakmıyor.

-Ben çok değiştim..

Allah beni hep affetti hiç terketmedi.

Çok değiştim ruhum arındı temizlendim.

Ne istersem Allah hep verdi bana,ben ben çok şanslı bir kulum vallaha..”

La havle..

Gel de huylanma karıdan, baktı bana yandan yandan. Ben çok korkarım değiştim diyenlerden, kendini böyle öven melek kesilenden.

Güldürdü sağolsun arkadaşım beni geceyle, çook da espirili,şöyleyiş tarzı hareketleri görülmeye değer.

-Gül..gül.. bakalım sen ..sonrasını bir dinlesen..

Meğer kadından huylanmış bizimki.Takibe başlamış gizli gizli .

İki gün sonrası bir baktım pencereden, indi eşimin peşinden, hop arabaya bindi hemen..

Ne oluyor..? diyemeden kayboldular gözden.

-Bırakır mıyım ben..? Atladım taksiye gittim ofise peşlerinden.

Değişen karıya bak, hangi konuda değiştiği belli, yırtmacı tepesinde,bacaklar atılmış üstüste,açılmış ortada sereserpe, göğüsler sergileniyor sanki vitrinde.

—ne oluyor burda..?dedim öfkeyle.

Kocam olacak eşek şaşırdı nerdeyse altına yapacaktı.

Anlatın bakıyım hele..dedim ne oluyor burdaaa..?

Sinek vızıltısıyla bizim ki..

-... hanım işi olmadığı için maddi yönden zorlanmış benden destek istedi, mutfağını yaptıracakmış..

Ayıp yahu biraz edep gerek.

Gel de öfkelenme..gelde aslan gibi kükreme..

Mutfağın başına yıkılsın ahlaksız otur öyle,başkasının parasıyla mutfak mı yapılırmış..?

-Bas git şurdan..elimde kalacaksın yoksa..Gözüme de gözükme.. dedim bir daha..

Tuttuğum gibi kolundan fırlattım kapıdan..

Yaşıyordu anlatırken olayları yeniden.

Helal olsun sana arkadaşım  dedim..alkışladım..

Dedim haketmiş..kırsaydın ya ağzını burnunu da..


Güzin Avcı

5.8.2021

Kuşadası

Hiç yorum yok: