15 Temmuz 2008 Salı

DOHA' dan sevgiler

Zormus Doha'da temmuzu yasamak

Oturmusum TVnin karsisina...kanallari tariyorum...genc bir delikanli almis sazi eline...vurdukca sazin tellerine...yanik bir turku dalga dalga yayildi odama...en cok sevdigim turkulerden birini caliyor...."iki dagin arasinda kalmisim"...Anadolumun bagrindan kopup gelen bu acikli turku icimi burktu...huzunlendim birden...Bu gurbet dokunuyor insana..Gonlun yorgun....biraz da bezgin...nefes almakta bile zorlaniyorsun...Korfez ulkelerinde oksijen orani azmis zaten....inanin ben boyle degildim...bu nemli,bu bunaltici hava yasam enerjimi caliyor ...Sabahlari dayak yemis gibi zorla kalkiyorum yataktan. Kirik bir oyuncak bebege benziyorum...heryerim dokuluyor sanki..Ben gunese asik bir insanim..yasama sevincimi hep gunesten almisimdir..Okulda da oyleydim..gunes giren siniflarda daha enerjik,daha dinamik, daha hayat doluydum..ayaklarim yere basmazdi..yuzum gulerdi,gonlum gulerdi,gozlerim bir ayri parlardi...Aliskanlik iste...uyanir uyanmaz kapiyi,pencereyi acmak istiyorum, icime derin, mis gibi bir hava cekmek istiyorum....Nerdee..o temiz hava...?hava yok ya...temizlik de yok..Allah'in rahmeti yagmadi ki bir kez..her yer toz, toprak..her nefes alisimizda...cigerlerimiz kufur ediyor..,toz ,toprak...icimizde gobek attikca....Neyse..diyorum..bak hemen de vazgeciyorum..sikayet etmekten....buna da sukur...Disarda kizgin gunes altinda calismiyoruz ya...evin icinde klimalarin altinda ohh..serincecik oturuyoruz iste..Hayatta hic kimse inanmazdi benim klimalara sempati duyacagima...oyle anlar oluyor ki...acmasan birkac saat...aklini oynatirsin..ya gidersin timarhaneye..ya da kalpten gidersin tahtali koye.
Herseye ragmen yine de guzel sehir Doha...ayak uydurmak gerek oldugun yere..biraz da guzel yonlerini gormek gerek...hep gazeteci Ayse Arman Dubai'yi ovecek degil ya..KATAR daha guzel..daha zengin..yasam tarzi,alis-veris merkezleri,otelleri..luks arabalari..lokantalari..gece hayati..ayni..degisen bir sey yok..ama biz daha sansliyiz..en azindan trafigimiz cok yogun degil...sevgili dostumuz Meral hanim Dubai'de bir restaurantta ceketini unutmus,"trafigin yogunlugundan donup de alamadik" demisti.Hem bizim nem oranimiz da sicagimiz da daha azmis:) ..kim gitse Dubaiye..."amannn...gozunu seveyim Katar'in" diye geri dondu..KATAR kiymete bindi...yani burasi daha cok seviliyor..ozleniyor.. Ayrica keyifli gece yemekleri, tekne turlari, colde safari, colde gece konaklama, seviyeli sohbet gunleri, es-dost muhabbetleri, arada bir deniz ,havuz keyfi..Buraya TUTKUN olanlar da var.."ahh..keske Doha'da dogsaydim "diyenlerden degiliz amaa...eehh..iste...bunlarda gonlumuzu ferahlatan yonleri..bir de bu yogun calisma temposunda destek oluyoruz, yalniz birakmiyoruz sevgili eslerimizi....haa..olmuyor degil..arada bir kendimi dipsiz kuyunun ta dibinde hissettigim anlar da oluyor.. hemen telkin ediyorum. ... ogrencilerime gok gurler gibi gurlerdim...sert bir sesle..."ne isin var o dipte Guziiin..cik yukari,yakismaz sana...!" tabii yakismaz bana..ne isim var orda? yasamim boyunca her konuda hic yenilmedim ki...YIKILMADIM da...gercekten de gucluyum bu konuda. Baskasi olsaydi benim yerimde..kavak yelleri eserdi yerinde..Arkamdan atmalar, tutmalar, infazsiz yargilamalar, vicdansiz karalamalar..yelpazem oyle genis ki..ufkum oyle genis ki...hepsine guldum gectim bile....Kendime, bilegime, yuregime, beynime guvenim sonsuz.....bu gucu de guclu karakterimden, saglam kisiligimden, durustlugumden aliyorum..Simdiye kadar hep susmayi tercih ettim...zamana biraktim herseyi..Yuce MEVLANA'nin sozu isik oldu bana.Cok seviyorum ..oyle anlamli ki.

Kor CEHALET cirkeflestirir insani
Suskunlugum ASALETiMdendir...
Her lafa verecek bir cevabim var
Lakin bir lafa bakarim LAF mi diye,
Bir de soyleyene bakarim ADAM mi diye....!

insanlari kitap gibi dusunmek gerek...dis kapagina gore degerlendirmek cok yanlis ..okudukca anlasilir degeri...konustukca anlasilir kiymeti..o nedenle onyargiya hep kizmisimdir....unlu filozof dedigi gibi. ..." PARAnin efendisi olacagima...BiLGinin kolesi olurum" ..!.
zaman herseyin ilacidir sevgili dostlarim...her konuda...buna inanin....inancinizi yitirmeyin..SABREDiN..bak guzel Doha'miz .. sicagina alistirdigi gibi sabirli olmayi da ogretti bana..
Simdi de "deniz ve mehtap sordular seni...neredesin? " caliyor...DOHA'dayim...kardeslerim....DOHA'da...Temmuzun bu, nemli sicaginda...anavatanimdan uzaklarda...klimanin altinda...gunese hasret...evime hasret....sizlere hasret....
OZLEDiM ...memleketimin suyunu,havasini,tasini,topragini,meyvalarini,gunesini,denizini...
OZLEDiM ...tum ailemi..tum sulalemi
OZLEDiM ...sevgi ve gonul bagi ile baglandigim butun SEVENLERiMi...!
Guzel yuzunuzde guller acsin...hep MUTLU olun.
Sevgiyle kalin.

Guzin AVCI
Doha-Katar
15.7.2008

Hiç yorum yok: