14 Temmuz 2008 Pazartesi

insaniz biz

Acima duygusu olmali insanda

Doha'da korkunc bir sicak var.Sicagin yaninda inanilmaz, yogun bir de nem tabakasi var.Pencereden baktim disari.Nem tabakasi ortmus denizin ustunu gri bir yorgan gibi.Agac yok, golgelik yok. Yine Hintli,Pakistanli,Filipinli garibanlar sokakta..kizgin gunes altinda...bekliyor dilleri bir karis disarida..goruyorum bir cesme var kose basinda..belki inanmazsiniz ama..inanin kaynar su akiyor cesmelerden..su degil hamam suyu sanki.Ne kadar isterim bir bilseniz..Buz gibi su akan bir cesme yaptirmayi. bu guzelligi onlara sunmayi. O kaynar suyu icenleri gordum ya..gormez olsaydim.
bicak gibi bir sanci girdi mideme..uzuntuden...Bunlarda ANA KUZUSU...bunlarda 9 ay anne karninda tasindi..dogdugu gun cigliklar atildi...serbetler dagitildi...hepsinin bir annesi, bir ailesi, nice sevenleri var..Kim ister ki bu kizgin gunesin altinda beklemeyi, bir lokma ekmek icin calisip didinmeyi.Ne yazik ki bu garibanlara insan gozuyle bakmayan cok fazla..sanki kole olarak gelmisler dunyaya..Dogarken yazilmis alinlarina..az bir parayla..karin tokluguna..calissinlar baskasina..Acima duygusu rafa kaldirilmis..inancli insan da ALLAH korkusu vardir...sahit oluyorum maalesef cogu kisi de ne korku var ne de insanlik duygusu...FAKiRlik zor dostlar..Allah hic kimseyi yoksul birakmasin.... gordugunden de eksik etmesin.Ogrencilerimden bilirim.Kut diye bayilinca anlardim acliktan bayildigini..bir lokma yiyince acardi mahsun gozlerini. Her Yasin okurken hickira hickira aglamaktan kendimi alamam..icim kalkar.dua ederim butun kalbimle.." Allahim hic kimseyi aclikla,susuzlukla terbiye etme "diye.. ...hic yokluk gormedim..yokluk nedir cekmedim...ama insanim..goruyorum yoksullarin icler acisi hallerini .Yuce Rabbime hergun...hergun... , yedigim her lokma icin binlerce kez sukrederim...Hassas,duygusal insaniz bizler.Tam MEVLANA torunusun diyorlar bana.Mutluyum Mevlana torunu olmaktan,.mutluyum gariban babasi olmaktan..dusene yardim eli uzatmaktan...Yasam boyunca da hep de mutlu oldum insanlarla maddi, manevi herseyi paylasmaktan.Keske daha fazla imkanim olabilse...keske bukulen boyunlari duzeltebilsem..kimsesiz cocuklari sevindirebilsem, keske yaslilar yurdunda soguk olumu bekleyenleri bir gun olsun guldurebilsem...hastalara ilac, magdura para, evinde as olmayanlara erzak alabilsem.Buzdalap dagitabilsem su sicakta olmayan tum evlere..icine cocuklari mutlu edecek cikolatalar koysam..Sevinderebilsem nice yoksulu,garibani bir avuc parayla..keske canlarina bir nebze can katabilsem ya..Hic bir sey yapamiyorum iste.Elim kolum bagli..sadece uzuluyorum gordukce yoksullari...dusundukce magdurlari....En cok da neye uzulurum ,ne dokunur bana ? bir ayri uzulurum...hem oksuz, hem yetim, hem de fakir olanlara, okulda,askerde, hapishanede, hastanede bes parasi olmayanlara..Caninin cektigi bir seyi alamayanlara.
Gozumun onune geliyor da yaylalarimiz, koylerimiz, tatil beldelerimiz.Bu yaz sicaginda... guzel ulkemin guzel insanlari istiyorum hep mutlu olsunlar....Sorunsuz, stressiz yasasinlar..Gurbette degilsiniz ya...unutun gitsin tum olumsuzluklari..kucuk seylerle mutlu olmaya bakin..kendi ulkemizdesiniz, en azindan ozgursunuz..kole muamelesi gormuyorsunuz..Calisin..Ekmeginizi tastan cikartin..Allah calisani severmis...mukafatini verirmis.."isleyen demir isildar " der ya atalarimiz..gerekirse limon satin ama sagliklİ,huzurlu, mutlu yasayin.
Yuzunuzden gulumseme,yureginizden yasama sevinci hic eksik olmasin.
Sevgiyle kalin.
Guzin AVCI
Doha-Katar
12.7.2008

Hiç yorum yok: