10 Nisan 2009 Cuma

Gulden Yuce (ogrenci)

Soru:
Güzin AVCI Nasıl Biridir?
Cevap :
Şimdi ben klasik bir cümle kullanacağım ama o dönem öğretmenleri, öğrencileri ...özellikle öne çıkan isimlerden biridir Güzin AVCI ..anlatılmaz yaşanır J.Ben benim sınıfımdan bahsederek yola çıkarsam eğer (öyle bir sınıftı ki o sinif,düşündükçe ben bile " bu ne ya.. cidden insan kafayı yermiş" dediğim) bir dönemde, .derslere girecek hoca bulunamayan bir sınıftı. Bütün hocalar, bizim derslere girmemek için ,dilekçe üstüne dilekçe verirken ,Güzin Avcı da bizim dersimize girmek için ,talip olunca ,biz şok olmuştuk .Dedik "nereye düşeceğini bilmiyor galiba ? "diye de gülmüştükJ))
Ben ,Güzin Avcıyı derslerime girmeden önce de az çok tanıyordum ama tam kişiliğini ,onunla ders işlerken, bir öğretmenin bir öğrenciye gerçekten dersleri sevdirebileceğini , en haylaz öğrenciyi bile güzel başarılara taşıyabileceğini , onda gördüm..Yüreğinde ki insan sevgisini ,mertliğini, sözlerinin arkasında her koşulda durabileceğini ,inandığı şeylerden ne olursa olsun, asla vazgeçmeyeceğini gördüm..Onda insan nasıl sevilir, istenince sevgiyle her türlü insanın bile nasıl eğitilebileceğini gördüm..Bana göre bir eğitimci sıfatını, öğretmen sıfatını, tam anlamıyla yakıştırabileceğiniz bir isimdir Güzin AVCI..
İlk defa bizim sınıfımıza, bizlere, önce sevgiyle yaklaşan bir öğretmen gelmişti..Ben öyle öğretmenler görmüştüm ki bizimle baş edemeyince, bizi Laboratuarlara kapatır , tek başımıza , tüm ders saati boyunca bekletirdi.Bu sadece ben de yer eden olaylardan ufak bir örnek..
Güzin AVCI bunlara ilk karşı çıkan isim olarak gönlümüze taht kurmayı başarmıştı. En arka sıradan, ileri geçmeyen ben, O'nun derslerinde en önde yerimi alır ve hala da ondan aldığım bilgileri insanlara aktarırım.O bize sadece öğretmenlik mi yaptı ? hayır ..O bize güzel bakmayı ,güzel düşünmeyi ,insanları karşılıksız sevebilmeyi öğretti.Ben ilk defa, bir hocanın evine gitme tecrübesini de Güzin Hocam da yaşadım ve o an dedim ki "demek ki önemliyiz bak bir öğretmenin evine misafir oluyoruz".Bilirsiniz öğrenciler de öğretmen önemli bir unsurdur.Lise dönemimim de kendi adıma çok şeyler yaşamış bir öğrenci oldum ,çok unutulmayan şeyler yaşadım ama bende iz bırakan 3 isimden biridir Güzin AVCI.
Öyle sevdim ki ,öyle sevdi ki beni , yıllar geçmesine rağmen, güzel gözlü ,güzel yürekli hocamla hala görüşüyorum ve umarım benim hayatımda hep bir şekilde olur.
Güzin AVCI diyince sanırım bütün Kurtuluş Lisesi öğrenci ve öğretmenleri abartmıyorum onun için Altın gibi biri diyeceklerdir.Aslında onun hakkında sayfalarca yazılabilir ,onu iyi tanıyan bir öğrencisi olarak sadece bir öğretmen olarak değil ,bir ev hanımı ,bir eş olarak da tanıdım, gözlemledim..Sevgili Taner ağabeyimle birbirlerine olan bağlılıklarına, sevgilerine, mutlu yuvalarına şahit oldum..İkisi de birbirinden güzel insanlar.
Dediğim gibi yazacak daha çok şey var ama benim gözlerim doldu o günleri dönünce ..burada noktalamak gerekir .
Yüreğiniz gibi Hayatınızda hep güzel olsun..
Kısa ve öz.. Güzel ,Mert ,Sevgi Dolu Güzin AVCI
Seni Çok Seviyorum..

Gülden YÜCE
Ankara

Hiç yorum yok: