11 Temmuz 2010 Pazar

ASGHAR MORADI

IMPiLANT maceramin bas kahramani

Gencecik, hayat dolu,gulumseyisi ile, dislerinin guzelligi ile , gozde bir ogrenciydim bir zamanlar..
Ne yazik ki yanlis dis hekimi secimim beni derinden uzdu yillarca.
Yarali bir ceylan gibiydim.Guzelim dislerimi acimasizca ...ortalikta " iyi disci" diye gecinen, ,isim yapmis,ama ne yazik ki bilgisiz,cigeri bes para etmeyen, doktorlar cekmisti kurtarma tesebbusunde bulunmadan...Mangalda kul birakmayan bu kisiler Oscar odulu alacak kadar kendilerini guzel sunuyorlar,bir tiyatrocu kadar guzel oynuyorlardi rollerini. Goren, duyan dunyanin en mukemmel doktoru sanardi konusmalarina bakip da. Hepsi balon gibi sondu sonunda. Yaptiklari dis ortadaydi. Teror acimasizca nasil Allahin verdigi cani aliyorsa, onlarda benim dislerimi acimasizca cekiyorlardi. "Salla carki,al parayi " felsefesi islemisti kanlarina.
Hekimlikten uzak,duyarsiz,vicdansiz insanlardi bu para simsarlari.
Genc yasta 5 tane ana disimi kaybettim anlayacaginiz..Yerine abartmasiz at nali gibi bir demir parcasi takildi. Allahtan ki agiz yapim saklamaya musaitti.Gorunmuyordu bile...Senelerce herkesten saklamayi basardim.Ailemden,yegenlerimden,arkadaslarimdan,esimden.
Ne zaman " protez disten " soz edilse boncuk boncuk, soguk terler bosanirdi sirtimdan.
Her disci donusu husranla donerdim evimize..Gozlerim nemli...kalbim buruk...Yeniden...yeniden...olurdu ruhum. Kimbilir kac hasta magdurdur su anda...Kac kisinin yuzu gulmez durumdadir ...Kac kisi karanlik bulutlar altinda, piril piril gunesli bir gokyuzune hasret birakilmistir..Kac kisi iyi bir disciye dusemedim diye gozyasi dokmektedir.Eczaci olan ablam tam 2 ay aglamistir on disleri icin gecen yil.Hic kimse teselli edememisti bir turlu.
Yillarca bu protez denen kamburla, bu utancla yasadim iste.
Ta ki sahneye kahraman hocam ASGHAR MORADI cikincaya kadar.
Asghar Ilgar Moradi...
Iran asilli, Turk vatandasi..40'li yaslarda.Ankara Universitesi dis hekimligini kazanmis,ailesini,cevresini,sevdiklerini ardinda birakip cikmis gelmis memleketimize..Gurbeti yasamis iliklerine kadar. Okumak icin mucadele vermis tek basina..Zor sartlar onu geri donderememis, tam tersine kamcilamis, cok calismis, emek vermis, okulunu 1.cilikle bitirmis.Bravo hocama..zoru basarmis,ipi goguslemis o kadar ogrencinin icinden gururla.Henuz ogrenciyken un salmis basarilariyla.Emek harcamadan birsey olmuyor ne yazik ki..Herseyi kendi tirnaklari ile yapmis,azmin basarisi bu iste.Yeter ki iste..Asik meslegine..isteyerek girmis ya bu bolume..severek calisiyor buyuk bir zevkle..Hastalarina gelince..hepsi kalbur ustu..duymuslar ununu..yurdun dort bir tarafindan geldigi gibi yurt disindan da geliyorlar gunu birligine...Onlar gelemiyorsa hocam gidiyor ameliyat etmeye.
Taner goturdu beni zorla o gun... Allah var ya hic istememistim bile....gonulsuzdum..gittim oylesine.
Bir el uzandi bana..
Sicacikdi..O dokunusta guven vardi.Samimiyet vardi.
Dis hekimlerine karsi coktan guvenimi rafa kaldirmistim oysa....inancim masumiyetini kaybedeli yillar olmustu.
Oturdu anlatti bana..Protezin yakismadigini,uzuntu duydugunu.
Cok iyi empati kuruyordu hastalari ile.Umut veren gozleri vardi.
Samimi,icten,guvenli anlatti neler yapilmasini gerektigini.Saygiyla dinledim her cumlesini.Para amacli degildi onerileri.Gercekleri soyluyordu bir bir." Cok basarili bir hekimle karsi karsiya oldugumu anladim hemen..isini severek yaptigi belliydi....6.ci hissim hic yaniltmadi bugune kadar beni....icimde kopan, disle ilgili deli firtinalar duruldu, sut liman olmustu sanki hocamin sakinligi karsisinda.
Hic dusunmedim..ikna oldum hemen..icimden geldigi gibi " tamam..impilant yaptirmaya varim " dedim.
Her kosulda, her konumda tehlikeye atilmaya kararliydim.
"Cok riskli bir ameliyat olacagini, yuz felci olma ihtimalinin cok yuksek oldugunu,ama kendine guvendigini,basaracagini "soyledi.
Hic de urkutucu,caydirici gelmedi bana soyledikleri. GUVENMISTIM tum ictenligimle.Beni protez disten kurtaracagina adim kadar emindim.Belki fazla cesurdum, cesur yureklilik yaptim...inancim sonsuzdu hocama..sonucunun guzel olacagina yurekten inandim.Sevinc cigliklari atmak icin hazirladim kendimi.Dramaya,acilara yer vermedim dusuncelerimde.Hayal dunyamda inci gibi dislerimin olacagini,kutur kutur en sevdigim meyve elmayi zevkle yiyecegimi dusundum hep...Dusuncesi bile muhtesemdi.
15.Nisan.2010
impilant ameliyat gunum..
Heyecanim dorukta.
Uykusuz bir gecenin sabahi ..solugu aldim disci koltugunda.
Kahraman hocam girdi odaya..ustunde beyaz onlugu..elinde eldiveni..
Sayginligi, disiplini,kendine olan ozguveni...
Baska bir hekim olsaydi " ben oldum " derdim inanin,cesaret edemezdim.....,demedim....Sakin ama cok heyecanliydim.
Ekibi de kendi kadar guvenliydi.
Uyum,ahenk,ozen,itina,duyarlilik,saygi,sevgi cercevesi icinde basladi tehlikeli ameliyatim.
Yuce Rabbime dualar ettim.."hem hocami hem de beni mahcup etme " diye.
Tam 2 saat surdu ameliyatim..
Neler geldi neler gecti beynimden..bir film seridi gibi gecti tum sahneler..Hersey guzeldi icimden gecenlerin.....kotuluge,kine,ofkeye,nefrete, olumsuzluga,basarisizliga yer yoktu..SEVGI vardi sadece....Gunesli guzel yarinlar vardi..mutluluk vardi.
Gulumseyen bir yuzle gecti ameliyatim.
Sevgili Asghar hocam igneyle kuyu kazar gibi kazdi, oydu etlerimi..Dunyanin en iyi impilanti diyerek yerlestirdi pespese civileri.
Yoruldu,cok yoruldu..alnindan akan terler mutluluktan dansediyordu sanki.
Parmaklari unlu bir piyanist gibiydi..dolasiyordu dislerimin ustunde..hafifce.
Hic acimadi canim...acimadi etlerim.
O bir uzmandi....Bilincliydi....İsinin ehliydi.....
Ustam mukemmeldi....
Mimarlik bolumu bitti,sira terzilige geldi..hic hissetmedim bile atilan dikisleri.
Vee..Uyumlu ekibiylee,basariyla tamamladi ameliyatini.
impilant maceram sonuclanmisti..
Saat 20.00 de gecti tum uyusukluk..Heyecanla mujde verdim hocama.
Istanbul'da kongredeydi.." birsey olursa atlar ucaga gelirim,sakin korkma" demisti.
Belki inanmayacaksiniz ama bu kadar riskli bir ameliyat sonucu,agri kesici bile almadim.Hic de sismedi yuzum.Kendimi motive etmistim,basarili olacak dedim,cok sukur de oyle oldu sonucta.
Dun...
9.Temmuz.2010
Verilen emekler, dokulen terler bosa gitmemisti.
Asghar hocam tek tek takti impilanlarimi..son tedavimi de yapti sabirla.
" Bak bakalim dislerine" dedi uzatti aynayi.
Hassas yuregim sevincten patlamaya hazir bir volkan gibiydi..Aglamamak icin zor tuttum kendimi.Hani guclu karakterim ya ben..serde yigitlik var ya..aglamadim orda.Baktim piril pirildi..ana disim gibiydi sira sira..yanyana...icim bayram yerine dondu sanki...parladi gozlerim...coskuyla cirpindi cocuksu yuregim.
Tek kelimeyle muhtesemdi
Duygularimi sordu hocam. " Neler hissediyorsun ? " diye..
Heyecanla, titreyen sesimle cevap verdim.
" Hocam...YENIDEN DOGMUS GIBIYIM...!"
Sagol..varol canim hocam.O elleriniz dert gormesin yasam boyu.
MUTLUYUM sayenizde..
Minnet borcluyum size.
iyi ki VARSINIZ...!
iyi ki aile doktorumuz, aile dostumuzsun...!
Hersey gonlunuzce olsun hocam.
Sevgiler

Guzin AVCI
10.7.2010
ANKARA

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Duygularınıza içtenlikle katılıyorum.Asgar beyi yaklaşık 15 senedir tanıyorum,o artık bizim aile doktorumuz hatta ailemizin beşinci ferdi oldu.Oğlum ,kızım ,eşim ,annem ,babam ,kardeşim ve benim dişlerimiz asgar hocama emanet.Yıllardır ne sorun olursa olsun hiç düşünmeden onun kapısını çalıyoruz.İnsana güven veren ,sıcacık gülümseyişle yüreğimizi fetetti.Allah ona sağlıklı uzun ömürler versin ve uzun yıllar hep beraber olalım.
28.12.2010 Sema / ANKARA

zeynepsezgi dedi ki...

Dr. Asghar Ilgar Moradi Facebook fan sayfasına katılabilirsiniz.
http://www.facebook.com/pages/Dr-Ashgar-Ilgar-Moradi/206883916046622?ref=ts#!/pages/Dr-Ashgar-Ilgar-Moradi/206883916046622