21 Temmuz 2010 Çarşamba

MUTLU OLMAK icin EVLENiN

Aci cekmek icin degil


Aksam Meral hanim,Dilaver abi " rovansi almaya geldik.." dediler ..Oturduk masa basina.keyifle basladik Americano oynamaya.
iki kez oynadik ,buyuk bir heyecanla...vallahi...sanirim sansim iyi oyunda..acik ara farkla yine ben oldum kazanan..
Saat gecenin 2.00 si..ugurladim misafirlerimizi.
Dedim ki.."Guzin..erken kalkacaksin ona gore..ayarla kendini...!
Geldigim gunden beri, izliyorum buyuk bir huzun ve keyifle gun batimini...aklima koydum bir kere." aceba bu guzel sehirde, gunesin dogusu nasildir ? " diye.
Gece gec yatan, sabah da erkenden kalkan biri olarak gunesin dogusunu yakalamak hic de zor olmayacakti benim icin..Disardan gelen sesleri duyunca firladim yataktan..elimi yuzumu yikadim,bir de elma aldim kocaman, attim sokaga kendimi..
Aman Allahim o da ne ?
ilk gordugum insan bir bebek oldu sabah sabah....babannesi gezdiriyor arabasinda..Dunyalar guzeli..sapsari saclari....mavis mavis gozleri....kiraz dudakli..yanaklari pembis pembis...Kucuklugumde ben de boyleymisim..kanim kaynadi..sevdim..sevdim..sevdim..Babanneye iyi gunler dileyip indim sahile.
Disarisi piril piril..gokyuzu berrak..henuz gunes dogmamis..dogmak uzere.Denize sifir batiyor ya gunes, demek ki tam karsisindan dogacak derken kendi kendime..
Bir yasli teyze ilisti gozlerime..Islanmis etegiyle dalgin, mutsuz, bir sekilde yuruyordu basi onunde..Benziyordu soylu,asil birine..giyimi kusami yerindeydi.
Birden tokezledi...kapaklandi yere...Yuregim agzima geldi..Ciglik cigliga, ok gibi firladim teyzeme dogru, hemen kaldirdim kapaklandigi yerden.Ciddi bir tehlike atlatmisti, tasa carpsaydi basini sabahin bu saatinde.Allaha bin sukurler olsun birsey olmamisti.
Kaldirdim yerden.Simsiki tuttu ellerimden, burus burus elleriyle.
Ne kadar da zayif ve hahifti tuy gibi.Bir bebek nasil butun gucuyle, yumuk yumuk, o minicik elleriyle tutar ya tum kuvvetiyle, kibar teyzem de o denli tutuyordu ellerimi.
Minnetle,sevgiyle bakti gozlerime.Gulumsedi tum ictenligiyle.Gozleri isigini kaybetmisti sanki...Kibar ve inceydi sesi.Sacinin bakimi,yuzunun guzelligi etkiledi beni.Severim yasli anneleri..annem gibi.
Tesekkur etti.Banklardan birine yuruduk ellerimiz ellerimizde, ic ice sevgiyle.
Gonul bagindan su icer gibi akti icime, sabahin korunde.Gozlerim doldu..
Annem, canim annem geldi aklima..Su tuttugum el annem olsaydi keske dedim icim sizlayarak.
Teyzemin yuruyusunden belliydi,murekkep yalamis bir oldugu... egitimden,ogretimden,medeniyetten nasibini aldigi...Yorgun bedeni, dusmenin de verdigi stresle daha da yorulmustu sanki.
Oturduk nefes nefese...el ele...
Bir an gemi turunda tanidigim Rose teyze geldi aklima.Ayni yaslardaydi.Her gece,bir eglence kosesinde eglenirdi esiyle.O yasta..her gun..her gece...uyumlu kiyafetleri,bakimli hali,makyaji,hayat dolu olusu cekmisti ilgimi.Herkes gazinolarda eglenirken ben geminin her kosesini gezmeyi,nerde ne var kesfetmeyi tercih ediyordum.Rose teyzem benim yasam enerjim olmustu iki hafta boyunca.Taner her ne kadar kizsa da ben iki tasin arasinda, iki cift fransizca konusmaktan mutluluk duyuyordum Rose teyzemle..
Guzel teyzem sordu bana...
" Sen doktor musun ? "
Hayir dedim candan,sicacik bir ses tonuyla.
Buraya gelecegim gunde TBMM de sevgili Bilge soylemisti ayni seyi.." Guzin doktorluk sana cook yakisirdi...! " diye.
Bu vicdan, bu merhametle doktor olamazdim ben, her hasta ile hastalanir, her olenle olurdum her gun yeniden...
Egitimci oldugumu soyledim teyzeme..Basladik muhabbete..Unuttum gunesin dogusunu..Hala elleri ellerimde teyzemin...tutuyordu butun gucuyle.Merakliyim da huyum kurusun..sabahin bu erken saatinde ne isi vardi sahilde ?Dinlemek istedim bu kibar teyzemin hayat oykusunu.
Hep icimde kalmistir hapishanedeki kadinlarla ilgili bir yazi yazmak..hep istemisimdir ama hic de girisimde bulunmadim nedense..icim elvermedi sanirim dayanamam diye.
Kimbilir ne dramalar vardir her birinin hayat hikayesinde.
Teyzem boncuk boncuk,kucucuk suzulmus gozlerini iyice kisti, kaslari catildi,kizardi, sanki yeniden yasar gibi basladi gercek yasam oykusunu anlatmaya.Ben coktan transa gecmis, gozumu kulagimi acmis hazirdim dinlemeye.
" Izmir'den geldim 3 gunlugune..hafta sonunu gecirmeye bir aile dostumun evine..bugunde donuyorum aksam ustu.Biz Izmir'in koklu ailelerindeniz..Herkes tanir bizi.Bazen bunalirim,kalkar yururum erkenden sahilde..paylasirim icimdekilerini denizle bas basa.Nede olsa deniz cocuguyum, denizle buyudum ic ice.
Doktor cocuguyum.Esim de cerrahti..Biz Hacettepeden mezun olduk,anlayacagin sinif arkadasimla evlendim.Cok mutluyduk.Dunya tatlisi bir de oglumuz vardi..Yakisikli,ailemizin gozbebegi,medari iftihari.Cok basarili bir ogrenciydi.Anne baba meslegini secti o da.Hic aklinda yoktu evlilik, kizlar onun pesinde o kariyer pesindeydi.Hersey guzel, hesey mukemmeldi.Ta ki oglum tatilde Bodrum'da mimar bir kizla tanisincaya kadar.Asik oldu yildirim hiziyla.
Kiz Istanbullu,orta halli bir ailenin kiziydi..Davul bile dengi denginedir.Dengimiz degildi ne kendisi ne de ailesi.Uyum sarttir evlilikte.Evlenmek istedi.Karsi ciktik babasiyla.Once tani,acele etme, bir yil sure ver dedik kendine.Dinlemedi.
Kizin ailesi de baski yapti.Evlenmezsen baskalari istiyor kizimi,veririm sonra demis kiz annesi..bir an once nikah kiyilsin istemis.Bulunmaz Hint kumasi sanki.Kiz oturdugu semtten, bulundugu konumdan bir an once kurtulmak,hava atmak niyeti.Yagli kapi bulmuslar ya..birakir mi yakasini ?Yapistilar...birakmadilar..gece gunduz aradilar..ensesinde bittiler..,nefes aldirmadilar.Panige kapildi bizimki.
Gozu donmus gibi, saglikli dusunmeden, akli salim karar vermeden apar topar evlendi bir ay icinde.
Karanlik gunler basladi,gokyuzu ,deniz,gunes guzelligini yitirdi.
Cok uzulduk babasiyla.Secimini yanlis yapti diye.Aile hayatimiz ikiye bolundu,el bebek gul bebek,dadilarla buyuttugumuz sevgili oglumuz cok gecmeden pisman oldu..hatasini anladi.Duvar orduler bizimle arasina.Koparmaya calistilar bizlerden,arkadaslarindan.Kotu amacli insanlar bahane ediyorlar kutsal aski nedense..Tek amaclari vardi para...zenginlik..Bir an gonulleri fethediyorlar, nikahi basinca dusuyor maskeleri boylelerin..Kiz sonradan gorme..zenginligi gorunce ne oldum delisi oldu..geldigi yeri unuttu.Para makinasi gibi gordu canim oglumu.
Supheci, hasta kisilikliydi.Kiskaniyordu tum cevresindeki insanlardan,is arkadaslarindan.
Bununla hayat gecmez, kangreni kes at hayatindan, kurtul dedik babasiyla....Kurtulamadi...bosanamadi da.Bunalltilar,bezdirdiler canindan.
Ickide aradi teselliyi..Her gece icmeye basladi..alkol,sigara stres...
tum guzel yasantisini, sevincini,yasam enerjisini,nesesini caldilar elinden..Yikıldi tum hayalleri..Ozlemle kurmak istedigi yuva hasreti husranla bitmisti.
32 yasindaydi henuz..piril piril gencecik...
8 yil once o cook sevdigi Bodrum donusu kaza gecirdi..Kaybettik biricik oglumuzu.Orada buldu o karabelayi ,orada noktaladi yasamini.
O gun birlikte oldugu arkadaslarindan birinin anlattigina gorre cok sarhosmus..tartismislar.."Lanet olsun boyle hayata..olum bile daha guzel senden uzakta...! demis,carpmis cikmis kapiyi..kaza mi ? intihar mi ? bilmiyorum ben de.Bildigim birsey varsa o da cok iyi bir surucu oldugu.
Bir yil sonra da esimi kaybettim kalp krizinden.Cok uzuldu,dayanamadi yuregi,beni ardinda yapayalniz birakti gitti..
Herseyim var, sevgili ailem yok artik yanimda....!"
Yutkundum...nefes alamadim.Bogazima bir yumruk dugumlendi sanki.Daha fazla dayanamdi bu hassas yuregim.Gozyaslarima engel olamadim.Hic gormedigim,tanimadigim bu guzel aileye, olen bu guzel insanlara yandi yuregim.
Ozur diledim agladigim icin.Titreyen elleriyle silmek istedi gozlerimi.
" Benim yaram kabuk bagladi yavrum aglama..Aciyla yasamaya alistim ben artik..!
Bos gozlerle,uzgun bakti gozlerimin ta icine..sevgiyle karisik.
"Kendinden soz et biraz da "...
"Ankara'dan geldim..ogretmenim..Ataturk hayrani, Mevlana torunu,Cumhuriyet cocuguyum.Birlik,beraberlik,dayanisma,ozgurluk idealim..Vatan sevgisi,bayrak sevgisi ile dolu yuregim..Sevgi cocuguyum..seviyorum memleketimi..guzel insanlarimizi...! dedim kisaca..
Ruzgar esti hafifce..Urperdi ici..oysa soguk yoktu..acilardi icini urperten.
"Evli misin ? dedi yumusakca.
"Evliyim,yurt disinda esim" dedim.
Kalktik yavasca,agir cekim misali.Ayaklarinda demirden pranga tasiyor gibiydi.Tasimak istemiyordu yorgun bacaklari,evlat acisi cekmis bu bedeni.
El ele,kol kola basladik yurumeye..Karsidan kendi gibi, guzel giyimli,basinda sapkasi,hos bir teyze geliyordu gulumseyerek bize dogru.
"Merak ettim, nerde kaldin ?,kahvalti hazir" dedi kibar bir sesle.
Ayrilma saati gelmisti..bir saatlik sicak dostluk bitmisti.
Burusuk elleriyle yuzumu avuclarinin icine aldi..optu beni candan, buyuk bir sevgiyle...icime tatli bir anne sicakligi yayildi.
"Mutlu yasa yavrum...! guzel insansin belli..
senin gibi bir gelinim olsaydi, oglum hayattaydi simdi...! "
"Kader,kismet..ne deseniz bos guzel teyzem.Alin yazisinda ne yaziyorsa onu yasiyoruz iste " dedim uzgun ve de aglamakli.
Optum opulesi ellerini...hizla uzaklastim oradan..
Acele alinan kararlarin,nasil da acimasizca ,guzel olan herseyi yok edisi derinden etkiledi beni.
Insan hayatiyla ilgili...hele hele evlilik gibi onemli bir karari verirken bunu cok iyi dusunmeli,hata yaptigini anladiginda, hata bir aliskanliga donusse bile bundan vazgecmeyi bilmeli insan.
Hayata bir kez gelme sansimiz oldu.Bir daha gelemiyecegimize gore cenneti bu dunyada yasamamiz gerektigie inananlardanim sevdigimle.
Zehir etmeyelim su fani dunyayi kendimize lutfen.
Saygi,sevgi,ozveri, sabir ister evlilik...birlik beraberlik, karsilikli anlayis icinde,el ele goz goze,diz dize sursun ister senelerce.
Gule gule...ismini bile soramadigim guzel teyzecigim.
Gercek,hazin,acikli bir oykuydu anlattigin.
Ders cikarmalari dilegiyle ...gonderiyorum tum akli bir karis havada olan genclerimize....!
Sevgiler

Guzin AVCI
18.7.2010
KUSADASI


.

Hiç yorum yok: