17 Temmuz 2010 Cumartesi

KUSADASI'ndan...

SICAK BIR YAZ GUNU


12.TEMMUZ.2010

Yorgun,bitkin,bir o kadar da telasla ayrildik Ankaradan Gulin'le.Kalbim buruk,huzunluydu yuregim.Beynimde dondu durdu dusunceler yol boyu.Rahat bir yolculuk olsun diye Ulusoy'u tercih etmistim.Aliskanlik var ya..yillardir hep ayni firma..ucak olmazsa Ulusoy'la..

Bu sefer ki yolculuk iskence gibi geldi.Kalitesiz otobusler,hic hosuma gitmedi.Acil yenilenmesi gerek.Gozumu kirpmadim,sabahi ettim soforle birlikte.

Sabahin ilk isiklari dolunca gozlerime, icim sevincle doldu..bir oohhh..cektim derinden.

Kusadasi'na ayak basar basmaz ozledigim denize gulumsedim tum ictenligimle.Mavinin her tonuyla "hosgeldin" der gibi gulumsuyordu o da ayni ictenlikle.

Sabahin erken saatleri..Tatli bir sakinlik vardi sehirde.

Nazilli sitesi…guzel bir site…

Evimiz de en bakimli,en sirini soyleyim hemen size.

Oturdum balkona keyifle..Denizle gozgoze.

Coculugumdan beri cok severim gezmeyi,kesfetmeyi…yeni yerler gormeyi. En buyuk arzumdur her kosesini,her ilini,ilcesini,koylerini gormek memleketimin..Her gezdigim yeri yazmak,paylasmaktir hayalim.Her gittigim yeri de kaleme almak,gunluk tutmaktan da buyuk keyf alirim yillardir..Kiminden ilham almisimdir,kiminden ders cikarmisimdir,kimine imrenerek bakmisimdir,kimi zaman da binlerce kez sukretmisimdir yuce Rabbime..burnumda tutmustur canim memleketim..doneriyle..pidesiyle..kebabiyla..

Hani su televizyonlar da gezerler ya dunyayi bazi sanslilar..hem program yaparlar..hem dolasirlar....isterdim ki ben de onlardan biri olayim,hem geziyim,hem de yayinlayim gorduklerimi…hele bir spor spikeri olsam,dunya kupasina katilsam galiba tavan yapardi sevincim.

Muhtesem bir hava…

Gokyuzu piril piril…

Essiz bir manzara…

İnanin kac yildir yurt disindayiz..Boylesi muhtesem bir havayi gormemistim uzun zamandir.Deniz evin karsisinda hemen.Mavinin her tonuyla gulumsuyor adeta bana.iri iri dalgalar, hepsi bir olmus sanki resmen dovuyorlardi kiyilari.Begenimi kazandi semtin sakinligi,temizligi,nezihligi.Tatilin keyfini cikarmak icin toplanmis seckin ailelerdi hepsi.

Renkli kisiligim,yasama sevinci ile dolu cocuksu yuregim unuttu birden tum yorgunlugu..buyuk bir enerji ile benimsedi henuz geldigi bu yeni yere..Sanki senelerdir burada ikamet etmisim gibi.”gunaydin “ diyerek selam verenlere sevgiyle dolu,sicacik karsilik verdim bu guzel insanlara.Neseli ruhum kendini buldu kisa zamanda.

Beni uzen herseyden biraz da olsa uzak kalmak iyi geldi yorgun ruhuma.

KUSADASI'nin kalbi, sanki bu sahilde atiyor gibiydi…inceledim cevreyi en detayina kadar....inceledim gelip gecenleri ..guzeldi herseyiyle..iyi ki de gelmisiz dedim muzip bir fisiltiyla.

Hava 38 derece..ama esinti var..o da serinlik veriyor..Golgede olan yerler cok hos.Otur hic bunalmadan saatlerce...hic terlemiyorsun bile.

Evin karsisi sahil..yurume yeri ayni zamanda.Katar'da nerdeeee..bu saatlerde…mumkun degildi yurumek,basini cikaramazdin ki disariya..klimalarin altinda,tunersin kus gibi,hapissin yani alinmistir ozgurluk elinden bunaltici sicagiyla...oksijen sifir,nefes almak istersin,yoktur cigerlerine cekebilecegin temiz bir hava.

Herseyiyle..havasiyla...suyuyla...insanlariyla..cennet benim ulkem vallahi..

İndik plaja…

Coskulu bir kalabalik.

Hayat dolu insanlar..toplanmislar bir araya.

Sohbet edenler,dalgalarla mucadele edenler, yuzebilmek icin caba sarfedenler,asklarini gozden uzak yasamak isteyenler, hallerinden belli kacamak yapan sevgililer,kendinden gecip gunesin altinda istakoza donenler,romantik bir tatil olsun diye burayi secenler,dikkat cekmek icin ellerinden geleni yapan genc kizlar, yakisikli erkekler,govde gosterisi yapan maganda tipler,farkli tarzda giyinenler,bronzlasmis bedenlerini comertce sergileyenler,yaza damgasini vurmak icin caba sarfedenler,gunubirlik bu sahile inenler,..kose bucak kacanlar da vardir kimbilir iclerin de.. gokkusagi gibi..ne istersen var yani.

Ayri bir dunya…renk cumbusu…tatli curcuna…

Talip..Erzincan'li..gariban bir genc..plajdan sorumlu..kosturuyor ordan oraya..biraz muhabetten sonra..anlastik hergun ayni yerde..ayni semsiye altinda, ayni sezlonga..belli bir paraya..”hocam..hocam..” diye fir donuyor etrafimizda.Ferhat Gocer'i sevdigimi anladi ya....Caliyor boyunca..

“Gotur beni gittigin yere…!! .iki uzum…!!!” alip goturuyor beni ta uzaklara ..dalgalar boyunca.…Bazen aciyor icim, bazen doluyor gozlerim…bazen de isyan ediyor yuregim bu yanlizliga, bu ayriliga.

Aksamlari daha da keyifli...bir ayri guzel...

Gunesin batisi tek kelimeyle muhtesem..Kipkirmizi, koca bir tepsi gibi..Boylesi guzel bir gun batimi heryere nasip olmaz.Siralaniyor insanlar sahile..izliyorlar buyuk bir hayranlikla..Adetleriymis,gunes batarken dilek dilerlermis.Onlara uydum ben de diledim..Ayagima vuran dalgalara aldirmadan kumlara yazmak istedim dilegimi….!

Asiklara gore bir yer…

Yureginde sevgi tasiyanlara gore bir yer..

Romantik asiklara gore romantik bir tatil yeri bence.

Burda insan yeniden..yeniden..asik olur sevdigine..

El ele tutusanlar, goz goze asklarini fisildayanlar, bol bol sohbet edip kahkaha atanlar.Yorgun,yillara yenik dusmus amcalar, teyzeler..kuculmus gozleriyle suzuyorlar gelip gecen guzelleri.." ahhh...nerdesin genclik...! " der gibi.

Canli muzik sabaha kadar..Bazen duygusal caliyor aglatiyor , bazen kani kaynatici oynatiyor insanlari...

Tangolarda dans etmek istedi gonlum sevdigimle delice.

Denizin cilgin sesi, ciceklerin essiz kokusu, duygulari oksuyor romantik bir ask gibi.

Mangal keyfi, balik keyfi, cay partileri, icilen ickiler, pespese kaldirilan kadehler, sabah kadar yapilan muhabbetler..

Sozun kisasi...

Herkes kendi aleminde..herkes kendi keyfinde...unutulmus sehitlerimiz...unutulmus icerdekiler..yok burda aile ici siddeti...aclik,sefalet,issizlik...yok burda ekonomik kriz, kredi karti magdurlari...Umurunda degil sanki yapilacak refarandum..Oysa onlar bos durmuyor,calisiyor geceli gunduzlu..biz de vermisiz kendimizi eglenceye,birakmisiz kaderimizi birilerinin ellerine.

Uzucu ama gorunen gercekler bunlar ne yazik ki..

Neyse kacirmayim azicik olan keyfimi.

Bilmek gerek bu guzelim memleketimizin degerini,kiymetini.

Yasamak, herseye ragmen coook guzel dostlar.

Gonlumde acan, pembe ciceklerden kucak dolusu yolluyorum hepinize.

Hersey gonlunuzce olsun.

Sevgiler.



Guzin AVCI

15.10.2010

KUSADASI

Hiç yorum yok: