12 Temmuz 2010 Pazartesi

BETUL YILMAZER

Dillere destan,efsane guzel

Betul...
Betul'umu ne zamandir yazmak istiyorum ama oturup da gonlume gore bir sohbet edip kaleme alamadim.O siradan biri degil cunku...O cok ozel bir insan..guzeller guzeli bir insan.O ornek alinacak ender kisilerden biri..O ailemin gozbebegi..yemeklerimizin tatli sohbeti..tatli muhabbeti.Yazmakla bitmez ki Betul'u..insallah bir gun o soyleyecek ben yazacagim renkli kisiligini,saglam karakterini,muhtesem yasantisini,Besiktas'a olan tutkusunu,Ataturk'culugunu,vatanseverligini,gozu pekligini.
Hayrandim ona.
Ta kucuklugumden beri.
Onda toplanan tum guzel degerleri kendimin de tasidigini gordum buyudukce..
Hele bir BJK plakali bir Mercedesi vardi..hem de siyah beyaz.O arabayla sampiyonluk turu atmak ne de keyif verir insana bir dusunsenize.
Benim icin futbol aski,Besiktas sevdasi nasil bir tutkuysa Betul Demiralp de oyle vazgecilmez bir tutkuydu iste..
Yasamim boyunca hep dostlugu sursun istemisimdir icten ice.
Onu gormek, sesini duymak her zaman mutluluk vermistir bana.Yuzu gibi yuregi de guzel olan can arkadasim,can dostum benim...inanin bir gorseniz, bir tanisaniz bayilirsiniz...Gipta edersiniz mukemmelligine.
Huzur verir gonullere,cagil cagil akar yureklere..Bir yillik enerji depolarim yaninda,nesesiyle hafifler,ucarak donerim evime ,mutluluktan ayagim basmaz yere...hele bir de birbirinden lezzetli yemeklerini yiyince..babadan gecmistir bu mukemmel ascilik genleri de.
Piril pirildir,renkli, eglenceli,cazibeli,tatli sohbetli,sicacik,icten samimi, espirili.
Ankara sosyetesinin goz bebegi...hatunlarin en guzeli.Eminim kiskancliktan catir catir catlayan ne cok kadin vardir cevresinde.
MASALLAH deyim Allah nazarlardan esirgesin.inanclidir da ayni zamanda.Mazlumu koruyandir, garibani kollayandir.Yaptigi yardimlari bir yuce Rabbim bilir bir de ben.
Adaletli,asil yuregi,acima duygusu,merhameti,hele hele insanligi.
Tek kelimeyle .....
O gercek bir MEVLANA torunu...!
Yalan yoktur kitabinda.Durusttur....Dobradir....Korkmaz Allahtan baska hic kimseden...Cekinmezdi hic kimselerden...Neyse dogru,soyler onu. Hele biri yalan soylemisse,olmamis bir seyi olmus gibi dile getirmisse ...vayy haline...cira gibi yanmistir bilesiniz. Kacacak delik arasin tabii kacabilirse..Dobra...dobra....konusur yuzyuze..Tokat gibi indirir gercekleri pespese...Rotasini sasiranlarin karabelasiydi zaman zaman.Hele kirmissa biri kalbini, bin kez ozur diler,, 40 takla atarlardi yeniden gonlunu alabilmek icin.Ama Betul'du karsilarindaki..Bir yanlislarini yakalamissa bitirirdi islerini , silerdi bir kalemde, affetmezdi..Bir daha yanina yaklasmak mi? yurek isterdi vallahi.
Keyifli gecerdi onunla saatler, hic bitmesin istenirdi sohbetler.Pespese atilan kahkahalar,sen sakrak gulmeler...
ahhh..ne de guzeldi o gunler.Nerede Betul orada bir kahkaha tufani vardi...inanilmaz keyifliydi onunla gecen gezmeler,icilen caylar,kahveler.
Rahime'ye sordum " Betul'le ilgili birseyler anlatsana" diye.
" Sumer ilkokulu'nda ablasi Bedriye ogretmenimizin ogrencilerini siraya dizer, komut verirdi.Gurdu sesi...ip gibi dizilirdi ogrenciler korkudan..Yardim ederdi ablasina kucucuk basiyla..Guzelligi dillere destandi.Bir de lisedeyken uzulerek hatirladigim deli Sevki'miz vardi.Mahallenin delisiydi.Bizler Sevki'den kacardik, Sevki de Betul'den kacardi.Gozu pek okulun en cesur kiziydi.Gulbahcenin gullerinden biri de Betul'du,," dedi.Dillere destan guzelligini,kahkahalarini,neseni,espirilerini anlatti bir bir.
Yasamayan bilemez.. guzeldi gercekten de Eregli lisesi'ndeki gunler.
En kucukleri bendim..Yeni ilkokulu bitirip,ortaokula baslamistim..Betul, 3 ablam Gulten,Gulay,Rahime ve teyzemin kizi Gulcin lisedeydiler.
Buyuk bir sevinc duyardim onlarin arasinda olmaktan.Yasim kucuktu ama,boyum uzundu yasitlarima gore.Gurur duyardim onlarla yanyana yurumeye.Hava atardim kendimce cevreye.Daha sonralari,lise yillarimda hep sana benzettiler beni.."Betul'un kucuk versiyonu,deli fisek,erkek gibi kiz,cesur yurek" olarak lanse edildim.Sana benzetilmek acaip hosuma giderdi.
Hepsi de guzeldi birbirinden.
Hele Betul iclerinde bir ayri guzeldi..Eregli'nin en guzel kiziydi bence...incecik ayak bilekleri uzerinde seken bir kugu gibiydi.Mankenlere tas cikartacak kadar uzun boylu, fizigi ise mukemmeldi.Bir bakan bir daha bakardi, gozlerini alamazdi. Beyaz bogazli kazaginin uzerinde lisemizin formasi da ne cok yakisirdi.Dimdikti..Yuruyusu daglari ben yarattim der gibiydi.Heybetli bir gorunumu vardi ama bir o kadar da mutevaziydi...Hic abartmasiz Eregli'nin tum erkekleri, lisemizin tum gencleri pesindeydi.
Eregli deyip de gecmeyelim.Kucuk Istanbul'du bir zamanlar.Baglari,bahceleri,gulleri,meyveleri,guzel genc kizlari,genc erkekleri.Okuma orani muthis yuksekti,cok guzel universiteler kazanirdi lisemizin ogrencileri.
Simdi mi?
Hic sormayin,icimde surekli kanayan bir yara,acmayim kutuyu,dokmeyim icimdekileri.
Meshur,cok iyi,disiplinli,mukemmel ogrenciler yetistiren Eregli lisesine bir gun bir PRENS geldi.Eli yuzu tertemiz,piril piril, yakisikli bir genc ogretmen.Kalbinin temizligi yuzune yansimisti adeta.Orta 2 deydim o sene.
Adi Sedat Yilmazer'di bu beyaz atli prensin.
Resim hocamizdi.Resim deyince de akan sular dururdu.En sevdigim derslerden biriydi .Edebiyata,tarihe,matematige asik ben,resim derslerini zevkle beklerdim.Tipki beden egitimi dersini bekledigim gibi..Elim cabuktu,birkac kisinin resmine yardim eder,en son zilin calmasina 10 dakika kala kendiminkini cizerdim. Sedat hocamda sagolsun,her seferin de cok begenir alir gider , asardi resmimi okulun panosuna. Resim yetenegini annemden,edebiyatimizi da babamdan almistik,babam rahmetli sair ruhluydu.
Bir gun...bir gun..iste ...o tarihi gun...hic unutmam.
Yine elimde bir resim,kosarak goturdum vermek icin resim odasina Sedat hocama.
O da ne ?Kapiyi araladim yavasca...Cakildim kaldim oldugum yere....Gozlerim acildi faltasi gibi...Sedat hocam ellerini tutmustu Betul'un. yakin markaja almis,sevgiyle bakiyordu gozlerinin icine..Yildirim gibi gerisin geriye donup firladim gittim sinifima.Gozlerime inanamamistim...iple cektim eve donme saatini.
"Sedat hocam Betul'e asik...yakaladim ikisini bugun ,el ele" dedim heyecanla..Gulay ablam kankisiydi...ayni sinifta..ayni sirada otururlardi. Siddetle azarladi beni. "Sakin duymayim bir daha " dedi.
Israrla " Birbirlerini seviyorlar..gozlerime mi inaniyim size mi? goreceksiniz onlar evlenecekler...! dedim..
Eregli'nin efe gencleri kaptirmak istemediler guzeller guzeli Betul'u disardan gelen yabanci bir gence.Hazmedemediler, .
Yolunu kestiler Sedat hocamin,dovmeye kalktilar.. tehdit ettiler " sehri terket " diye.
ASK bu..ne olumden korkar ne de silahtan.Viz geldi tum zorlamalar, baskilar..Soyadi gibi yigitti..pabuc birakmadi gozu donmuslere, olumune mucadele verdi genclerle.Kararliydi bu efsane guzelle evlenmeye.
Aklina koymustu bir kere Sedat hocam.Yar etmeyecekti bir baskasina guzel Betul'unu.
Betul'umuz de onu seviyordu.Karsilikliydi duygulari.Balkona asilan kirmizi tisortler isaretlesmenin simgesiydi.
Sedat hocam deliler gibi asik oldugu kizi alip geldi nihayet Ankara'ya.
Eregli'de herkes sokta.
Hep derim helal olsun hocama.
Evlendiler..
En cok da ben mutlu olmustum.Hem sevdigim iki insan hayatini birlestirmisti..hem de hakli cikmistim iddiamda.
iyi ki de evlenmisler.Hep mutlu etti Sedat hocam Betul'umuzu..ilk zamanlar cekilse de biraz zorluklar,Prensesler gibi yasatmasini bildi ,deger verdi,hep sevdi.Hayat her ikisi icinde daha guzel,daha renkli simdi.Betul bugune kadar hep Sedat hocamin yaninda yer aldi...hic yalniz birakmadi sevgili esini..ne de elini...Hani derler ya..." her basarili erkegin arkasinda bir kadin vardir " diye.
Kadinlarin hasi o....cagdas...modern....zeki...
Gercek bir hanimefendi..ATAM'in istedigi gibi tam bir Cumhuriyet kadini temsilcisi.
Yurt disindan gelen konuklari en iyi sekilde agirliyor,yuzumuzu agartiyor konukseverligiyle,giyimi,kusami,laikligiyle.
Google da Betul Yilmazer'i tikladim gecen gun...Kirmizi kiyafetiyle muhtesemdi..Yillar hicbirsey goturemedi canim arkadasimdan..Hala o ilk gunku kadar guzel..o lisedeki kadar cazibeli ve de cekici.
Ne zenginlik, ne de saltanat..hic degistirmedi huyunu da, suyunu da.
Gorgulu,gonlu zengin,asil arkadasim.
Sen bir efsanesin Betul'um.
Yasam boyu hep MUTLU OL sevgili esinle,dunya guzeli iki evladinla.
Hayat hep gulsun size.
Birbirimizden binlerce kilometre uzaklarda olsak da bazen,biraraya gelince hic kopmamis gibi,hic ayrilmamis gibi,yeniden basliyoruz ya biraktigimiz yerden...eski gunleri yadediyoruz ya buyuk bir keyifle..iste dostluk bu...sevgi bu..gonul beraberligi bu.
Sen yasam boyu dostum,sirdasim,can arkadasimsin...oyle de kalacaksin.
Dost dedigin senin gibi vefali olmali..Hep aradin,hep sordun,hep yanimda oldun.Nisan yuzugumun takildİgi gun bir siz vardiniz yanimda..hic unutmam, unutamam da.
YILMAZER ailesini cook seviyorum.
Allah sizi nazarlardan korusun...!
Hersey gonlunuzce olsun.
Bol gunesli,aydinlik,guzel gunler dilegiyle
Yildizlar gul olsun yagsin ustunuze...!
Sevgiler

Guzin AVCI
12.7.2010
ANKARA

Hiç yorum yok: