22 Eylül 2010 Çarşamba

Ankara'da rezalet yollar

Hayal kirikligi yasadim

Sabahin erken saatin de ciktim evden..biraz yuruyus iyi gelir dusuncesiyle.Gece boyu dondum durdum uyuyabilmek icin.
Ankara azap gibi geldi su 3 gunde bana..Heryer kazilmis,yollar,caddeler,ara sokaklar rezil durumda.Tam da okullarin acildigi zamanda..bu ne dusuncesizlik anlamak mumkun degil.Bir kez belediye dogru durust bir is yapsa inanin Asghar hocamin ozenle yaptigi dislerimden birini kiracagim buyuk bir zevkle..Ama nerde ? bunca yil hep ayni durum ..hic degisen birsey yok, ayni tas ayni hamam.Yine birileri zengin olsun diye sokuluyor kaldirimlar, sokuluyor asfaltlar...Neden beklenir eylul ayi, neden beklenir sagnak yagmurlar anlamaz mantigim.Yazik benim guzel halkima yazik...Dun MEB'nin orda isim vardi Adalet Bakanli'ginda.Egzoz gazindan zehirlenecegim sandim biran..nefes alamadim.Insanlarin neden genc,ihtiyar demeden bu dunyaya veda ettigi ortada.Herkes gergin,herkesin yuzu sirke satiyor, moraller dusuk,omuzlar egik,herkes ayri bir telasta.
ADA'nin sessiz,sakinligi,gurultuden uzak,carsaf gibi denizi,oksieni bol temiz havasini aradim elimde olmadan.Oradaki insanlar ne kadar da yasliydi oysa..Hepsi de dinc ve iyi beslenen,sabah sporunu yapan,gunde iki kez denizine giren insanlardi. Cogu 75 in ustundeydi..85..95...Sitenin en kucuguyduk biz.."Yavrum..kizim.." diyenden gecilmiyordu.Bayram da el optuk,hayir dualarini aldik.Cok sevdiler bizi..ismini vermeyim komsu teyzelerimden biri " bize insanlik dersi verdin guzel kalbinle,guzel yuzunle..biz insan ayrimi yapan, komsularimizi dislayan,bayramda bile bayramini kutlamayan insanlardik.Gruplasma vardi bu sitede,ama siz iyi niyetinizle,guler yuzunuzle,acik yureklilignizle,misafirverliginizle ders verdiniz..utandirdiniz bizi..gozumuzu actiniz,hata yaptigimi anladim " dedi..pismandi....cok icten ve samimiydi.Birisi de " sicak gulumseyisiniz gunesten daha etkili,gunaydini hickimseden esirgemeyisiniz bana ders oldu,ben de demeye basladim artik" dedi..
Sakin kendimi methettigimi sanmayin..uzulurum boyle dusunurseniz.Sadece birkac seyi yazdim.Oyle guzel ovgu dolu sozlerle ayrildik ki ordan sayfalar yetmez yazmama.Guzeldi hersey..ahhh..bir de hasretlik,gurbetlik olmasaydi burda.Evimi,baskentimi,arkadaslarimi ozledim,kosa kosa geldim Ankara'ya.Hayal kirikligi yasadim gorunce.Dilerim ellerini cabuk tutarlar da biran once bitirirler actiklari cukurlari, calismalarini.Ben olsaydim Belediye baskani.. gece 12.00 den sonra yapmalarina izin verirdim.Kimse uzulmeden,incinmeden,bitirirdim sessizce.
Bugun..
Bankadan ciktim,tam tatli Bebegim'in kapisini actim binecegim.(arabamin adi) :))))
Bir ses...
---"hocam...Guzin hocam..." diye bagiriyor.
Dondum...Kurtulus lisesi'nden sevgili ogrencilerimden Neslihan.Atladi boynuma,sarildik buyuk bir kavusma heyecaniyla.
Oturduk Mado'ya..biraz laflayalim diye.
Ne guzel bir kizdi..isil isil gozleri,piril piril saclari vardi,okulun en gozde ogrencilerinden biriydi.Solgundu yuzu.Gozleri parlamiyordu eskisi gibi.Mahsun bakislari icime isledi birden.Gozlerinin altinda mor halkalar olusmustu..
Ben onlarin ruh sagligi duzgun olsun diye cok cabalar harcadim.Teke tek gorustum ya da sinifta toplu seanslar yaptim.Uzulmemeleri icin elimden gelen tum cabayi sarfettim.istedim ki hep MUTLU olsunlar, hayata hep guzel baksinlar.Benim icin ogretim hep egitimden sonra geldi.
---Neyin var Neslihan ? seni iyi gormedim" dedim.
Hickira hickira aglamaya basladi..Sanki dugmeye basmam yeterliymis gibi.Gozyaslari sicim oldu akti.O aglayinca ben de agladim.
---"Hocam kotu birsey yok...sadece birine ASIK oldum, cok aci cekiyorum, ne yapacagimi bilmiyorum" dedi.
---"Hay Allah...korkuttun beni, ben de onemli birsey var sandim " dedim.
Aci aci gulumsedi zoraki.
---"Hocam bilirsin ben hicbirseyden yilmam..Ama bu ask beni yedi bitirdi,dayanamiyorum artik, ben onu cok seviyorum,canimdan kanimdan herseyimden cok seviyorum.Ne ailem ne isim,ne cevrem hic kimse umurumda degil.Ben ondan baska hicbirsey dusunemiyorum,gecemde gunduzumde hep o,kafayi yemek uzereyim hocam.Cok aci cekiyorum,ne yapacagimi bilmiyorum" .
---"Canim konustun mu ? soyledin mi bu kadar cok sevdigini?
---" O biliyor ona sirilsiklam asik oldugumu..gittim ona..yalvardim...ne olur bana yardim et...yalvaririm yardim et " dedim.
Eger...yuzume bakmazsan,gozlerimin icine bakmazsan, kapidan cikarken beni ugurlamazsan, telefonlarima cevap vermezsen,benden boyle kacarsan ben...ben..ben sana daha cok baglaniyorum.." dedim.
Umursamadi bile...hocam...Atesin ortasindayim...Canim cok yaniyor...tum kalbimle soyluyorum olmek istiyorum...Onsuzluga dayanamiyorum..Deliler gibiyim...baktigim heryerde,hersey de o var..kabusum benim...olumume neden olacak"...dedi aglayarak.
Allahim...ne kadar zor bir durum...okuldaki asik genclerin kurtarici melegiydim..Yardimci oluyordum buyuk bir zevkle..Onlarin mutlulugu benim mutlulugumdu cunku..Guvenirlerdi bana...sadece benimle paylasirlardi herseylerini..Simdi yapabilecegim birsey yok ki..elimden ne gelir ki ?
---Canim, cok iyi bir psikiyatris arkadasim var.Dr.Berna..Okuldaki genclerimizi, yardima ihtiyaci olanlari hep ona yonlendirdim.Ataturk Bulvarinda..istersen gel seni ona goturuyum rahatlarsin en azindan" dedim.
---" Hayir hocam...bin Berna olsa yine faydasi olmaz bana...ben onu cok seviyorum,onunla otursam dostca,arkadasca biraz sohbet edebilsem, bu sihirli buyu bozulacak...yaram hafifleyecek...zamana biraktikca, o benden uzaklastikca, ben ona daha cok baglaniyorum.Her gecen gun yeniden alevleniyor askim,daha cok seviyor,daha cok ozluyorum.Hocam ben onu istiyorum "..!!!!!!!!!!
---Birtanem...istedigin parayla satin alinsaydi gider satin alir gelirdim simdi sana.Ama en az senin kadar caresizim bu konuda.
Evet...ilk kez....ilk kez...bir konuda bu kadar caresizdim ve ben yardim edemedim sevgili ogrencime.
Uzgun..buruk..gozlerim yasli ayrildim yanindan.
Yine de dayanamadim seslendim arkasindan.
---"Neslihan..kimse bu sevdigin cocuk benim gorusmemi ister misin ?"
---"Tesekkur ederim hocam...olmaz..yakismaz bana..gururum yeteri kadar incindi zaten" dedi aglamakli.
Allah yardimcin olsun ne deyim.
Sozun bittigi yer..
Yapilabilecek bir sey yok ne yazik ki..Zorla guzellik olmazmis.
BOL SANS diledim arkasindan el sallayarak.

Guzin AVCI
22.9.2010
ANKARA

Hiç yorum yok: