8 Eylül 2010 Çarşamba

Seviyorum ben Ulkemi

Dun mubarek birgun...Kadir Gecesi.

Rahmetli babam da annem de bir ayri deger verirlerdi bu guzel gune.
Ramazan ayi aylarin en kutsalidir bizim evde...
Kucuklugumden beri buyuk bir coskuyla karsilanir, buyuk bir mutlulukla ugurlanirdi.Babam evde calisan,ayak islerine bakan hizmetlileri gorevlendirir,carsiyi eve donderirdi.Dort dortluk bir Ramazan karsilanirdi..sabahlari o sahura kalkmak,hep birlikte gule oynaya yemek yemek ne de guzeldi...ne de keyifliydi.Bir ben mizmizlik yapardim,kucuk oldugum icin nazlanirdim..kalktigimda hazir olurdu hersey.Kalkar kalkmaz sevmezdim yemeyi,cok istahli degildim, durur durur 5-10 dakika kala birseyler atistirirdim...sonra da hic yatmaz derslerime calisirdim.Fen bolumundeydim ve derslerimde de cok basariliydim..sinifin en caliskani ve en gozdesiydim.Ramazan da yapilan sinavlarda hep 10 uzerinden 10 almisimdir mutlaka.
Babam ne kadar fakir, gariban varsa getirir doyururdu bu mubarek gunlerde...Bir ramazan boyunca soframizdan misafir eksik olmazdi..ne de bereketliydi..yok yoktu ..hele bayram namazindan cikista ne kadar cami avlusunda gariban varsa alir gelir,boydan boya masalar kurulur,bayram yemegi verilirdi..evde tatli bir telas yasanirdi,heyecanla bayram yasanirdi.
Babam gumbur gumbur okurdu Kuran-i kerimi, duvarlar sallanirdi....sesi gurdu..guzel ve ahenkliydi..aglardi okurken..Canim babam ben de cekmisim babama.Elime alinca Kurani gozyaslarimi tutamiyorum.Teraviye gidisi bile torenleydi babamin..sevgiyle yollardik onu...yani anlayacaginiz bir ayri yasanirdi biz de Ramazan.
İFTAR sofrasini gormenizi isterdim..o ozel yaptirilan yumurtali pideler hala burnumda tutuyor zaman zaman..Babam...canim babam fakir babasiydi,kim yoksul,kim fakir,kim dul,kim oksuz,kim yetim,kimin evinde yoksa gonderirdi dolu dolu..2 numara olan Abdullah abim yesil pkabinin arkasini doldurur indirirdi evlerinin onune.O gercek bir agaydi..babalarin babasiydi.. duyarli,merhametli,iyi kalpli, bir o kadar da vatansever,milliyetci,Ataturk'cuydu.Okurdu..."Bu ulke hangi sartlarda,nasil kazanilmis" anlatirdi bize..
Bizi de oyle guzel yetistirdi ki annem de babamda...ilk egitim evde alinir bilirsiniz,sonra da ilkokulda..ben sansliydim..Evde annem,babam,abilerim ve ablalarim vardi..okulda da " koy enstitusu mezunu mukemmel bir ogretmenim " vardi.Sansliydim..Dort dortluk yetistirildim..Daha ilkokuldayken lise mezunu kadar bilgi donanimliydim.Ataturk sevgisi,vatan,millet,bayrak sevgisi yaninda bir o kadar da guzel inancli yetistik.Allah korkusu,merhamet duygusu hep yuregimizde oldu.

Aksam Kadir Gecesi...1000 aydan daha hayirli bir gece..Dualarin kabul oldugu gece.
Evimize cok yakindi cami.Gunduz annemden miras kalan "kandil bisi" sini yaptim dagittim tum komsularimiza.." Allah kabul etsin" dediler hepsi de sevgiyle.Gunduz Yasinimizi okuduk,dualarimizi ettik.Aksam ustude gunbatini izledik bir buyuk hayranlikla..
Aksam..Gulin " haydi camiye gidelim Guzin teyze" dedi.
"Gidelim" dedim.Gittik..kalabalikti cami.Erkekler bir tarafta,kadinlar bir tarafta.Uzundur Kadir gecesi namazi bilirsiniz..33 rekat.. Hocanin dualarin da hersey vardi ama bu ulkeyi kurtaran,bize armagan eden ATATURK'un adi yoktu. Cok uzuldum,inanilmaz uzuldum,hayal kirikligi yasadim inanin.
ATAM ve silah arkadaslari yokluk icinde,gece gunduz demeden kafa yormuslar,dusmanla mucadele ederek, yoksul,fakir,gariban halkimla birlikte gonullu vatanseverlerle hep beraber savasmis bize bu gunleri saglamislar..Olume bile bile gitmisler,genc yasta,yasaminin daha basinda,cocuk yasta, omurlerinin ilk baharinda biz ozgur yasayalim diye SEHIT olmuslar.Nur icinde yatsinlar.

Onlarin sayesinde yasiyoruz.
Onlarin sayesinde nefes aliyoruz.
Onlarin sayesinde OZGURUZ.

Onlar olmasaydi bizim dunyaya gelme sansimiz olmayacakti..simdi bizlerin yerine ya ingiliz,ya Fransiz,ya da Yunanli yasayacakti bu topraklarda.
Kolay kazanilmadi bu topraklar.
Nankor olmayalim,bize bu gunleri armagan edenlerin kiymetini bilip,rahmetle analim onlari.
Atamin adini anmaya korkar olmus bazilari.
Dunya ona hayran..dunya onun reformlarini uyguluyor ulkelerinde.
Bizim gururumuz.Bizim onderimiz.

Referandum yaklasiyor...Cevremi dinliyorum, basini takip ediyorum,TV izliyorum.
inanin UTANIYORUM.
Nereye gidiyoruz boyle..
Biz onurlu,anli,sanli Turk Milleti olarak neden birlik ve beraberlik icinde olmuyoruz.
Neden hala sag parti,sol parti,dinci parti diye konusuyoruz.
Bu ulke bizim.
Dunyanin gozu bu guzelim ulkenin ustunde.
3 tarafi denizlerle cevrili,dort mevsimi bir arada yasayan,hayvancilikta,sebzecilikte mukemmel olan super bir ulkeyiz.Benim babam ciftciydi..Bugday,arpa,cavdar,yulaf,mercimek,nohut,beyaz fasulye,pancar ekerdi...Tonlarca kaldirirdi.Hani nerde ciftcilik ? biz TARIM ulkesiyiz..neden ekilmiyor bereketli topraklarimiz ? neden olduruldu ciftcilik ?Yuzlerce kucuk bas hayvan yetistirirdi babam...Hayvancilikta ustumuze yoktu...neden disardan ithal et ve hastalikli hayvan getiriliyor ?
Biz en gozde ulkeyiz.Yer alti dersen zenginiz.SU derseniz heryerde bitecek biz de bitmeyecek su var GAP da.
Yapmayin...etmeyin....bu guzelim ulkemize KIYMAYIN.
Lanet olsun..birakin particiligi..
Biz islam ulkesiyiz..biz Turkiye Cumhuriyeti evladiyiz..Bu topraklarda dogduk,bu topraklarda olecegiz.
O halde bu KAVGA niye ?
Neden DUSMAN herkes birbirine ?
Neden bu AYRIMCILIK ?
Birlik olun...oturun bir masaya...neyse dogru..ORTAK bir karar verin...bu guzelim ulke gidiyor elden...gormuyor musunuz ? atin su at gozluklerinizi gozunuzden artik.
DUYARLI olun azicik.
DUSMAN sevindiriyorsunuz birbirinizi boyle yedikce.
EVET mi HAYIR mi diyerek boldunuz esi,dostu,arkadasi.
Neyse dogrusu anlatin bize..ne icin evet diyoruz ? ne icin hayir diyecegiz bilmiyoruz ki ?
Utandirmayin bizi ALLAH askina....!!!!!!

Kadir gecesi neye mi DUA ettim.En cok ulkeme..huzurlu,mutlu,endisesiz bir Turkiye'ye dua ettim.
Ben ULKEMi cok seviyorum...
Gitsin kiymetini bilmeyenler yurt disindan baksinlar bu guzellige.Anlasinlar kiymetini..anlasinlar birbirini yemeyi.VATAN OZLEMiyle yasamak nasilmis bir gorsunler ?Orada yasanan her saat, her dakika, ulkeye donebilmek,sevdiklerine sarilabilmek icin nasil da can atildigini,sabahlara kadar uykusuz kalindigini bir gorsunler.
Benim memleketim bir CENNET.
Herseyiyle CENNET..
Suyu..havasi..topragi..gundogusu...gun batimi..ayin dosgusu..ayin batimi..denizi...cesit cesit meyvesi...gokkusagi..yagmuru..gunesi..hele meyvesi..sebzesi..
Hepsi birbirinden guzel.YASAMA sevinciyle doluyor kalplerimiz bu muhtesem guzellikler karsisinda.
Doga harikasi,doyulmaz manzaralar,buyuleyici guzellikler..hepsi benim memleketimde.
Yok dunyada esi benzeri, boyle guzel bir ulke.
Hangi birini yaziyim.
Yapmayin...etmeyin...ne olur...KAYBEDINCE anlamayalim bu kiymetli degerleri.
Ruh halimizi bozmayalim, GUVENle bakalim yarinlara,yasama gulumseyelim huzurla,mutlulukla
Seviyorum hepinizi.
Seviyorum canim ulkemi....!!!!!!!!

Guzin AVCI
6.8.2010
kusadası

1 yorum:

Adsız dedi ki...

günaydınım...izmirden....yineledim bu sözcüğü mü..oysa bu gün günaydınlaşmadık..yolcuedrken zarif masanda yediğimiz kısıriçin teşekkürler..bayram kutlaması..ben bayramsevincinin hep olmasını diliyorum..bayram olması şart değil...ışıltılı sabahlara uyan canım...gülay