21 Ocak 2011 Cuma

Ankara SiS altinda

Gencligi ayakta tutan UMUTtur

Gecenin gec saati..yatmadan once Cayyolu ve Ankara'nin piriltili isiklarina bakmadan,etrafi bir kolacan etmeden yatmam nedense.Gozlerim fal taşi gibi acildi birden hayretle. Arabalarin ustu,catilarin ustu,her yer bembeyazdi kar yagmis gibi.CiG dusmustu soguktan.Simdi de saat sabahin 9.00 veee bir metre ilerisi gozukmuyor disarisi SiSten.Aman Allahim bu ne ya ? bu nasil SiS boyle ? sabahin erken saatlerinde ise gidenleri dusundum de bir an, hem irkildim hem de uzuldum onlarin yerine..
Dun..cok sevdigim akrabami ziyaret icin...TBMM'nin basamaklarindan kosarak cikiyordum hevesle...Nedense cocuksu yuregim ATAM'in meclisine girince,heyecanlaniyor, kosup oynamak istiyor bahcesinde.Birden...birden..merdivenin basinda sevgili ogrencilerimden Ahmet'le karsilastim..
--"Guzin hocam" demese tanimayacaktim inanin...Zayiflamis,cokmus,bitkin bir haldeydi.Kurtulus lisesinin yakisikli,neseli,hayat dolu,kizlarin gozde delikanlisindan eser kalmamisti sanki geriye..
Enerji dolu yuregim bicak yemis gibi burkuldu birden.
--" Hayirdir Ahmet ?" diyebildim sadece. "ne nasilsin ? diyebildim ne de "ne oldu sana boyle ? " diyebildim.
Umutsuzca bakti gozlerime.Soluk benzi,ucuklamis dudaklari,aglamakli mahsun gozleri,ne de cok sey anlatmak ister gibiydi.Ben bir bakista anlardim.. ogrencilerimin oturusundan,davranisindan,bakislarindan ne demek istediklerini.
---" Gel biraz kendinden soz et..neler yapiyorsun bakalim ? dedim sicacik,icten,sevgi dolu bir ses tonuyla..,girdik iceri,oturduk bekleme salonuna.
Henuz omrunun baharindaki bu cocuklarimizin bu denli mutsuz olmasi inanilmaz uzuyor beni.
Basladi benim dertli gencligim..mutsuz gencligim..umitlerini yitirmis gencligim anlatmaya..
GENCLiGi ayakta tutan umuttur,moraldir,sevgidir oysa.Gorunen koy klavuz istemez,kaybetmisti herseyini bu genc yasta.O sessiz sessiz, fisiltiyla anlatirken yasadiklarini,bir kez daha anladim ulkemin gencligi ne kadar ZOR durumda.
--" Hocam..bir gun..bir gun...ben de gorur muyum huzuru,mutlulugu aceba ? " dedi utangaclik,caresizlik,titreyen bir sesle.Kirpikleri nemli nemli..ben guclu durmasam karsisinda yeminle aglayacakti bir bebek gibi.Serde erkeklik var ya..tuttu kendini..ben de tuttum kendimi, guclu ogretmen imajini silemezdim ki..
Anlatmayacagim soylediklerini....---"aramizda kalsin hocam anlattiklarim" dedi yalvaran gozlerle.
Canim genclik..neler umuyordu nelerle karsilastilar bu genc yasta..O anlattikca sagnak yagmurlar yagdi yuregime aci aci..Tutuklu kaldi gozlerim,bir zindanin karanliginda..nefesim kesildi, nutkum tutuldu anlatilan drama karsisinda.O paylastikca dertlerini,ben eridim karsisinda bir mum gibi.Psikolojik travma..Nasil tutunacak bu genc delikanli yeniden hayata..? nasil guvenecek bir daha insanlara..? GUVEN duygusunu kaldirmis artik rafa..Olumsuz dusundukce kadinlar hakkinda..hayallerine erken veda eden bu insana..ne diyecegimi sasirdim,caresiz,havada asili kaldi vaatlerim.
Sebep ne olursa olsun insan vazgecmemeli hayattan..bize altin tepsi icinde hediye olarak sunulan bu yasamdan..insan psikolojisi cok onemli bu unutulmamali....bozulunca duzelmiyor kolay kolay bir daha...ugruna harcanan zaman degmiyorsa kendini bilmezler icin , bu uzgunluk neden olsun ki anlamsiz ?
Keske sihirli bir degnegim olsaydi..yeniden canlandirabilseydim umutsuz ogrencimin gozlerini..guldurebilseydim o soluk yuzunu..kapana kisilmis bir fare caresizliginde degil de kukreyen bir aslan gibi olabilseydi simdi , mutluluktan dort kose karsimda.
Ahhh...GENCLiK...ahhh..
HATALar cok seylerinizi caliyor sizden...
iZiNi tasiyorsunuz iste boyle senelerce..
Veda ediyorsunuz aptalca guzel olan herseye.
Ne deyim..GECECEK...gececek...SABIR sadece..
Zaman silecek tum olumsuzluklari,tutunacaksin tum gucunle yeniden hayata...!!!

Guzin AVCI
21.12.2010
ANKARA

Hiç yorum yok: