21 Nisan 2016 Perşembe

HUZUR var Tahran'da..

Modern İlahiye..
Evimin karşısında küçük bir AVM. Hava güzel dedim bir geziyim hele ne var ne yok semtimde ?.
Oldukça kaliteli, nezih insanlara hitap eden pahalı çarşı, gözlerim takılı kaldı mücevherlerinde.
Çıktım ordan biraz da dalıyım sokaklara..
İLAHİYE semti bakalım ne durumda?
Başka bir AVMye girdim hemen yakınında,yeni açılıyor belli her halinden, tüm duvarlarları mermerden.Marka hepsi fiyatlar uçmuş kaliteden.
Hangi sokağa daldıysam gözlerimi alamadım evlerin muhteşem mimarisinden ..
Vay canına..Bu ne zenginlik yahu böyle?
Kapının önündeki arabalar son model marka.Benim diyen zengin yaklaşamaz bile yanına.
HELAL OLSUN dedim  Tahran'a.
Ben de yaşıyorum Başkent Ankara'da..böylesi zenginlik görmedim burası bambaşka.
Hep üzüntüyle derdim dönüyoruz  İran'a..Sanırdım burası medeniyetten uzak yaşıyorlar öylesine.
Özür diliyorum tüm kalbimle. İnsan yaşamayınca bilmiyor gerçekleri.
Geri kalmışlık da biz de. Kavga da biz de..Hırsız da biz de.Sefalet de biz de..
Öyle özgür bir ülke ki..Meydan okuyor tüm dünya milletine.
Yeni yılı farklı, babalar günü anneler günü başka tarihte, kandil geceleri bile değil aynı günde.
Kendi kafasına göre belirlemiş özel günleri .Kendi koymuş gönlüne isteğine göre bir şekilde.
Saati bile tam değil buçuklu yani..1.5 saat öndeler şimdi  bizden.
İnanılmaz kültürlü insanları.Okuma oranı yüzde 95.. şaşırdım duyunca.
En çok şaşırdığımda.. TÜRKÇE konuşan toplam insan sayısı 30 milyon İRAN'da.
Dünyada İstanbul'dan sonra, en çok Türkçe konuşulan yer Tahran'mış ve 13 milyona yakınmış.
İnanılması güç ama gerçek.Burnumuzun dibi İran sınır komşumuz haberimiz yok bunlardan.
Köklü bir tarihleri var..tarihi yerleri gezilecek görülecek yerleri çok fazla.
Eğitimleri çok iyi.Hemen hemen çoğunluk İngilizce biliyor.
Koca bir BORÇ kamburu var sırtımızda bizim...Bükmüşüz boynumuzu Amerika'ya.
Oysa bunların  5 kuruş borçları yok..Meydan okuyorlar dış dünyaya..
30 yıl ambargo görmüşler eyvallah dememişler..
Kendi yağlarında kavrulup,3 çeşit arabasını bile kendileri üretip satmış halkına taksitle.
Benzin ucuz, herkesin varaltında  arabası..
Kızlar inanılmaz bakımlı,eğitimli,spora müziğe eğlenceye düşkün,kendine güveni var.
Saçlarını bağlamaları o kadar hoş ki batmıyor bile göze.
Geç saatlerde genç kızları görürsünüz sokaklarda.
Laf atan yok taciz eden yok..SAPIK yok anlayacağınız.
Bayan taksiciler inanılmaz güzellikte, kimse bakmıyor yan gözle.
Petrolü,doğal gazıgraniti,fabrikaları,,hayvancılığı,tarımı..ne istersen var yok kimseye minneti.
Yemin ederim bizden mutlular HUZUR var ülkede HUZUR.
Sokmuyorlar ülkelerine kendi milletinden başkasını bir yabancıyı..
Biz niye böyle olduk bilmem ?
Savaş bizde..Kan bizde..ölen GENÇLER bizde..kavga bizde..taciz bizde..mülteci bizde..işsizlik bizde..katiller bizde..Birbirini yiyen muhalefet bizde.Hergün boy gösteren her kanalda konuşan Cumhurbaşkanı bizde Başbakan bizde..
Ne talihsiz bir milletiz böyle..
Dünyanın en güzel ülkesi bizim ülkemiz, inanılmaz MUTSUZ HUZURSUZUZ işte.
Bir İran'lı Türkçe konuşan arkadaşım döndü bana. tatlı bir ses tonuyla...
--" Atatürk gibi ileri görüşlü bir önderimiz olsaydı BAŞIMIZDA..
Çok akıllı milletiz HÜKMEDERDİK DÜNYAYA..olurduk 2.ci AMERİKA .."
Şimdi de hükmediyorsunuz be güzel arkadaşım. Eğmiyorsunuz hiç başınızı.
Tüm alkışlarım siz İran halkına..Misafirperver candan dost oluşunuza..
Bir daha..birisi açsın ağzını İran hakkında, bir kelime söylesin haksızca..yapıştıracağım ağzına..
---"Git..gör..yaşa..konuş diyeceğim ondan sonra.."...!!!!
Tahran'dan..sessiz çığlıklarım yükselirken semaya..diyorum ki haykırırcasına...
Bu can bu tende oldukça..devam mücadeleye...
UMUTla bakalım geleceğe..
Güneşler doğacak bir gün üstümüze yeniden..
Savaş bitecek yüzler gülecek..
Yeniden döneceğiz güzel günlere...

Güzin Avcı
22.Nisan.2016
TAHRAN-İran

Hiç yorum yok: