2 Nisan 2016 Cumartesi

Tahran'da..Nevruz kutlaması...

Tahran'da..
Nevruz kutlamaları başladı dışarda..
İnanılmaz atılan havai fişekleri yankılanıyor odalarda..
Sanki sanırsınız savaş var dışarda..bomba yağıyor sokaklara..
Gece eğlencesi-müzik-partiler-alışverişler-evlerde temizlik dorukta..
Heyecan var heyecan..bayram heyecanı TAHRAN'da..
Çaldı kapı....rezidansın Nevruz kutlama davetiyesi..
Parti var partiiii...buyrun bekliyoruz siziiii...
Akşam indik aşağı..süslenmiş herkes..
Atıyor çocuklar peşpeşe coşkuyla havai fişeklerini..
Hazırlanmışlar özenle..Nevruz'un vazgeçilmezi..kurulmuş özenle masa..
Ortada canlı kırmızı balık yüzüyor..çevresinde 7 tane bereketin simgesi..
Üstünden atlanacak ateş yakma merasimi..kuruyemişi..pastası..içeceği..
O gün yağmur yağmıştı Tahran'a..hava mis gibi..
Çıktık dışarı..Taner önde ben arkada..yürüyorum masamıza doğru..
Havai fişeklerinden sakınacam derken..
Birden kaydı ıslak beton zeminde ayağım.
Havada uçtum sanki..çakıldım yere secdeye kapanır gibi...
Gözlerimden yaş geldi..duramadım ağrıdan..çıktım yukarı..
Allah yüzüme baktı çok şükür kırılmadı kemiğim..buna inanılmaz sevindim..
Ateşin üstünden atlayamadım dilek dileyemedim ya.. burkuldu içim...
O günün sabahı..
Doğru havaalanına...
İstanbul'a....
Bir gece kalıp uçacağız ordan ORTA AVRUPA'ya..
Kimse kalmadı şehirde..
Herkesler kaçmış bir yerlere..
Kutlu olsun Nevruz herkse..

Güzin Avcı
17.Mart.2016
Tahran-İran

KALLEŞ CANİLER
Öyle zordasın ki TÜRKİYEM görüyorum uzaklardan
İçim sızlıyor, tarif edemem duyduğum derin üzüntüyü acıyı
Ateş düştü yine Ankara'ma  ocakların tam ortasına...
Tahran'da bulutlar bile ağlıyor şimdi, yitip giden masum canlarımıza
Öğrenci memur şehridir, herkesin hayalidir ANKARA
Bir başkadır Ankara'da okumanın yaşamanın anlamı
Bir başkadır Kızılay'da dolaşmanın, Güven Park'ta buluşmanın tadı
Her kesiminde görürsün gençleri, beklerken sevgiliyi heyecanlı
Görürsün coşkuyla güvercinleri sevgiyle besleyen çocukları
Onları hayranlıkla izleyen banklardaki emekli teyzeleri amcaları
Aşkın, heyecanın, koşuşturmanın, buluşmanın yeridir burası..
Benim durağımdı patlamanın olduğu yer..

Binerdi otobüse çoğunlukla ODTÜ'lü öğrenciler
Her üniversiteden dersaneden koşarak gelen gençler
Hepsi hayat doludur..

Umutla bakar yarınlara gülen gözleri...
Çaldınız HAİNLER yaşamlarını, kopardınız ömürlerinin baharında hayatlarını
Kana buladınız lanet olası katiller ANKARA'mızı
Şehitlerimizin kanında boğulun, tez zamanda Allah versin cezanızı....
Sesleniyorum tüm liderlere, zaman birlik beraberlik zamanı
Bir tane dostumuz YOK, bizden başka kendimize
Bir tek biz YALNIZız bakın dünyaya
Paris'teki patlamadan sonra,  dünya bir oldu, siyahı beyazı her dilden her dinden
Geldiler liderler topyekun biraraya, yürüdüler gövde gösterisiyle..
Bırakın başkanlık sistemi sevdasını, bırakın birbirinizi yemeyi ağız dalaşını kavgayı
Elele verin BİTİRİN terörü..
BİTİRİN yüreklere düşen endişe korku kaygıyı..

BİTİRİN kan dökülmesini, ağlatmayın anaları çocukları..
Dayanmıyor artık yüreklerimiz..
HUZUR istiyoruz  BİZ..,
Kim teröre bulaştıysa, göm yumduysa..

Bu güzelim ülkemi bu hale getirdiyse..
İbret olsun diye ASIN Kızılay'da ailesini sülalesini
Ancak böyle biter terör illeti, gelir güzel günler geri..
Şunu bilin ki eyy..eli kanlı katiller..
TÜRK milleyetçiliği bir kalkarsa ayağa tükürüğüyle boğar sizi..!!!


Güzin AVCI
15.Mart.2016
Tahran-İRAN

Hiç yorum yok: