23 Şubat 2010 Salı

Giden sevgilinin ardindan..

Dokulmesin gozyasi..kalsin dostluklar baki..

Doha'da...Sanki aylardan sonbahar..yavas yavas dokulur ya sararmis yapraklar..Su an da Doha' da ...sonbaharin kokusu var sanki havada.
Herkes buruk, durgun, aglamakli.

Isler bitiyor artik.
Gorevi bitenler donuyor anavatana..yuvasina...baba ocagina...ana kucagina..ozledigi yavuklusuna.
Ama nedense kalpler atmiyor gumbur gumbur..gidilmiyor ucarcasina..
Boyunlar bukuk..mahsun bakislar cogunluk da.

Kimisi sozlu, kimisi nisanli,
kimi basini sokacagi bir ev icin burda .. kimi de cektigi ev kredisini odemek icin,
kimi de dugun parasi biriktirmek icin calisiyor deliler gibi sahada.

Su GURBET var ya...korolasi gurbet...adi ustunde iste..
Ne kadar luks hayat yasasan da, binsen de en kral arabaya, kalsan da en luks villa da, burnunda tutuyor memleketinin sicacik bir simidi bile.
"Guzin...son gunler de hep kederli, hep uzgun siirler yaziyorsun, biraz da yaz neseli" diyor sevgili dostlarim.
Serde.. Guzin ablalik var ya....dert ortagi..dinliyorum herkesi...goruyorum herbir seyi.

Her siir de , her yazi da bir oyku var..
Gidenler uzgun...cogu caresiz..icin icin agliyorlar giden sevgilinin ardindan..ayri kalacak platonik askindan.

Birakin aski bir kenara...burasi EKMEK KAPISI...kapaniyor is hayati..
Ulkemizin hali ortada..yurekler acisi..
Anli sanli Turk ordusu...dunyanin en buyuk, en disiplinli Turk ordusu..goruyorsunuz pasalarimizin halini...Utaniyorum izlemeye...utaniyorum onlari boyle gormeye...gonlum katlanmiyor boylesi alcakca bir rezillige.

Nasil gulsun ki bu endiseli gozler,
Nasil gulsun ki bu solgun benizler
Umudunu yitirmis gonuller
gitmeye korkuyor memleketine
ne olacak halimiz diye...!

Gidenlere gule gule..yolunuz acik olsun kardeslerim...guzel anilar kaliyor ardinizda.
Kisa olsa da ...DOSTLUKlar bir ayri guzel yasaniyor Doha'da.
Yegenim Gulin'in dedigi gibi.., masallah..bin kere masallah..nazar degmesin de bana...Sansliyim ben dostluktan yana.
Doha'nin en guzel insanlari yanimda.

Kisa bir sure once gordum gercek dostlarimi, gece gunduz hep yanimiz da olanlari, hickira hickira aglayanlari, ta havaalanina kadar ugurlamaya gelip de, gozden kayboluncaya kadar el sallayanlari.
Donuste de kosa kosa gelip 'hosgeldin' diye bagrina basanlari..
Unutur mu ? unutur mu hic Vefali Guzin..bu gercek dostlari ...!

Guzel secmisim dostlarimi...bir kez daha gordum yanilmadiigimi.
'Az secerim, oz secerim felsefesi ' her zaman gecerli benim dunyamda.
Bana deger vereni, basima tac ederim bilir herkes yuregimi.
Kabus gibi arkadasliklar vardir piyasa da..aman yarabbi..yuzune guler, arkandan konusur ileri geri..seviyesizdir, kisiliksizdir belli ki..sevmem boylelerini..istemem de cevremde olsun boyle kalitesiz tipleri.

Canim okulum ..Kurtulus lisesinde de...
benimdi en guzel yuzler...benimdi en guzel kalpliler..
Bazen kaynasa da ogretmenler odasi , cadi kazani gibi fokur fokur...olurdu kizginliklar,kuskunlukler, surtusmeler, pismanliklar, darginliklar...bu olumsuzluklarin hepsi de, hepsi de uzakdi bizlerden.

Okulun en populer..en guzel..en kaliteli..en seviyeli , en bilgili grubu benimdi.
Gurur duyardim her biriyle.
Ne guzel gunlerdi o gunler.
Hic kaybetmedik ne saygimizdan ne de sevgimizden, unutmadik nereye gidersek gidelim birbirimizi....
gonulden bagliyiz demir halatlarla ..arariz birbirimizi, sorariz ne haldesin? ne yapiyorsun ? diye.

2 gun once..

Ankara'da..Cukurambar'da..liva'da...esti Doha ruzgari..
Bu guzel dostlarim toplanmisti biraraya..bu guzel gun de bir ben yoktum aralarinda.
Esen'in gunuydu..Tembih etmistim Esen'ime.....israrla..." sira sende..unutma..ben yoksam da, gelin biraraya, bu dostluk bulunmaz bir daha..!'.
Bir ALO ile duydum seslerini..hepsi mutlu..hepsi neselii...' haydi gel Guzin.....nerde kaldin, bekliyoruz sesleri....!
Birden dagildi ustumdeki sis bulutlari...keyfim geldi yerine..fiskiyelerin ustunden atladim cocukca bir neseyle..konustum her biriyle..gonderdim kucak dolusu sevgilerimi.

Haykirdim tum guceumle...' SEVIYORUM ....hepinizi...!
Kalbimin sultanlari..
Rahime-Guliz-Esen-Mediha-Belkis-Lale-Tulay-Semiray-Hayrunisa
olsaydi bir de yaniniz da :
Sule-Setenay-Asuman-Serpil-Mehlika
vallahi de...billahi de...ya isinlanir gelirdim....ya da gocer gelirdim gocebe kuslar gibi..alirdim nefesimi yaninizda :))))!

Her biriniz ayri bir guzelliksiniz.
Her biriniz ayri bir pirlanta...
icinizde hic olmadi ne kiskanclik,
ne hasetlik,
ne dedikodu,
ne aleyhine ileri geri konusma
izin vermedik karanlik zihinlere
ne kapkara bir endise bulutlari
sasirtmadi hic kimse birbirini
herkes barisik kendiyle,
gorgulu, asil, dunya guzeli
kilitlendi yureklerimiz sevgi cercevesinde..
Ben olunca kaynatirim biraz ortaligi
bakarim keyifle bir kahve fali
herkes hayat dolu...neseli...
yoktur hayal kirikliklari
laf sokusturmalari...
Muthis zevkli...
gozden uzak olsam da
gurbette olsam da
bilirim ...
kalplerinin en guzel kosesinde ki yerimi.

DOST gibi....var mi ?
dunya da yoktur esi benzeri...
olculmez degeri ?
Degismem hic bir seye...
Benim dostlugum ebedi.
Omur boyu...omur boyu sursun YARABBI....!
Koru ...kalben sevdiklerimi..
Koru... icten,samimi sevenlerimi..!

Sicacik...tatli bir tebessumle yolluyorum gonlumde acan tum cicekleri,
Koparmayin...koklayin..sevin...konusun onlarla, esirgemeyin ilginizi.
Dil mi guzel dilber mi ?
ille de olsun tatli dilli...hos sohbetli...!

Guzin AVCI
24.2.2010
Doha-Katar

Hiç yorum yok: