28 Şubat 2010 Pazar

Dolasti GURBET GONLUM

Semalar da...diyar diyar

Doha'da ...cuma gunleri...tatil gunu. Tum Arap aleminin dinlenme, eglenme gunu.
Persembe aksamindan baslayan hareketlilik, cuma gunu gecenin gec saatlerine kadar devam eder heyecanla.
Herkes disarlar da..herkes alisveris de..herkes yemekler de..herkes coller de..Safari de..denizler de....piknikler de..
Anlayacaginiz bir sekilde, bir yerler de , bir eglence de. Hic kimse oturmaz ki evinde..Oturursa da bulur kendine gore eglenecek bir aktivite.
Ne mutlu kendine zaman ayirip da gonlunu dinlendirenlere,
bir haftanin yorucu temposunu, stresini uzerinden atmayi becerenlere.

Biz de davetliydik, dun, cuma aksami.
Sevgili dostumuz Topaloglu ailesine.
Tekfen-interface'in bulustugu geceye.
Muhtesemdi ev sahipleri.
Muhtesem bir geceydi.

Korkuyorum yazmaktan...korkuyorum NAZARdan..
Gercekten guzeldi..Doha'da bunca senedir burdayim hic bu kadar keyf almamistim hicbir geceden...hepsi de siradan gecelerdi..yemek-sohbet cercevesinde...yoktu birbirinden farki..

Ama bu gece...bu gece bambaskaydi...
Cunku SAZ vardi.

Kanber kardesimiz aldi sazi eline...,. vurdukca sazin tellerine, dalga dalga yayildi semalarda birbirinden guzel turkulerimiz,
arsin 7.ci katina cikti indi sanki gonullerimiz..

Ben... saza ASIK ben...kendimden gectim dinlerken...aklima geldi ortaokul yillarim.....elimde sazim...baslamistim heyecanla kursa..daha ilk gunu...'Canakkale icinde vurdular beni' calmistim titreyen minik ellerimle.. cok begenmisti saz hocam..super, cok iyisin diye...sevincle dondum eve.. Ali abim..en kucuk abim..sagolsun da..kiskandi kucuk kizkardesini..engel olmustu kursa gitmeme..kaldi icimde oylece.
Sonra da genclik yillarim da..Ankara'da...universite giderken...yine depresti saz askim..gittim yazildim Musa Eroglu'na...cok da guzel bir saz almisti canim babam ..amaa nedense...TED kolejin de okuyan en kucuk erkek kardesim horozlandi bu sefer de....ikiye boldu sazimi..gidemedim bir kez de olsa....kursagimda kaldi hevesim..
iste neylersin..simdi ki cocuklar ..yalvar yakar.. zorla. Bizler de yetenekliydik..bastirilirdik yasaklarla.

Kuslar sustu,bocekler cekildi yuvasina.
Eglenceye duskun lubnan'li komsu...o bile sustu..eslik etti yan taraftan alkisiyla.

Bizim turkulerimiz...adi ustunde..TURK HALK muzigi...
Yok dunyada esi benzeri.. sadece bize ait..bize ozgu ..bizim turkulerimiz...
hepsi birbirinden guzel..bir ayri guzel..renk renk gokkusagi gibi.
yorelere gore ayri bir tat..ayri bir lezzet..dantel gibi..ahenkli.

Anadolu'muzun bagrindan kopup gelen yanik turkulerimizle ezildi yureklerimiz, agladi zaman zaman..hepsinde de GURBET vardi..buram buram HASRET vardi, OZLEM vardi, AYRILIK vardi...gozyasi vardi.
Askinin yokluguna dayanamayan kalpler vardi..
yavuklusuna kavusamayan asiklarin feryadi vardi..

Aldi goturdu her birimizi bir yerlere..savurdu gazel yaprak gibi collere.
Bazen de vurdu sazin teline...costurdu gumbur gumbur guzel turkulerimizle..
hep bir agizdan soyledik coskuyla..bazen suskun kaldi dillerimiz, bazen doldu gozlerimiz.., bazen keyifle eslik etti gonullerimiz...
Mangalda ozenle pisti Adana sisler..kofteler..yenildi ikramlar..bakislar bulustu mutlulukla..
Memleketimin yaylalarinin mis gibi kekik kokusu yayildi dort bir yana..
Canim ulkemden bir gun yasadik doya doya.

Tesekkurler TOPALOGLU ailesi.
Tesekkurler her birinize.
Tesekkurler emegi gecen herkese.

Her gununuz boyle olsun..mutlulukla kol kola.
Gunesler dogsun ustunuze..bol neseli..saglikla.

Guzin AVCI
27.2.2010
Doha-Katar

Hiç yorum yok: