18 Şubat 2010 Perşembe

Sigmiyor deli gonlum kabina

Cennet de bu dunya da, cehennem de


Bugun gercekten hava, hergunkunden daha da guzel Doha'da.
Kivrak bir ARAP muzigi yayildi , dalga dalga, semalarda..
"Allah...Allah...yine eglence mi var yoksa asagida ? "
Baktim pencereden ...havuz basinda, toplanmis birkac kisi, deneme yapiyorlar.
Gecen persembe aksami parti vardi, eglendiler gec satlere kadar..kimbilir vardir baska bir parti de bu hafta..

Muzigin ahengiyle...cocuk yuregim...cirpindi birden buyuk bir coskuyla.
Su gunlerde sigmiyor deli gonlum ne kabina ne de eve , gezmek istiyor delice.
Giydim esofmanimi,aldim sevgili cebimi yanima..taktim gozlugumu de basima.
" Kalk Guzin oturma...! vermisken kilolari, koru formunu....! :))))

Ben..ben denize asigim galiba...cekiyor beni kendine. Oysa ne de cok korkarim sudan, bogulmaktan... Gecen eylul ayinda,katilmistik ya bir Gemi turuna .. tam 3.000 kisi vardi koca gemide..muhtesemdi tek kelimeyle..ruya gibiydi..ilk gece gozumu bile kiprmamistim ...ha battik ha batacagiz endisesi, sarmisti tum benligimi.. birkac saat sonra gecti tum korkularim, yerini birakti eglenceye...basladim her bir kosesini incelemeye, kesfetmeye...
Dini butunuz cok sukur...inancli insan her zaman kadercidir..bilir..birgun olumun kapisini calacagini...olumden kacilmayacagini, varsa alninda kotu bir yazi, nerede olursan ol bulur seni.
Yine de seyahat boyunca aklimdan hic cikmadi Titanik filmi..ne muzigi ne her bir sahnesi..cok etkilenmis, aglamistim iki gozum iki cesme....romantik ruhuma cok dokunmustu tum sahneler.

Aklimdan gecerken guzel gunler..., iste yeniden indim sahile.
Havuz basinda..3 genc ve guzel hatun egleniyor keyfince.Gariban ,basinda koca hasir sapkali,uzak dogulu ,bahcivan gencler kacamak bakiyorlar ic gecirerek..kimisi utangac..kestirmeden izliyor,kimisi de vahsi bir kedi gibi atlamak istercesine ustlerine..Bu hatunlarin ard damarlari catlamis bilerek yapiyorlar sulu hareketleri...ilginc pozlar veriyorlar resim cektirirken...curetkar oluslarindan belli, ne mal olduklari.
Hayat toz pembe sizin icin hatunlar....hangi yolun yolcusu oldugunuz anlasiliyor her bir hareketinizden, saniyorsunuz ki kendinizi Afrodit'in temsilcileri.. . kaldirmissiniz rafa tum ahlaki degerleri.
Sahilde guneslenen hanimlar, beyler..aileler..
Cocuguna kumdan kale yapan bir aile carpti gozume..Sevgiyle izledim neselerini..bol kahkaha eglenislerini...hosuma gitti , egleniyorlardi edeplice.Guzel aile olmak cok onemli..Gunumuz de pireyi deve yapan esler cagunluk da..kolay yikiliyor artik evlilikler...arada kalanlar masum cocuklar , ezik buyuyorlar ne yazik ki.
Birden...birden..kapkara bir yildiz tasi kaydi... huzne donustu sevincim, bir bulut coreklendi yuregimin tam ustune ustune. Nefes alamadim sanki.
Sokak cocuklari geldi aklima. Subat ayinda..kara kista...bu yaslarda cocuklarimiz..tam egitim alacagi yasta...ekmek parasi diye zorla calistiriliyor sokaklarda...hunharca...acimasizca.
Gunahsiz....bahtsiz...sanssiz cocuklar...yoksulluk ustlerinden, pacalarindan akiyor..iyi beslenmiyorlar, hepsi sari benizli ..perisan.. zavalli.
Masum yuzlerini dusundukce...sagnak yagmurlar yagdi birden..gonul gozumden indi sicim gibi yaslar yuregime.
Bak...su aradaki yasantiya bak.....gel de aglama...gel de yanma...!
Bu acimasiz dunya benim gibi duygusal, hassas insanlara gore degil ne yazik ki...
Baksana...gunesin keyfini nasil da cikariyorlar hafta ici..
ne dert,ne kaygi, ne endise.. ne de ekmek tasasi..
Ulkemde issizlik diz boyu, universitelisi, cahili, her kesimden insanlar acikta..her gun yeni issizler katiliyor aralarina..
iktidardakilere seslendim tum gucumle avaz avaz ..."Yapmayin...uyumayin...vazgecin su koltuk sevdasindan....cikarin at gozluklerinizi artik, sivayin kollarinizi, birseyler yapin...! ".
Hapishaneler doldu tasti ulkemizde..bir ranzada 3 kisi yatiyomus.
Yazik bizim cocuklarimiza,yazik bizim genclerimize.
Onlar bizim gelecegimiz...onlar bizim sermayemiz.
Bir huzun bulutu icinde, kizgin ve de ofkeli, hizli bir tempoyla yurudum kiyiya kadar , hirsimi bacaklarimdan alircasina..

iki tas aldim elime, bir dilek diledim, once birini firlattim denize ..oyle guzel bir daire olustu ki halka halka, hemen digerini attim ardindan, o da yetisti digerine..Sanki ruhlari birlesti, tutkulu bir asik gibi kenetlendiler ic ice... birden keyfim yeniden geldi yerine.

Baktim...yan tarafimda...70 yaslarinda bir amca...kumral sakali, biyigi...al al olmus yuzu kipkirmizi...oturmus taslarin ustune...Yuzunde ki votkanin kizilligi mi yoksa gunes yanigi mi bilemem ama korktum renginden..bakiyordu sabit denizin mavisine..civilenmis gibiydi gozleri..Duymuyordu mis gibi ciceklerin kokusunu bile.....Umutsuzlugun izleri vardi yorgun bedeninde,omuzlari cokmustu....Yasamin kiyisinda, olum sessizliginde, ezik yuregi yansiyordu pancar gibi yuzune.Kimbilir neler geciyordu aklindan.Neler ummustu nelerle karsilasmisti hayatta..soguk soguk ecel teri doker ya insan zor durumda kalinca..Amca da kan ter icindeydi, sirtina yapismisti bordo gomlegi..Zaman durmusdu sanki onun icin...
Birden unuttum sokak cocuklarimizi..gencligimizi...gelecegimizi...
Acidi icim..bir telas kapladi merhametli yuregimi...Konusabilsem dilini, anlayacam derdini..Yarali bir gemi gibi..batmak uzereydi sanki...ortada...olsa bir liman...siginacak ...tutunacak bir dala.
hayyy...amcam...nedir derdin bilemem ama , derdini veren Rabbim dermanini da verir insana....kapatirsa bir kapiyi, acar yeniden daha guzelini..sabir sana amca.....birak zamana....!
iyi dileklerimi fisildadi uzgun yuregim usulca.
Gectim yanindan ..aklim allak bullak..yurudum geldigim tarafa..
Uc hatunun sayisi cikmis altiya...zibidilerle yapismislar sezlonga.." Uzumunu ye bagini sorma" misali..."Alan memnun satan memnun "belli ki....oynasiyorlar pervasizca..Katar gibi bir Arap ulkesinde....hem de uluorta.
Bence...Cennet de bu dunyada ...cehennem de bu dunyada.
Adim adim izlerken her kareyi...goruyorsun adeletsizligi..
"Bosver Guzin...degistiremezsin bu duzeni.." dedim ...hizli bir tempoyla uzaklastim oradan.
Donuste bir baktim amcama...hay Allah...amcam toz olmus,yeller esiyordu yerinde.
Serde yigitlik var ya...kurt dustu icime...kosarak gittim amcanin oturdugu yere..yok oldu amcam...buhar olup ucmadi ya...denizin dibine baktim heyecanla..baktim saga sola...yok...yok..ne oldu aceba amcaya ?
iste boyle...kisa bir sure...bir saat icinde... gorebiliyorsun birkac sahne.

Sitenin bahcesinden gecerken ...nutkum tutuldu, gozlerim parladi birden.
O da ne ? Muthis bir manzara...
Gunesin BATISI ....muhtesem...olaganustu guzel.
muhtesemdi denize vuran altin rengi,sari yaldizli isiltilar..
muhtesemdi jet skilerle govde gosterisi yapan Katar'li gencler...
icim ciz etti ..istedim ki sevdiklerim de olsun yanimda...
neler geldi gecti guzel beynimden..ne besteler yaptim o birkac dakikada.
izledim kayboluncaya kadar gunesi...sanki ruhumu da aldi goturdu kendiyle birlik de...
iste ben boyleyim.
Bazen bahar gibiyim, acar gonlumde rengarenk cicekler,
bazen de ...kucucuk bir nedenle, duser yere kirpiklerim.

istemem...KIRILMASIN...hicbir kalp neden ne olursa olsun,
gulsun hep gonulden....!
Sevgiler yildiz olsun yagsin ustunuze
gunesler dogsun yeniden...!

Guzin AVCI
17.2.2010
Doha-Katar

Hiç yorum yok: