13 Şubat 2010 Cumartesi

Tatli bir huzun var icimde

istemem..aglamasin hicbir goz...bu guzel gunde..!


Bugun.....Doha'da....guzel bir gun.....isil isil gunes, yakarcasina tenleri gulumsuyor adeta "merhaba" diye.
Henuz sabahin erken saatleri..memleketim de pazar bugun...tatil gunu...uyuyor simdi cogu kisi...oysa gun erken basliyor burda, sanki oglen olmus gibi.
Actim minicik,sevimli,can arkadasim laptopumu.....sagolsun sevgili dostlarimdan yagmur gibi mail gelmis..siirim icin..begenmisler,"senin de gunun kutlu olsun Guzin...! " diye...Tesekkurler hepinize.
Bir fincan yesil cay aldim, oturdum pencereye...Mimarlarin en guzeli Neyyire'm ile bu guzel gunde tanismistik Mowenbick otelde...bu guzel dostluk, bu guzel birliktelik suruyor sevgiyle...Su an Umman'da..MNG genel muduru esi..keske hic gitmeselerdi Katar'dan...ozluyorum can dostumu...ozluyorum dostlugunu.
Daldim gittim,denizi izlerken eski gunlere.
Manzara mukemmel..
insan.. her gun yeniden, asik olur bu muhtesem guzellik karsisinda.
Deniz bir ayri mavi bugun nedense....piril piril parliyor, seffaf, berrak bir su gibi..
Bir ses...bir ses...cagirdi sanki beni...yumusakca.."gel...gel.." diye.
Hemen firladim yerimden panter cevikligiyle.., giydim spor ayakkabilarimi, attim kendimi disari.
Bir dakika da gectim sitenin icinden, Hayat Otel de aldim nefesimi......gercekten super bir otel..tertemiz cevre....cok bakimli...insanin gozu gonlu aciliyor gorunce...tek kelimeyle cennetten bir parca gibi..
Rengarenk cicekler..birbirinden guzel... cesit cesit..mis gibi kokuyor her biri...Sarmas dolas olmuslar mutluluktan dansedercesine gulumsuyorlar parlayan gunese....
Yarabbim....! Yarabbim...! Sen ne yucesin...! yarattigin hersey olaganustu guzel....! Alamadim gozlerimi ciceklerden, derin derin cektim cigerlerime...sevgi fisildadim tum ictenligimle her birine.
Birden ...yuzum guldu, gonlum senlendi...icim yasam enerjisiyle doldu..huzur ekildi benligime.
Gulumseyen gozler arasindan indim sahile..

Vayy...canina...O da ne ?sabahin bu erken saatinde guneslenen hatunlar var plajda...Uzanmis sere serpe..Orhan Veli'nin dedigi gibi..."bir elinde cimbiz,bir elinde ayna,umurunda mi dunya".Ohhh...Yasiyor gonlunce....almis zengin bir koca cikariyor tadini keyfince....soyle bir goz attim da...yuzlerine bakilacak halleri yok...al birini vur otekine...Sans iste...sansi guzel olsun insanin.....Benim ulkemin insanindan perisan yok nedense.
Bana uzaktan fisildayan denize ....yaklastim tum ictenligimle...." Sen...sen ..cagirirsin da gelmez miyim ben ? geldim iste...!" dedim fisiltiyla..
Carsaf gibiydi deniz.
Oylesine suskun, oylesine mahsun, bir o kadar da mahcupdu sanki.
Uzun uzun baktim mavisinin guzelligine..her tonu ayri bir ahenk...ayri bir lezzet.......alamadim gozlerimi takildi kaldi taaa derinlere.
Birseyler soylemek ister gibiydi...dili olsa paylasacakti birseyleri benimle.

Bugun ...bugun..." 14.Subat Sevgililer gunu"...
Kimbilir vardir bir deniz perisi gonlunde...
vardir belki bir sevdigi ...bir gemici kaptani ya da gecmemistir belki de ozlemle bekledigi bir balikci teknesi.
ya da..ya da... askina karsilik gormedigi bir sevgili...

Hey.... koca deniz ....hey...
Neler gormusundur bugune kadar neler...nelere sahit olmustur bunca sene koca yuregin......kimisi aglamistir hickira hickira kiyinda aski icin,...kimi dilek dilemis atmistir sularina.. ,kimi yazmistir kitaplara,romanlara...kimbilir...kimbilir... kac sarki da, siir de almisindir yerini...kimbilir kimisi de mutluluktan almistir nasibini, icmistir zil zurna sarhos oluncaya dek gonlunce.

Gelin ...haydi ...dostlarim..
atalim icimizdeki tum olumsuzluklari bu koca denize...katsin onune, alip gitsin taa okyanuslara...
nerede olursak olalim...izin vermeyelim, gonlumuzun kuskun, uzgun olmasina.

Yuregimiz denizler kadar engin, bir o kadar da guzel olsun.
Sevgiler dogsun gunes gibi...cicekler acsin gonlumuzde.
Gozbebeklerimiz de sevinc piriltilari yansin kristal avizeler gibi.
Her gunumuz aydinlik,mutluluk dolu olsun.
Sevgililer....sevgililer gunumuz kutlu olsun...!

Hosca kal guzel deniz hosca kal.
Bir sarki... soylemek isterdim sana yanik yanik...
aglatmak istemem seni...bir baska sefere artik.

Sevgiler

Guzin Avci
14.2.2010
Doha-KATAR

Hiç yorum yok: