1 Mart 2010 Pazartesi

Doha'da YAGMUR YAGIYOR

Severim sagnak yagmurlari


Muhtesem bir manzara...sicim gibi durmaksizin yagiyor yagmur.
Deniz, dusen her damlayi kucakliyor gulumseyerek bir sevgili gibi...karisiyorlar birbirlerine coskuyla, mutlulukla.

3 yil once...aylardan aralikti.. Asya olimpiyatlarin da yagmisti siddetli yagmurlar .... acilis gununden bitis gunune kadar.
Mart ayinda..1 martta...ilk kez sahit oluyorum yagmura.
Hem de boylesi bir yagmura.

Bayilirim yagmura.
Bayilirim toprak kokusuna..
Ciceklerin, cimlerin banyo yapmasina.
Agaclarin,yapraklarin birbirine kur yapmasina.
Tozun topragin yatismasina.
Caddelerin yikanmasina.
Arabalarin piril piril olmasina.

Hele asiklarin, sevgililerin hic aldiris etmeden dunyaya... elele, zevkle, yurumelerine yagmur altinda.. .meydan okurcasina.
Askindan sirilsiklamdir zaten..islemez iliklerine bu sagnak yagmurlar..islemez ..ne deli ruzgarlar , ne de firtina.

Tek kelimeyle YAGMUR guzel..
YAGMUR mutluluk veriyor insana.
Ozlemisim yagmuru.
Ozlemisim bu cama vuran yagmur sesini.
Ozlemisim eski cocukluk, genclik gunlerimi.

Aldi goturdu taa beni uzaklara..ciftlik gunlerine..babamin zamanina.
Yagmur yagmasina cok sevinirdi canim babam..Binlerce donum arazi ekilirdi ..bugday,arpa,cavdar,nohut,fasulye,pancar,mercimek...
Yagmurdu tek kurtaricisi bir ciftcinin....
Gur sesiyle dua ederdi gumbur gumbur canim babam..
Artezyen kuyulari actirmisti...Kanadali'lara...her tarlanin basina....ama yagmur baskaydi babam icin..ille de yagsin sagnak yagmurlar isterdi.
Ama bir de zamansiz yagiyorsa..hele de harman zamaniysa..Tum basaklari dokerdi siddetinden....hos olmazdi tabii ki..
Koyunlar kuzular meleserek donerdi sirisiklam olmus bir sekilde ciftlige..yapisirdi sirtlarina tuyleri..islak islak..mahcup,uzgun, utanmiscasina..hepsinin basi yerde.
Ardindan acardi piril piril bir gunes..herkes sevincli, herkes neseli...yani hersey guzeldi.

Hey gidi gunler hey.
Kalmadi o eski cosku, o tatli heyecan kalmadi insanlar da.
Yasam monotonlasti gunumuz de ne yazik ki.

Cekerdim cizmelerimi..erkek gibi....giderdim babamin pesinden.
Cocuklugumdan beri , severim yagmurlu havada yurumeyi.
Mis gibi havayi , derin derin icime cekmeyi.

Seytan durttu beni.." kalk Guzin..kos yagmura..ozlem gider doya doya".
Dayanamadim icimden gelen bu melankolik sese....icmeden sarhos olur ya insan...birden..birden...tatli bir mutluluk yayildi icime.
Kucaklamak istedim yagmuru, bir sevgiliyi kucaklamak istercesine.
indim hemen bahceye..

Aman Yarabbim...!
Bu ne guzel hava..!

Oyle guzeldi ki bahce...
O kadar guzel kokuyorlardi ki cicekler ...
koklamaya doyamadim.
Oyle canli, oyle guzeldi ki gozlerim kamasti...
bakmaktan kendimi alamadim.
oyle guzeldiler ki hepsi ayri bir renk ...
sevmeye kiyamadim.

Islanan sari saclarimdan , akan yagmur sularina,
gozyaslarim da eslik etti sessizce.
Duygulandim..zaman dursun istedim bir an..

Gozumun icine, gozbebegimin tam ortasina cakan bir simsek, kendime getirdi beni...Korktum birden... kucucuk bir kiz cocugu gibi...urperdi icim.

isterdim bu sagnak yagmur da ozgurce dolasmayi..
Sarkilar soyleyip, ask siirleri mirildanmayi...
Su dolmus her cukurun ustunden, yaramaz cocuklar gibi atlayip ziplamayi.

Cocuksu yuregimi biraktim asagida..
huznu aldim yanima...
Ciktim yukari.

Guzin AVCI
1.3.2010
Doha-Katar

Hiç yorum yok: