15 Nisan 2011 Cuma

insani değerler kalmadı günümüzde

Saygi,sevgi,insani degerler yok olmak üzere.
Dün günümüz vardı.Kurtuluş lisesinin kibar öğretmenleri ile.
Herbirini de çok seviyorum.Aklı başında,eğitimci,bilgili,güzel insanlar.Ülke sorunlarını dinlemekten,duygularımızı paylaşmaktan,onlarla birarada olmaktan büyük keyif alıyorum.
Dün benim günümdü veee Esen'de geldi.Sevindim.Kolejde çalısıyor hala.
Arabam yoktu.
Armada'da işim vardı hallettim.Çıktım dışarı tam taxiye binecegim,bizim siteden geçen otobüs gelmez mi? Atladım süpermen gibi hemen otobüse gözlerim parlayarak.
Önce bir şok geçirdim.inanın gördüklerime inanamadım.
Genç kızlar oturuyor ön saflarda yaşlı amca ve teyzeler ayakta.
--"Olamaz ya..gençliğimiz bu kadar duyarsız kalamaz...!!!" dedim yüksek sesle.
Hiç umurlarında değil dünya.Başlarını yere eğmişler,biri müzik dinliyor,kulaklarını kapatmış dünyaya,diğeri de sanki makinalı tüfek gibi mesaj yazıyor peşpeşe.
ikisini de dürttüm kibarca.
--"Büyüklerinize saygılı olun lütfen? dedim kızgın bir ses tonuyla gözlerim çakmak çakmak olmuş.
Öğrencilerim gözlerime bakmaya çekinirlerdi saygıdan.Farklıydı benim öğrencilerim.
Buterbiyesizleri anlamak mümkün değil.
--"aaa..görmedik" dedi uzun boylu olan ukala ukala.
--"Başınızı gömerseniz deve kuşu gibi görmezsiniz tabii" dedim sert bir bakış fırlattim.
Amcam da teyzem de teşekkür ederek canına minnet hemen oturdular.
Gençler adına ÖZÜR diledim utanarak her ikisinden de.
TÜRK GENÇLiĞiNi bu cep telefonları ve bilgisayar bozdu.
Telefon ihtiyaç olmaktan çıktı artık sohbet arenasına döndü.Saatlerce bedava konuşmamız var diyerek konuşuyorlar deliler gibi bıkmadan usanmadan.
Ne beyin bıraktı,ne kulak bıraktı bu promosyonlar gençlerde.
Uyuşturdular resmen çocuklarımızı.
Akılları fikirleri telefonda,oyunda,facebookda,chetleşmede,mesaj çekmede.
Boş teneke gibiler.
Ne saygıdan haberleri var,ne sevgiden,ne ülkeden,ne gelecekten.
Günü birlik yaşayıp gidiyor çoğunluk duyarsızca,amaçsızca.
Gel de üzülme...!!!
Gel de sinirlenme...!!!

Güzin AVCI
15.4.2011
ANKARA

Hiç yorum yok: