1 Nisan 2011 Cuma

NiSAN 1 ŞAKASI

Bazı anılar seneler geçse de unutulmazmış.
Her NiSAN 1 günü aklımıza düşer, gülümseyerek anarız o unutulmaz eşek şakasını.
Kurtuluş lisesi..Rehberlik odasındayız.Can kardeşlerim Setenay ve Belkıs'a dedim ki " haydi bizimkilere Nisan 1 şakası yapalım".
her ikisi de önce itiraz etti sonra "tamam" dediler.
Sırasıyla aramaya karar verdik.Önce ben Belkıs'ın eşi Yavuz'u aradım.Yavuz Doğan şu an Ankara VESTEL bölge müdürü.Belkıs da MEB müfettişi.
--" Yavuz..çok üzgünüm..Belkıs'ın pat diye tayini çıktı, böyle saçmalık olur mu ?şok oldu kızcağız..bir türlü teselli edemiyorum, ne yapıyım söylesene?" dedim.
Nasıl bir ses tonuyla konuştuysam hemen inandı.
--" nereye çıktı tayini ? " dedi..
aglamakli bir sesle " Çinçin baglarında bir lise" dedim.
"Hay Allah" dedi..acaip üzüldü.
Kahkahaları duyunca NiSAN 1 şakası dedik."Alacağnız olsun" dedi kızgınlıkla.
Sıra Taner'deydi.Arayan kişi de Setenay'dı.
O gun de nöbetciydim.Sabahın erken saatinde evden cıkmıştım bir telaşla.
--"Alo Taner..çabuk gel,Güzin başmüdür muaviniyle kavga etti,camları bütün indirdi,sinir krizi geçiriyor,bir türlü teskin edemiyoruz,çabuk çabuk gel" dedi.
Benimki duyar duymaz telefonu kapattigi gibi fırlamıs.
Alo..alo...şaka bile demeye fırsat bulamadı Setenay.Hemen GAMA'yı aradık.
"Nisan 1 şakası,soyleyin ne olur,gelmesin" dedik..dedik ama " çoktan fırladı geliyor,böyle şaka mı olur ? buna eşek şakası denir" diye bir de azar işittik.
Hay Allah..şaka oldu kaka..çıktık okulun bahçesinde bekliyoruz Taner'i..yok..gelen yok..giden yok..deli olduk..hepimiz bahçede bekliyoruz heyecanla.Benim eteklerim tutuştu..Tam 1 saat geçti,yüregimiz agzımıza geldi,eyvah başına birsey geldi dedik.
Megersem arabanin telefonu ile çagırmışlar geri dönmüş,bu sefer de onlar bizi cezalandırmak için söylememişler.Belki Gamayı o bir saat içinde 20 kez aradık.
Cezamızı ağır ödedik.Setenay'ın Muratı kurtuldu şakadan,onu da Belkıs arayacaktı.
Daha sonraki günlerde hiç unutmadılar,hep fırsat kolladılar intikam almak için.
Bugün..günlerden 1 Nisan...
Belkıs'ım da aradı, Setenay'ım da.Aynı anda o unutulmaz NİSAN 1 şakasını düşünmüşüz.Ne güzel günlerdi o günler.
Nice Nisan 1 dileğiyle sevgiler herkese.

GüZiN AVCI
1.Nisan.2011
ANKARA

Hiç yorum yok: