26 Nisan 2011 Salı

KIBRIS..Yavru VATAN

22 Nisan-25 Nisan arası Girne'deydik.
KIBRIS..yavru vatanımız.
Küçücük ama çok sevimli.Beş parmak dağları,Karaoğlan mesajı," Ayşe tatile çıktı" şifresiyle başlayan savaş geldi aklıma.Heryerinde şehit kanı var.içim burkuldu.
ilginçti gözlemlediklerim.Yazmadan edemeyecegim.
Uçaklar ful dolu.Biri iniyor diğeri kalkıyor.Neden mi ?
Kumarhaneler yüzünden.Biliyorsunuz bizde yasaklandı.Çok da iyi oldu.
Ne ocaklar söndü,ne yuvalar yıkıldı,ne sevgililer,ne eşler ayrıldı birbirinden.
Uçaklar dolu..oteller dolu...kumarhaneler dolu.Uçağımızda da Hürremler doluydu.Kah kah kih kih..neşeli,oynayacakları oyunların heyecanıyla yanıp tutuşuyorlardı.Belliydi hallerinden rahat yaşamları olduğu.Beyleri yoktu yanlarında.Yalnız takılmıştı bu süslü hatunlar.
Sevmiyorum ben o ışıltılı,para tuzağı olan yerleri.Eğlenmek amaçlı gitmek güzel.Ama kendini kaptırırda saatlerinin hepsini orada geçirirsen o hastalıktır işte.Nefret ediyorum elleri titreye titreye oyun oynayan yaşlı teyzelerimden,yaşlı amcalarımdan.Kumar sizin neyinize.Heyecandan kapleri duracak yemin ederim.Deliler gibi,çılgınca oynuyorlar nefes almadan.Bir yandan da yiyip içiyorlar.
Asuman...sevgili ögretmen arkadaşımla gitmiştik birinde grupla.Öğrettim onu.." aman..saat 24.00 de herkes odasına çekilsin tamam mı ? bana destek ol" demiştim..."tamam,merak etme" dedi gülümseyerek.
Saat tam 24.00 olmuş.Bakıyorum Asuman'ın gözünün içine."haydi gidiyoruz" demesini.
Ellerini beline koydu bana bir çıkıştı.
--" Biz buraya oyun oynamaya geldik,tavuk gibi yatmaya gelmedik,sabaha kadar burada kalacağız,sen git yat istersen" dedi ciddi ciddi.
Hayal kırıklığına uğramıştım o kadar üzüldüm ki gittim odama ağlamıştım hıçkıra hıçkıra.
Aklıma geldi gülümsedim.Ne kadar çocuk ruhluymuşum.Utanırdım öyle bir yerde bulunmaktan nedense.Hala da utanıyorum ama şimdi olgunlaştım.Büyüdüm sanki.Her birey kendinden sorumlu.Aşırıya kaçmadığı sürece gönlünü eğlendirebilir diyorum.Haa..ben değiştim mi ? hayır.. hala aynı duygularım.Allah kumar hastalarını ıslah etsin,akıl fikir versin ne deyim.
CRATOS Otelini görmenizi isterim..Tek kelimeyle muhteşem.Böyle güzel bir otel hiç görmedim.Çok yer gezdim, çok otel gördüm ama böylesini görmedim.Kalite akıyor her yerinden,paradan kaçınılmamış,herşey en iyisinden yapılmış,en şahanesi secilmiş özenle.Perdeler de koltuklarda, çoğu yerde Arap ülkelerinin konsepti vardı.
işte böyle.Su gibi akıp geçti 4 gün.
Tadını kimler mi çıkarıyor ?
Almanlar ve italyanlar..Karınca gibi kaynıyordu.Güneşle başbasa havuzun etrafinda keyfince yüzüyorlar,bedava tatil yapıyorlar,güzel yemeklerimizi de doya doya,büyük bir iştahla midelerine indiriyorlar.
Hayatın tadını çıkaranlara ne mutlu...!!! diyorum.
Benim halkımın çoğunluğu ne yazık ki yoksun bu güzel duygudan.
Avrupalı'lar yaşıyor cenneti.
Akıl mı ? paranın gücü mü ? siz karar verin ona da.
sevgiler

GÜZİN AVCI
26.Nisan.2011
ANKARA

Hiç yorum yok: