24 Kasım 2010 Çarşamba

24 Kasim

OGRETMENLER GUNUMUZ KUTLU OLSUN

Bu yasima kadar hep savundum, hala savununuyorum da.
" Bir ulkeyi kurtaracak KADINLARDIR ve onlarin dogurdugu cocuklardir...!!! "
" Bir ulkeyi ayakta tutacak OGRETMENLERDiR ve onlarin yetistirdigi OGRENCiLERDiR....!!!! "
Ogretmenlik kutsal bir meslek.Doktor kadar saygin bir meslek.
Onlar insan sagligina hizmet veriyor,hayata dondermek icin ellerinden geleni yapiyorlar gece gunduz demeden,uyku uyumadan,sabirla,ozveriyle,istekle.
Ogretmen de insan yetistiriyor insan.Saksida cicek degil,bahcede maydanoz degil,insan yetistiriyor canini disine takarak.
İLK egitimi cocuk anneden aliyor,aileden aliyor, o kadar onemli ki o aldigi ilk egitim.Temel evde atiliyor yani.
ilkokula baslayan cocuk islenmemis bir cevher.Al eline,istedigin sekilde yogur onu,bilgilendir,yonlendir,egit,ver istedigin sekili.
Ogretmene cok is dusuyor coook.
Her insan ogretmenlik yapamiyor nedense.Ogretmenlik vasfi olmayan o kadar cok ogretmencik var ki piyasada..uzucu..ama gercek ne yazik ki.
Bu meslek kutsal,bu meslek onderlik ister,bu meslek bilgi ister,bu meslek vicdan ister,bu meslek sabir ister,bu meslek rehberlik ister.
Sevmeli ogretmen....ogretmenlik meslegini...sevmeli yurekten ogrencilerini...
Gunumuzde cok ogretmen " salla basini,al maasini" felsefesinde..Boyle olmaz...
BU ulkenin kalkinmasi icin, medeniyet yonunden guclu olmasi icin, milli,ahlaki,kulturel yonden ayakta dimdik kalabilmesi icin,
ogrencilerin ruh sagliginin duzgun olmasi icin, kendine ozguvenlerinin saglam olmasi icin,ogretmen cok calismali,hergun kendini yenilemeli,vatanseverlik,bayrak sevgisi,ulus sevgisi,toprak sevgisini asilamalidir.
Ulkemiz kolay elde edilmemistir.Kiymetini bilmeleri gerek.
Kurtulus savasinda,bagimsizlik mucadelesi verilirken en buyuk destek ogretmenlerimizden gelmistir aydin kesim olarak.
Ogretmenlik siradan bir meslek degildir,aydindir, kutsaldir, gonulden meslegine bagli olmalidir.
Ogretimden cok egitime deger vermisimdir bunca yil...
istedim ki saglam kisilikli olsun, tuttugunu koparan,hakkini arayan,kendine ozguveni tam olan,guclu karakterler olsun.Toplumda saygın bir yerleri olsun.Basi dimdik,aslan gibi kuvvetli ,aranan isim olsun.
Mutluyum bugun ,basimi yastiga koydugum zaman huzur icinde uyuyabiliyorum cok sukur.Bir ogretmen olarak ustlendigim gorevlerimi fazlasiyla yerine getirdim.Saydim,sevdim,hep yanlarinda oldum arkadasca,dostca,sirdaslari oldum sabirla,ozveriyle, iyi gunde kotu gunde yuruduk hep beraber el ele, gonul gonule bu gunlere.
İstiyorum ki simdi ki ogretmenlerimiz de bizim gibi olsun. Birlik, beraberlik, dayanisma icinde olsun. Paylassinlar guzel olan bilgileri...guzel olan her birseyi....Yasama demir halatlarla baglasinlar ogrencileri.Enerjilerini,citalarini,hedeflerini hep yuksek tutsunlar cocuklarin..Gelecekleri aydinlik olsun genclerimizin. Karanliklara, olumsuzluklara, praoblemlere gomulmesinler, sorunlarla bogusmasinlar.Keyifle egitim alsinlar. Severek okusunlar.
Onlar bizim sermayemiz...!!
Onlar bizim gelecegimiz...!!
Sevgili ogretmen arkadaslarim.
ATAM ogrencilerimizi bizlere emanet etti.
---" Yeni nesil sizin eseriniz olacaktir...!!! " dedi.
Yeni nesil uykuda...yeni nesil internet basinda..ustune olu topragi serpilmis gibi derin uykuda. Uyusmus bedenleri.Eskisi gibi guclu degil.Hepsi bezmis hayattan.Hepsi daha yolun basinda yorgun bedenleri.Ruh gibiler.Babalarimiz onlarin yasinda ev gecindiriyordu,cocuk besliyordu.Anlamakta gucluk cekiyorum YENi NESiLi...Size cok is dusuyor.Onlari hayata baglayacak sizlersiniz.Yeni nesil boyle uyumaya devam ederse gelecegimiz,bagimsizligimiz,bayragimiz,topragimiz tehlikede sevgili ogretmen arkadaslarim.Su uyur ama dusman uyumaz.Geceleri televizyaonlardaki dizi filmlerle uyuyoruz zaten,derin uykuda toplumumuz.
Canlanin artik.Silkinin,yakismiyor uyusukluk bize.
Biz guclu bir MiLLETiZ...her zaman da anli sanli TURK MiLLETi olarak ayakta kalmaliyiz.
Bizi bu gunlere getiren, bizlere emek veren tum ogretmenlerimizi saygiyla aniyorum tum ictenligimle.
Tesekkurler her birinize.
Yaziyorsak,saygin bir insansak,yasiyorsak bu guzel gunleri siz degerli ogretmenlerimizin sayesinde.
Minnettariz, sukran borcluyuz derinden.
Ogretmenler gunumuz kutlu olsun.
Saygi,sevgi,dayanisma icinde , kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum ozlemle hepinize.

Guzin AVCI
24.11.2010
Ankara

Hiç yorum yok: