17 Mayıs 2017 Çarşamba

görgü satın alınsaydı..

Yine sıcak bir gün Kuveyt'te. Sıcaklık 40 derecenin üstünde.
Allah yardımcısı olsun çalışanların. Kolay değil bu havada çalışmak, kolay değil ekmek parası kazanmak. ATAM demiş ya.." Şans en çok hareket edenden yanadır" diye. Sağlıklı olup da çalışmak en güzeli,işi olduğuna şükretmeli insan, zor da olsa dayanmalı bu sıcağa beyni bedeni.
Sıcak ama çıkmam gerek, mis gibi havadan yoksun Kuveyt, olsun ben yine görürüm güzelliklerden bir demet, inmem gerek havuz başına stresi atmalıyım yeşille maviyle kuşla böcekle.
Indim oturdum şezlonga beynim hemen geçti faaliyete.
Olsaydı şurda sevdiklerim, muhabbetimize şahit olsaydı tüm site derken daha...
Oooo..o da nesi..? geliyor bir haşemalı bayan başı kapalı sanırsınız bayan Napolyon. Savaşı kazanan bir komutan edasıyla yürüdü şezlonga doğru heybetli vücuduyla. Bir adım arkasında kocası, onun arkasında iki uzak doğu'lu yardımcı bayan. Ellerinde pikniğe çıkmış gibi çok sayıda çanta malzeme.Hizmetliler hazırlarken oturulacak yeri.Bizim hatun bir baktı sağa sola.Kimse yok bir ben orda şansına :) Yerinde oturan bir aslan gerinir ya tüm gücüyle.Bu da gerindi kaldırdı indirdi kollarını,başladı ısınmaya.Vay.. iyi ki inmişim malzeme çıktı bana. :)))))
Kocasına seslendi bak bana dedi Arapça.Atlamaya hazırlandı havuzun en derin ucunda.Bir de bana baktı BAKIYOR mu? diye. Ben bakar mıyım sana, kaldırdım hafif başımı havaya uyku moduna geçmiş gibi,nbaktım çaktırmadan göz ucuyla gözlüklerin altından.
Hatun bir atladı havuza.Allahım o nasıl atlayış öyle..? Havuz oynadı yerinden resmen.
Aklıma geldi, Bali'de okyanusun ortasında atlamıştı herkes denize bir ben kalmıştım teknede.
Çıktı hatun dipten. Kocası bravo dedi ayrıldı oradan.Evin reisi belli oldu hakimiyet hatunda.
Hay Allah kimse yok havuzda.Olsa kurtulacam göz hapsinden.Atlıyor zıplıyor yüzüyor.
Hizmetliden telefonu istiyor tutuyor kızcağız o konuşuyor ha ha ha...
Diğeri gözlüğü takıyor hortumu veriyor ağzına.Şimdi sıra dalışta..puf.. puf puf.. gel de gülme havuz havuz olalı böyle işkence görmemiştir eminim.
Her batış çıkışta beni arıyor gözleri. Hava atacak ya tüm şovlar bana. :)))
Sesleniyor kızlara, koştur koştur su geliyor kendi içmiyor kız içiriyor suyunu da.
Delirdi kaile alıp bakmıyorum ya.. ( o öyle sansın aldığı her nefesten haberim var).
Yüzüstü yüzerken bacak çırpışı evlere şenlik kibar olur insan biraz, Kuwait Towers irkilmiştir ne oluyor ? diye.. :) Daldı tekrar dibe...Mısır'ın o muhteşem şehri Şarm El-Şeyh'de, Kızıl Deniz'e  dalan dalgıçlar gibiydi epeyce kaldı suyun içinde.Yine bir ben korkmuştum renk renk balık sürüsünden, izlemiştim korku hayranlık ikisi bir arada büyülenmişcesine.Muhteşemdi görülmeye değerdi.
Çıktı yine bakıyor, inanın bir erkek bile bu kadar göz hapsine almaz insanı.
Rahatsız etti beni bakışları tavırları saçma sapan hava atması..
Ben senin gelişinden yürüyüşünden anladım ne mal olduğunu.O mutluluğu tattırır mıyım sana?
Çıktı hatun nihayet havuzdan, şovunu alkışlayan olmadı ya emirler yağdırdı kızlara öfkeyle.
Sen kimsin be..?
Görgüsüz, sonradan görmesin belli her halinden.Hasta ruhlu olduğunu da eklersek üstüne.
Basitlik bayağılık kompleks akıyor her hareketinden.
Bir insan erdem sahibi olmalı..Güzel ahlaklı olmalı. .İnce düşünceli olmalı.
Yüreğinde bir duruş olmalı, insanlıktan nasibini almış olmalı.
Bir de o kızların penceresinden baksan ya dünyaya.
Cenneti bu dünyada yaşayanlardansın kuşkusuz .Adım gibi eminim  zengin koca sonradan görmesin, hangi ezikliğini çıkardın bilmem garibanlardan.
Unutma sen de bineceksin bir gün dört kolluya gideceksin eşit şartlarda öbür tarafa.
Sorsan o kızlara kimbilir ne acıklı  hikayeler vardır hayatlarında.
Hepsinde bir ayrılık, acı bir öykü, gözyaşı.
Düşmüş kapına ekmek kapısı olmuşsun garibana bir de insan olsan ya.
Utandı kalbim...
Ruhunda insani duygular taşımayan bu kadından utandı gözlerim...
Insaniyetten yoksun bu ortamdan uzaklaşmak istedim bir an.
Satın alınsaydı marketten gidip görgü satın alıp gelecektim merhametten yoksuna.
Hayatta en vazgeçilmezim..
Tek aradığım bir insanda
Görgü..görgü..görgü..
Görgülü olsun yeter ki..
Sonradan görmeler burnu Kaf dağında gezenler ..
INSAN olun İNSAN..!
Pişman oldum indiğime..
Hüzün yağdı üstüme..!!!

Güzin AVCI
17.Mayıs.2017
Kuveyt


Hiç yorum yok: