12 Aralık 2010 Pazar

Griyle beyazin dansi

KORKULU RUYA

Bugun pazar..Memleketimin tatil gunu.
Keyifli bir sabah kahvaltisiyla gune baslar insanlarimiz. Kimi uzatir ayagini, cikarir evinin tadini. Kimi de hasta hasta gider calismaya..hice sayar canini. Ben seviyorum pazar gunu evimde oturmayi.Salonun en guzel kosesi benim yerim :) Evimizin vazgecilmezi ,tekli koltuk, kaloriferin yaninda, sicacik...gomulmusum icine..dalgin dalgin izliyordum televizyonu.
O da ne ? birden..birden..
Bir guvercin geldi kondu pencerenin onune. Usumus, dusmus kanatlari..dolu dolu gozleri..bakti bana aglamakli. Sanki sehirde degil de, vahsi ormanda yasam mucadelesi verir gibi...ac,susuz, tukenmis enerjisi.
Karda, kisda zordur yasam her canli icin.Kabus gibi coker ustune beyaz guzellik..donusur cileye, donusur iskenceye.
Birden...Katar gunlerim geldi aklima. Doha'da,sitede, her gun bir guvercin gelir konardi pencereme...abone gibi, ayni saatlerde.Yaramaz, cocuksu, arsiz bir havasi vardi.Sevimsiz, cirkindi de ustelik.Hareket halindeydi hep.Kafasi bir sagda bir solda.Sanki adim adim izlerdi beni, gozetlerdi evin icini. Kuskuyla bakardim bazen, bazen de korkarak, kovardim cabucak cogu zaman.
O guvercin sansliydi.ZENGiN bir ulkede yasiyordu.Ne ekonomik kriz ne de yokluk vardi ulkesinde.Siginacak bir liman da aramiyordu yasamak icin, soguktan donmamak icin. Cook israflidir Arap ulkeleri.Bol kepceden dokulurdu yiyecekler cop kutularina acimasizca. Mutlu,huzurlu, rahattir yasantilari.
Elektrik kesintisi yok, odun komur derdi yok,kalorifer isinma telasi yok,buzlanma durumu yok,her gun ZAM yok benzine,yiyecege..Sular donmaz, susuz kalinmaz...Gaz bitmez, soguktan donmaz ogrenciler okullarda. Hastanelerde, hapishanelerde donmaz hastalar, donmaz mahkumlar.Hastanelerde kuyruklar olusmaz.Ay sonuna cikabilmek icin uykusunu kacirmaz insanlar. Bedavadir halkina cogu sey.
HAYAT esit davranmiyor herkese ne yazik ki...! Kim istemez ki dunyaya hem SANSLI hem de zengin olarak gelmeyi ..!
Yolsuzluklar diz boyu iste..halk cekiyor eziyeti, agir oduyor sogukla yoksullukla bedelini.
Su zavalli guvercinin hikayesi ne acikli degil mi ? Bu karda, bu dondurucu sogukta yasama sansina ne kadar sahip olabilir ki ?
ANKARA'ya asik olsam da...cok sevsem de Baskent'imi..
Dayanmiyor insancil yuregim garibanlara, magdurlara,uzun suren kara kisa.
Rahat degil gonlum, huzursuzum, yoklukla sogukla karsi karsiya canim HALKIM..
Uzuluyorum..
Sozum...
Yureginde Allah korkusu tasimayan vicdansizlara...!!!

Guzin AVCI
12.12.2010
ANKARA

Hiç yorum yok: