6 Mart 2011 Pazar

Bingazi..Libya'nın Başkenti..

Uyku girmiyor gozlerime

Daha dun gibi..kostur kostur islemlerimi yaptirmistim MEB de.
Okul mudurum Kamil Aydogan simdi Ankara il Milli Egitim muduru..cok kizmisti bana." bu genc yasta okul birakilip da Libya'ya gidilir mi? " diye.
" Eş mi ? kariyer mi ? sorusuna hep eş dedim hic dusunmeden.Onun mutlulugu herseyden onemliydi benim icin.. Herseyimi..sevgili ogrencilerimi..ailemi..sevdiklerimi..cevremi ardimda birakarak...valizim elimde ..gonlum huzunlu, gozyaslarim sel olmus ..indim Bingazi'ye..
Taner ve Gama'dan muhendis arkadasi Atila elinde cicek buketi ile karsilamistı beni buyuk bir sevincle.
En guzel semtin en guzel villasiydi ofis..Bingazi'li insanlar saygili,efendi,terbiyeli,misafirperverlerdi.
Beni inanilmaz sevmislerdi.Belki soylemesi zor diye Guzin dememistim gobek adimi soylemistim AYŞE diye.
Ayşa..Ayşa..Ayşa...yere goge sigdirmadilar beni. Gozlerinden,dillerinden sevgi fiskirirdi..gercekten cok seviyorlardi..hergun bir aradaydik..kapimdan alirlardi, spor salonuna giderdik ev sahibimizin guzel yegenleriyle..yanyanaydi villalarimiz..Bingazi'nin en degerli,en gozde,ust duzey bir ailesiydi.Hepsi de bir ayri guzeldi kizlarin..bana hayrandilar..spor salonundan girerken ben seviyorum diye ozel bir muzigim vardi onu calarlardi..AYŞA...yarim saat bana gobek atarlardi zevkle..Hosuma giderdi.Guzel dansederlerdi.Bensiz bir dugune gitmezlerdi.Orda gordugum muhtesem dugunleri hicbir yerde gormedim.Gozlerimi alamazdim sanki hepsi artist gibiydiler.Bayan bayana cok keyifliydi,cilgin gibi eglenirlerdi.KATAR'daki kiskancligi burda hiiic gormedim...hiii yasamadim..Sevgilerimiz hep karsilikliydi.Ben onlara Turkce,onlar bana Arapca ogretti..ic iceydik, sevgi yumagi gibiydik.Bingazi universitesine giderdik zaman zaman..Donecegim zaman kahroldular uzuntuden,dinmedi gozyaslari.Yoresel giysiler giydirdiler resimler cektiler,ozel partiler verdiler gunlerce, hediyelere bogdular beni.
Canlarim benim..guzel BiNGAZi.. nasil uyurum burda gonul rahatligiyla unutup da o guzel gunleri ? sizi dusunmekten perisan oldum ..nasil bir korku icindesiniz kimbilir su an? sizler icin buyuk endise duyuyorum inanin.
Baligiyla,o guzelim seralariyla,tazecik sebzeleriyle,mukemmel deniziyle,muthis denize sifir gun batimiyla guzeldin Bingazi.....her ne kadar ben kendi kendimi uzduysem de benim ilk GURBETe cikisimdi Bingazi..Memleketime OZLEM..sevdiklerime HASRETlik cok koymustu bana..heryeri unutsam da orayi unutamam asla.
ilk gurbetlik..ilk gozagrimdi orasi..ilk resimlerimi orda yaptim,ilk siirlerimi orda yazdim,ilk tenisimi orda oynadim.ilk resmim Bingazi Konsoloslugunda asili simdi..bir İstanbul resmi..yakin dosttuk Konsolos Akif beyle..onada yapmistim bir resim..kimlere yapmadim ki ?
Uzuluyorum...
O zıpkın gibi delikanlilar,aslan gibi babayigit gencler olmesin pisi pisine.Dokulmesin kanlar kardes kardese karsi ..Yaziktir,gunahtir..Allah'in verdigi cani birakin da Allah alsin.
Keske sihirli bir degnegim olsa..bugun tum issizleri is sahibi yapabilsem.. zengin edebilsem unuttursam fakirligi...mutluluk dagitsem deste

ALLAHA EMANET OLUN ...!!!
Hepinizi cook seviyorum....!!!

Guzin AVCI

Hiç yorum yok: