23 Temmuz 2011 Cumartesi

Güzellik mi zeka mı sizce ?

Devlet kapısı

PTTye gittim bugün Yenişehir'e.
1 lira verdim, kimliğimi gösterdim, imza karşılığında kapalı zarf içinde " devlet kapısı şifremi " aldım. :)))
Tüm kamu kuruluşlarına internet aracılığıyla girebilmem içindi. Merak ediyorum bazen trafik cezam var mı yok mu ? diye hız yaptığım zaman.
Merdivenlerden iniyordum koşar adım.
---"Güzin hocam.."..diyen tatlı bir sese doğru yöneldim.
Rüzgar çarpmışa döndüm birden.Gözlerimi alamadım. Durdum..bakakaldım deniz mavisi gözlerine.Muhteşem bir güzellik duruyordu karşımda. " Canım hocam" diyerek sarıldı heyecanla.Sıcacık, içten bir sevgiyle kucakladım ben de kendisini.Radar gibi beynim hangi öğrencimdi sorusuna yanıt aradı yıldırım hızıyla.
--"Hiçbir öğrencimi unutmazdım nasıl oldu da bunu unuttum" diye de kızdım kendime.
Bıyıkaltı,esrarlı,gizemli bir şekilde gülümsedi bana kibarca.
--" hocam size hayrandım,mavi lens taktım,saçları mı da boyattım,ben de sarışın modasına uydum,ben Ebru" demez mi ?
Hay Allah..bir insan bu kadar mı değişir ?
Sarışın, dünya güzeli, alımlı, dikkat çekici bir genç kız duruyordu karşımda.Güzel,uyumlu ve kaliteli giyinmişti özenle.Tek omuzu askılı bluzu dikkat çekiciydi..Yaz güneşi gibi parlıyordu ışıl ışıl..Tablo gibi büyüleyici bir görüntü sergiliyordu, vücudu da kusursuzdu.Lise önlüğünün içinde masum bakışlı,siyah saçlı bir kızdı oysa .Annesi ile arası iyi değildi.Çok emek vermiştim aralarını düzeltinceye kadar. Ne diller dökmüştüm günlerce.Gençlerin ruh sağlıkları çok önemliydi benim için.Bazen öfke krizine girer saatlerce ağlardı. İnanılmaz üzülürdüm yaşadıklarına.
---" Sıcaktan bunaldım, gel Mado'da bir dondurma yiyelim " dedim, keyifle kabul etti.
Başbaşa oturduk iki saate yakın. O anlattı ben dinledim sabırla.
Bazen şaşırdım, bazen sevindim, bazen endişelendim anlattıklarına.
Geçen yıl evlenmiş severek isteyerek.Ama yolunda gitmemeye başlamış evlilik..Kendisi çalışıyor iyi bir yerde ,işinden çıkarılan mağdur işsiz bir koca.Kavgalar,tartışmalar,beklentiler düşünülenden fazla.
Bazen nasihat ettim dinledi suçlu gibi...Öyle bir bakış baktım ki gözlerine o anladı ne demek istediğimi. Güzin hocası yine aynıydı okuldaki gibi sert,disiplinli,taviz vermiyordu işte.
Olgunlaşmamıştı sevgili öğrencim henüz.Hataları vardı,sorumsuzca vardı davranışları..
Hoş değildi yalnız başına tatile çıkması,eşini kaile almaması.
Evlilik saygı,sevgi,özveri ister...sabır ister..İşinden oldu diye boşanmak istemek doğru değildi.
Bilmem ne kadar yararlı olabildim kendisine. Kızgın ve öfkeliydi ses tonum son sözlerimde.
Ayrılırken tuhaf bir duygu hissettim yüreğimde. O güzellik buhar oldu sanki karıştı gökyüzüne.
Gurur duymak istiyor insan her bir öğrencisiyle. Böylesi mutsuz ve mantıksız konuşmalar etkiliyor insanı derinden.
Acımakla karışık değişik bir duygu alıyor sevginin yerini.
"Allah güzellik vereceğine birazcık da AKIL,FİKİR verseydi keşke " dedim sessizce bakarken gidişine...!!!.

Güzin AVCI
23.Temmuz.2011
ANKARA

Hiç yorum yok: