30 Aralık 2022 Cuma

GRANADA..CORDOBA..

4.cü gün..

GRANADA..

Avrupa’nın en önemli İslami eseri olan El Hamra sarayına geldik.Bu saray büyük  İslam devleti Emeviler zamanında yapılmış.Her yıl burayı 4 milyon turist ziyaret ederek devlete gelir kaynağı olmuş.Endülüs’ün en güzel tarihi sarayı olan El Hamra sarayı Arapça bir kelime “kırmızı saray” anlamında.1492’de Hristiyan hakimiyetine geçmiş bu güzel saray.Yemyeşil ağaçlı bahçesinden geçerek girdik içeri,yazlık kışlık sarayları,geniş avluları,kalesi,bahçeleri, terasları,işlemeli mermerler,çeşitli süslemeler motifler,ARAP mimarisinin en güzel örneklerini gördük burda.El Hamra Sarayı UNESCO dünya mirasları listesine girmiştir.

Grana’da şehri sıcacık samimi görüntüsü,dar çiçekli sokakları,Granada katedrali,Arnavut kaldırımları inanılmaz güzel bir kentti.Çarşısından geçtik bakarak vitrinlere bindik bizi bekleyen otobüsümüze.

CORDOBA’ya geldik.

Eskiden adı Kurtuba’ymış Cordoba olmuş.Kurtuba Camii Batı Avrupa’nın en önemli İslam eseri.Emeviler döneminde yapılmış.Büyük bir heyecanla girdik camiye.İnanılmaz güzeldi,yüksek kırmızı sütunlar,çift katlı gibi görünüşü,motifler, işlemeler,keşke resim koyabilseydim görmenizi isterdim.Bu kırmızı sütunların üstüne daha sonraki yıllarda bir de katedral kurulmuş.Farklı kültürlerin içiçe olduğu,farklı dinlerin de ziyaret yeri olmuş.

Cordoba mavi saksıların içi çiçeklerle dolu duvarlarda asılı dar sokakları çok güzeldi,resimler çekinildi.İslam uygarlığı burada 300 yıl yaşamış.Kaybedildikten sonra Kurtuba’daki kütüphaneler yakılmış,tüm yazılı kaynaklar yok edilmiş,İslamiyetin izleri silinmiş.Yine de Kurtuba camii dimdik, ben burdayım dercesine,tavanındaki motifiyle,kırmızı sütunlarıyla duruyordu görkemli şekilde.

Endülüs’ün en güzel kenti sokaklarından geçtik keyifle.Çıktık yola Malaga’ya.

Malaga çarşısı ışıl ışıldı,meleklerle süslü caddesi muhteşemdi.Seda,Umut, Taner, ben hatıra resimler çekindik.Hava mükemmeldi,bahar havası vardı.Güzel bir restorana oturduk,dışarda oturmak için epeyce bekledik sırada, gecenin 1.00’ne kadar muhabbet ettik meşhur tapasını yedik.Başında ışıltılı süslü ışıldaklı taçları olan garson kızlar sevimliydi.Döndük birlikte güzel bir gün geçirmenin keyfiyle otelimize.