28 Aralık 2022 Çarşamba

Tarifa..Cebeli Tarık boğazı..Cadiz..

3.gün..

TARİFA..

Üşüdüğüm tek yer burası oldu.Soğuk bir rüzgar vardı hafiften.Şemşiyeyle korudum kendimi.Bizim Alaçatı gibi rüzgarın  kuvvetli olması nedeniyle sörf gelişmiş burda..Plajlar sörfçülerle dolar taşarmış belli zamanlarda.Yollarda rüzgar gülleri ile yeşillik biraradaydı güzeldi manzara.

Tarifa tam FAS’ın karşısında, Akdeniz ikliminin olduğu turistik güzel bir şehir.

CEBELİ TARIK BOĞAZI ise..adını Tarık bin Ziyad’dan almış.

Akdeniz ile Atlas Okyanusu’nu birleştiren,Avrupa ile Afrika’yı kıtalarını birbirinden ayıran boğaz.

Cebel..dağ, Cebeli Tarık..Tarık’ın dağı demek.Emevilerin komutanı Tarık bin Ziyad 7.000 askeri ile Tarifa’ya çıkartma yapar.Askerler İspanya’ya iner inmez, gemileri yakarak geri dönmelerini engeller. ( gemileri yaktık..deyimi burdan kalır.)Buraya kale yapar.1502’ye kadar Arapların elinde İslam medeniyetinde yaşar.1502’den sonra İspanyolların eline geçer. Resimler çektirdik  arkamıza aldık dağı,bir tarafta Akdeniz diğer tarafımızda Atlas Okyanusu, bindik otobüse dedik kalmasın yolcu.

CADİZ..

Bir saat sonra geldik Cadiz’e.Tipik bir Endülüs şehri.Akdeniz iklimiyle güzeldi havası,romantik,eğlenceli bir görünüşü vardı.Bir liman kenti.Limanı ile ünlüymüş.İspanyol donanması da burdaymış.Kafelerde boş masa yoktu.Katedralin olduğu meydanda oturduk birer kahve içtik chesecake yedik,uçuktu fiyatlar.Çarşısında dolaştık beğendim mağazaları,İPHONE telefon aradı bizimkiler bulamadı.Güzel anıları koyduk çantamıza, neşeyle bindik çıktık yola Malaga’ya.İndik Malaga çarşısında.Seda-Umut’la birlikte,ünlü oyuncu Antonio Banderas’ın EL PİMPİ isimli restaurant cafesinde İspanyol mutfağının meşhur tapasını yedik. Öyle bir mekandı ki,öyle geniş bir alana kurulmuş ki,öyle bir insan kalabalığı vardı ki anlatamam.Sanki mahalleyi satın almış gibiydi mekan.Ordan kalktık ana cadde üstündeki 5 yıldızlı otelin barına çıktık.Manzara muhteşemdi denize vuran ışıklar,yakamoz görülmeye değerdi.Geç saate kadar oturduk orda.Güzel eğlenceli bir geceydi,biraz taksi bekledik caddede,geç saatte döndük otelimize.