24 Aralık 2022 Cumartesi

kesmeyin zeytin ağaçlarını..

 ZEYTİN AĞACI..

Görür görmez vuruldu gönlüm güzelliğine..

Koştum yanına kucakladım sevinçle..

..dedim..

..Sen ne güzel bir ağaçsın böyle..kaç yaşındasın söyle..?

Ahh..dilin olsa da, anlatsan şahit olduklarını yaşanmışlıkları..

Bir silkelesem acı tatlı kaç sevdalar dökülür şu an dallarından..?

Kaç sevgili buluştu bu ağacın altında heyecanla..?

Şiirler okundu buram buram aşk kokan..

Sevdiğini bastı bağrına..

Kimler güneşin yakıcı sıcağından ya da yağmurlardan sığındı gölgene..?

Kaç sevdalı sevdiğinin ismini kazımak istedi büyük bir arzuyla..?

Kimbilir ayrılıklar yaşandı belki de, sarıldı ağladı hıçkırıklarla gövdene..?

Kimler zeytin gözlüm diye şiirler yazdı,altında resimler yaptı keyifle..?

Baktıkça dallarına, yapraklarına hele o yaşını belli eden köklerine..

Arzular,tutkular,aşkların yanı sıra..

Bir de sağlıksın, şifasın sen zeytin ağacı..

Türküler söyleyerek topladılar seni günlerce..

Kimbilir nice masaları süsledin kahvaltılarda kekikli zeytinyağlı..?

Tatlılar börekler yapıldı,çaylar içildi,yemekler yendi neşeyle..

Hasretler giderildi, özlemler bitti senin eşliğinde..

Sağolasın yoksulun ekmeğine de hep katık oldun geçmişten bugüne..

İyi ki varsın be zeytin ağacı..

Yazmakla bitmez faydalarını, yaşanan anılarını..

Sen bana baktın mağrur,meydan okurcasına hayata yıllara..

Ben sana baktım sevgiyle hayranlıkla..

Kopardım dalından incitmeden bir parça ZEYTİN DALI..

Bulsaydım bir güvercin o anda..

Verecektim gagasına, salacaktım savaç çığlığı atanlara..

Savaş değil  BARIŞ istiyoruz..

Zehir etmeyin hayatı..

Rahat bırakın insanlığı..!

Güzin AVCI

Hiç yorum yok: