28 Ağustos 2010 Cumartesi

ADA hasta etti beni


Aradim sevdiklerimi yanimda.

Hastayim...
Ruhum daraliyor sevdiklerimden uzakta.Solgun yuzum,kalkmiyor elim,sizliyor her yerim.Agir mi agir demirden bir perde inmis gozkapaklarima,acilmiyor eskisi gibi gozlerim.Dusmus yerlere,surunuyor kirpiklerim.Kamyon carpmiscasina kirik dokuk kemiklerim.Ezilmis altinda bedenim.Sifir olmus direncim,durgun sular gibi sessizim,yok keyfim.inmiyorum kapimin onundeki sahile bile..O denli halsizim..Kaybetmisim yasam enerjimi..
Niye mi hastalandim..Dusunemedim laptopu getirmeyi..internet cafede sirtimdan vurdu kocaman dev bir vantilator..Elim cabuk yazarim bir 10 dakikada dedim ama yedim tam cigerimden darbeyi..
Sagolsun sevgili arkadaslarim,komsularim yalniz birakmadilar bizi.Dilaver abi,Meral hanim,Meric,Sevgi,Gulay hoca,Tulay hoca,Nurettin amca,Leman hanim teyze,Safiye hanim...Sagolsun hepsi de..Kimi doktora goturelim dedi,kimi ilac verdi,kimi de bekledi basimi Gulin'le birlikte.

Hayata guzel bakmayi seviyorum ben..
Seviyorum ben guzel olan herseyi..
Guzel bakmasini bileni..
Eli,yuzu,,yuregi,beyni tertemizi...

GUN BATIMI.....
Ozledim kac gundur ...izliyordum evden hem nesesiz,hem de keyifsiz.Hayatta en onemli sey SAGLIK kim ne derse desin..ardindan da gelir OZGURLUK..paraymis,pulmus hepsi viz gelir insana..Unuttum yurumeyi bile sahilde..bekledim evde cocuksu yuregimle basbasa.
Oturduk banklardan birine.Deniz karsimda,kumsal ayaklarimin altinda..Bankta guzel giyimli,zarif,kibar,kuculmus bedeni,oturuyor bir hanimefendi teyze.Bizi gorunce biraz cekildi koseye,yer verdi sessizce.
"Merhaba" dedim solgun,mutsuz bir ses tonuyla.Hastayim ya...naz yapiyorum kendimce.
"Merhaba yavrum,gecmis olsun" dedi cizgi halindeki,feri sonmus gozleriyle.
Gunes hizla iniyor tepsi buyuklugunde..Buyuleyici..oluyu bile diriltir bu muhtesem manzara..Sanki atesten bir cember..Sari,kirmizi,turuncu..altin gibi parlak aliyor gozlerimizi harika rengiyle..icim birden yasam enerjisiyle doldu..kendimi yeniden dogmus gibi hissettim..Sukrettim yuce Rabbime binlerce kez.Allah aski,bu yuce inanc insanin maneviyatini daha da guclu kiliyor.Canlandim birden sohbet etmek istedim teyzemle.
Teyzem 84 yasinda..İzmir'li..doktormus..esi de hakimmis..cok yillar gezmisler el ele,kol kola valizleri ellerinde.Sonunda yerlesmisler Izmir'e.Cok olmus hayat arkadasini kaybedeli.Bir kizi varmis o da yerlesmis ABD'ye.Maddi durumum iyi,2 tane de kadinim var yanimda,biri ev isimi,yemegimi yapar,digeri de gazetelrimi,kitaplari okur bana saatlerce" dedi.
Kalbim heyecanla carpti birden.
"Izmir'i gordun mu yavrum? dedi.Yakin zaman da gittim,Karsiyaka Ogretmen evinde kaldik bir gece,sonra kuzenime gittik" dedim.
Tatli bir gulumsemeyle
"...himmm...ogretmensin sen .." dedi." Evet" dedim.
---" Ne olacak siz ogretmenlerin hali ? atama bekleyenlerin acikli haline kim cevap verecek? ogretmenler yerlerde surunuyor,dovuluyor,kim dur diyecek bu duruma?Sizin hakkinizi kim koruyacak? KPSS sikandali ne olacak ? 300 birinci varmis,boyle sacmaliga kim iptal et diyecek ?
Vayyy...canina...benim minicik bedenli,zayif bunyeli,uflesen ucacak,gozleri bile kaybolmus bu 84 yasinda ki teyzemin beynine bak ?
Saskinliktan nutkum tutuldu..Gozlerim faltasi gibi acildi kocaman..100 wattlik ampul gibi yandi sondu hayretle.
Masallah deyim..duzgun sivesi,cumle kurusu,soru sorus sekli..Tecrubeli ve zeki teyzem..Yillar almamis zekasini, calsa da elinden gencligini, diri bedenini.
" --ne olacak referandum yavrum, soylesene...neden susarsin boyle? bir ic cekerek..dokundu bacaklarima.
Kurnazlik ettim,soruya soruyla cevap verdim.Bana dusmezdi konusmak,boyle bir insanin karsisinda.
Bakalim neler diyecek,modaya uygun giysili bu modern teyzem.
--"Sizce ne olacak teyzecigim,siz tecrubelisiniz, bunca yillik deneyiminiz var,neler dusunuyorsunuz bilmek isterim?" dedim tatli,ikna edici bir ses tonuyla.
Yuzundeki derin cizgiler de hangi yasanmislarin izleri vardi kimbilir.Gundem takip eden biri iste.yasamla ic ice..Cekilmemis bir koseye yasitlari gibi, olumle yasam cizgisi arasinda gidip gelen,elini etegini hayattan cekmis,zavalli yaslilardan degil kendisi.Hala,mantigi,akli gencliginde ki gibi.
Hemen soruma bir soru daha ekledim yanitini beklemeden.
--"REFARANDUM yaklasiyor ne dusunuyorsunuz ? diye sordum..ve heyecanla bekledim,agzindan dokulecekleri,bir yandan da Gulin'i durttum dirsegimle,iyi dinle dercesine.
----" Huzur cok onemli yavrum..huzur..simdi huzur yok memlekette..uykum kacti uyuyamiyorum geceleri.Hic bu kadar huzursuz olmamistim bu yasima kadar.
Ben esimle cok gezdim..Turkiye'nin her yerinde..gorevimizi yaptik isteyerek,severek.en cok da doguda.
Kaslari catildi birden.
"Kotu oyunlar donuyor kapali kapilarin arkasinda.Ben iyi bilirim savaslari..yakin tarihimizi.Turk-kurt ayrimi yoktu bizde.Beraber bir bayrak altinda girdik savasa..birlikte carpistik dusmanla omuz omuza..Bu iktidar nasil basardi bilmem..kardesi kardese dusman etti..yok boyle bir sey.Benim bakicilarim ikisi de kurt kokenli oysa.Ben onlari seviyorum,gunluk hayatta yok boyle bir ayrim.Zorla kardes kardesi birbirine vurdurup bolmek istiyorlar buyuk ATA'nin emanet ettigi bu guzel vatani."
Yoruldu...derin derin soluk aldi.Korktum sinirden kalp krizi gecirecek diye bir an.Rengi al al oldu birden.
--Televizyon acmiyorum artik..sinirlerim bozuluyor..tum kanallar satilmis.Yazik bu canim ulkeye.Hanefi Avci'yi taniyorsun degil mi? durust emniyet muduru..Trafsiz,adaletli,nerde suclu varsa onu sorguladi ayrim yapmadan.Simdi feryat ediyor...hepimizin hayati ve ozgurlugu tehlikede diyor kimse kulak asmiyor.Nerede bu devletin hakimleri savcilari ? ahhh...rahmetli esim olmeseydi.. yasasaydi keske..vururdu yumrugu masaya..korkmazdi hic kimseden...hesabini sorardi sucsuz,sorgusuz sualsiz icerde yatanlarin "..
Salak ayagina yattim biraz da.Makinali tufek gibi konusuyor teyzem,sanki genclesti birden.
--"ne oldu ki teyzecigim..neden bu kadar ofkelisin? dedim sakince.
" nicin yapiyorlar bu referandu mu? ben yurt disindan yeni geldim,uzak kaldim herseyden,haberim yok hic birseyden? dedim ikna edici bir sesle.
Keskin bicak gibi bakti gozlerime..Rengi ucmus,boz bulanik gozleri ofke sacti birden.
--" Genc olacaksiniz genc..uyuyorsunuz hala..Yargiyi ele gecirme hirsi var bunlarda..herseyi yaparlar...gidin sandik baslarina..bekleyin sabahlara kadar" dedi...ince dudaklarini, buktu, eksitti yuzunu.
Hay Allah..tam o sirada..telefonum caldi..
Izmir'li bestekar,sarkici Baris Akarsu'ya da yapmis bir beste.. Asuman hanim.."geldim eve nerdesin? diye..denizde, mavi sularin kollarinda tanismistik,hos bir bayan..benden "col ruzgari,kum firtinasi " ile ilgili siir istemisti beste yapmak icin..sesi harika..,hazirladim 8 tane,onu almaya gelmis.
"Geliyoruz hemen" dedim..kalktim teyzemin yanindan.Yarim kaldi konusmamiz.
Ozur diledim,bir ayagi cukurda,mangal yurekli teyzemden,optum saygiyla burusuk ellerinden.
--" 3 Eylul onemli...izleyin dikkatle..neler olacak bakalim" dedi yorgun sesiyle,fisilti halinde.
Hizli hizli yuruduk eve dogru.
Yemyesil,isil isil bakiyordu Asuman hanim,bisikletiyle, evin onunde.
Oturduk epeyce.Anlattim teyzemi.O da sok gecirdi bizim gibi.
Gorusmek dilegiyle teyzecigim..belki yine..yarim kalan yerden devam ederiz karsilasirsak eger.
sevgiler hepinize.

Guzin AVCI
25.8.2010
Kusadasi

Hiç yorum yok: