22 Ağustos 2010 Pazar

ADA'dan gercek oykuler

Yasanmis oykulerden bir demet

Izmir Mavisehir'den sitemize yeni geldi ..guzel bir bayan.Adi Sevgi..Gorur gormez kanim isindi..sicak kanli biri.Sevgilerle hep iyi anlasiyorum,seviyorum onlari..isimleri gibi sevgi yuklu oluyorlar genellikle.
Dun aksam Sevgi,Gulin,ben oturduk gecenin 2.00 sine kadar,sohbet ettik.Dolu dolu,bilgili,cok kitap okuyan biri Sevgi.Ben cok merakliyim ya...yazmaktan hoslandigimi soyledim ona.
"Ben de ne yasanmis oykuler var,anlatiyim o zaman sana " dedi.Bu sitede yasananlari anlatti bir bir...ilginc olanlari paylasmak istedim sizlerle
Hepsi de buram buram ASK kokuyor..ASK ACISI cekilmis..ASKi yasamislar iliklerine kadar..
Kavusunca MESK olurmus,
Kavusamayinca ASK olurmus zaten.
Genellikle kavusamayanlarin ASKLARI anlatacaklarim.
İlk oyku Sevgi'nin babasindan.
Ferman amca Diyarbakir'li...84 yasinda..Gecen yil akciger kanseri olmus, kaybetmisler.Allah rahmet eylesin,ogrenmis amansiz hastaligini,cagirmis Sevgi'yi yanina..sormus sevgili kizina.
---"Kizim ne oldu aceba ?
Ben gencken bir kizi sevmistim.Onun askindan mi oldu cigerim boyle ? Cok sevdim kavusamadim,yillarca aklimdan hic cikmadi.Agaca bir kurt duserde yavas yavas kemiriri,kovuk olusturur ya kocaman..oyle bir sevgiydi,gittikce buyudu icimde..Sanirim bu askim yuznden boyle oldum yavrum..yanlis anlama da annenden onceydi bu kiz " demis masum gozlerle.
Cok etkilendim..yas kac olursa olsun,gecse de seneler, insanin kalbi yaslanmiyor gordugunuz gibi..hep genc hep taze..gercek asklar yillar gecsede yine de koruyor tazeligini..ilk gunku gibi...unutulmuyor demek ki..
2.ci oyku.....Nazilli'den
Bir genc kiz ,oglan lisede asiklar birbirlerine deli gibi.Delikanli istanbul univ..Dis hekimligini kazanip gidiyor istanbula..kiz kazanamiyor kaliyor Nazilli'de...Araya mesafeler girince demek ki gonullere de giriyor uzaklik.Gozlerden uzak oan gonulden de uzak olurmus ya..Delikanli okuldan bir kizla cikmaya basliyor.Unutuyor ardinda kalani..Evleniyorlar yildirim hiziyla.Universiteli genc kiz uzuyor sevgili esini..Hata yaptigini anliyor delikanli,anlasamiyorlar ayriliyorlar.Kiz da Nazilli'de bekliyor bekliyor donmuyor sevdigi..umidi kesiliyor evleniyor bir baskasiyla..Ama o da yapamiyor,lise aski cikmiyor aklindan..bosaniyor o da.Dis hekimi olan delikanli bir gun Nazilli carsisinda karsilasiyor tesadfen ilk askiyla.Sohbet ediyorlar ayak ustu.Konusuyorlar,bakiyorlar her ikiside ozgur,bosanmis eslerinden,depresiyor yeniden asklari.Kisa zaman sonra evleniyorlar yeniden.Cok da mutlularmis.Evlenmisler 2 yil once.Gecen yil genc adam aniden rahatsizlaniyor,girtlak kanseri deniyor ve mutluluga doyamadan pat oluyor kisa surede...Yan komsular bize.Anne ve babasini goruyorum her gun..yaslilar...destek oluyor kari-koca birbirine..izlemeye gidiyorlar hergun gun batimini..kopmamislar yasamdan..tutunmuslar demir halatla birbirlerine...Gecerken icim eriyor,bakamiyorum yuzlerine,gucluleris yinede..Allah evlat acisi vermesin hic kimseye.Uzucu ama gercek ne yazik ki yasananlar.
3.cu oyku Izmir'den...sitedeki komsumuz anlatiyor.Gecen yil bir dugune gidiyor.Geliyor anlatiyor muhtesem dugunu." gordugum en guzel gelin, gordugum en yakisikli damat"..diye.Aradan 5 gun sonra damadin oldugunu duyuyorlar.Kahroluyor herkes.Neden mi ? Yakisikli damat kefil oluyor bir arkadasina bankadan cekilen bir paraya.Olmaz olsun boyle arkadas.Odemiyor ve bu cocugun ustune biniyor banka..Kefilsin ode diye..Cok altin takilmis dugunde..caresiz cocuk..sevgili esine diyor " gel bozduruyum,kurtuluyum bu beladan, sonra oderim yine sana" diyor.Gelinin annesi denen cadaloz karsi cikiyor siddetle,"hayir" diyor..verdirmiyor kizina.Nefret ediyorum boyle karisan annelerden..Cok gucune gidiyor cocugun.O gun masa basindayken bir telefon daha geliyor bankadan.Firliyor arabasindan aliyor tabancayi,abisinin gozleri onunde dayiyor tabancayi sakagina ,cekiyor tetigi..Daha 5 gunluk damat...dinlerken ciglik attim.Allahim sen sabir ver su borcu olanlara,seytana uydurma Yarab su mubarek gunlerde.Cok cabuk tuketiliyor genc hayatlar nedense.
4..cu oyku..
Sevgi ismini yazma..tanir herke s onu dedi..teyzemin adini yazmiyorum.
Guzeller guzeli 13 yasinda bir genc kiz..Kurtulus savasi zamaninda..o goc sirasinda kaybediyor ailesinin izini.Yalniz,kimsesiz.Basi baglansin diye evlendiriyorlar koyden birisiyle.Seferberlik ilan ediliyor kocasi askere gidiyor..1 sene geciyor aradan yok..2 sene geciyor yok gelen giden..3 sene..4 sene...yasamini kaybetti donmez artik diyorlar.Aganin oglu vuruluyor guzel kiza.Evlendiriyorlar.Evliliginden 3 ay sonra cikip geliyor eski koca.Sok geciriyor guzel genc kadin.Ama yapacak birsey yok.O yorenye gore ilk kocaya veriliyor tekrara.Aga oglu cok uzuluyor, cok sevdigi esinin elinden alinmasi kahrediyor onu.Bir yil icinde askindan verem olup oluyor.
Geride kalan yasiyor 96 yasina kadar.Olmeden once....
" Bu yasa geldim..Hayatimda 3 ay MUTLU oldum,o da onunla." .!!!!! diyor son nefesinde.
Tuylerim diken diken oldu..Hic unutmamis o 3 ayi..ondan sonra da laf olsun diye yasamis sadece,onun hayaliyle.
Son oyku de ADA'dan....
Tatile gelen guzel bir aile..Ailenin kucuk,simarik kizi alerji oluyor birgun.Hemen adanin cildiyecisine goturuyorlar.
Doktor genc,yakisikli,karizmatik..Kiz doktoru gorur gormez asik oluyor,ilk aski..Askin ne oldugunu onunla anliyor.Platonik ask yiyip bitiriyor icini..icine kapaniyor,kaciyor arkadaslarindan.24 saat onun hayaliyle yasiyor,onunla aliyor nefesi.Deniz kiyisina geliyor gun batiminda..oturuyor gece yarilarina kadar tek basina dalgalarla..Bir aksam depresiyor aski..dayanamiyor onsuzluga..deliler gibi..cilginlar gibi..istiyor platonik askinin yaninda olmasini.Mesaj cekiyor " dalgalarin selami var size" diye.Karsilik gelmiyor doktordan.Cok uzuluyor,yine de umidini kaybetmiyor bekliyor sabaha kadar.Gun agarmaya baslarken son bir defa daha bakiyor cebine..gelmiyor mesaj..kahroluyor kederinden.
Sabah ailesi bakiyor yok yataginda..bozulmamis bile yatagi...Ariyorlar ki sahilde..yatiyor cansiz bedeni.
Taslarla yazmis yanyana..ici aglayarak..
" Ben o elleri sevdim...o ellerdi bana dokunan..o ellerdi dudagimda gezintiye cikan.."..!!!!
ve intihar etmis...avucunda ilac sisesi.
Hic askini soyleyemeden,itiraf edemeden.
Keske...bu kadar aci cekecegine konussaydi bir kere.
Keskeler geri getirmiyor giden hayatlari...
Dusunmuyorlar arkada gozu yasli kalanlari ...!!!!!
Sevgiler

Guzin AVCI
21.8.2010
KUSADASİ

2 yorum:

Adsız dedi ki...

okudum yazılarını..meslektaşım,ada komşunm..hersabah GÜNAYDINIM..kısacık zaman diliminde ne çok şeyler paylsştık..ben GÜNAYDINIMI...sen dostluğunu..gülümsemelerimizi paylaştık..ödülsüz...gecenin05.14 de şuan yüreğnin sesini...dizelerindeki.sevdim seni GÜNAYDINIM,, GÜLAY HOCA.

Adsız dedi ki...

okudum yazılarını..meslektaşım,ada komşunm..hersabah GÜNAYDINIM..kısacık zaman diliminde ne çok şeyler paylsştık..ben GÜNAYDINIMI...sen dostluğunu..gülümsemelerimizi paylaştık..ödülsüz...gecenin05.14 de şuan yüreğnin sesini...dizelerindeki.sevdim seni GÜNAYDINIM,, GÜLAY HOCA.