10 Ağustos 2010 Salı

UNUTULMAZ BUYUK ASK

kollarında yatmak isterdim bir 10 dakika


Guzel arkadasim,can dostum Neyyire'm ve guzel annesi sevindirdi beni Kusadasina gelerek...
Dunya tatlisi,,asil,gorgulu,guzel bir aile.Izmır Bostanlı'daki PAPRIKA'nin sahibi olan erkek kardesi Haluk getirdi bana..sagolsun varolsun.
Beni cocuklar gibi sevindirdi ..Dolu dolu 5 gun guzel gunlerimiz oldu birlikte...hep beraber ...birlikte yemek yaptik, birlikte yedik gule oynaya..birlikte yuzduk dostane omuz omuza .Birlikte ekip olusturduk Americano oynarken sevgili dostumuz Kara ailesiyle..savastik ekip ruhuyla..iki gun ust uste oynanan oyunda yine tek lider vardi..tek sampiyon bendim acik farkla..Karar verdiler artik benim sitilimde oynamaya.."kibar kibar oynuyorum,sessiz sessiz,mutevazi bir sekilde..almiyorum yerden hirsla her kagidi..yetiniyorum elimdekilerle..o kadar" dedim gulumseyerek.Cok gulduk,cok eglendik,Meral hanımin guzel tatlilarini yedik buyuk bir istahla, unutulmaz anilarla ayrildik oradan.
Cok cabuk gecti 5 gun..cok keyifliydi.Sanarsiniz ki 5 aydir buradayiz,paylasiyoruz ayni evi birlikte.
Hep birlikte adaya indik.Biraz oturduk,biraz gezdik.Daha once kesfettigim bir takicidan alis veris yaptik gule oynaya.
Gonderirken guzel misafirlerimizi icimiz burkuldu,huzunlendik derinden.Anneme benzeyen guzel annesi,gulusuyle,kibarligiyla taht kurdu kalbimize.Anasina bak kizini al derler ya..Can arkadasim Neyyire'm iyi bir secim,iyi bir dost,arkadas...Katar'dan en buyuk karim Neyyirem,sevgili esi Dogan bey,ve guzel birkac gercek dost edinmem oldu bana.
Gule gule gidin sevgili dostlarim..insallah yine birlikte olacagiz bir gun..guzel bir yerde.
Mahsun mahsun oturduk Gulin'le..Evimizin neseleri coktan Izmır'de aldilar yerlerini. Ben sevmiyorum yalniz kalmayi..kafam calisiyor radar gibi.Oyalanmam gerek esle,dostla.Durgun yenen bir aksam yemegi.Aksam kandil..dua ettim tum gonlumce.

Sabahi..
Deniz guzel...tertemiz...piril piril..carsaf gibi..mavinin tum tonlari uzerinde..ruya gibi..muhtesem tek kelimeyle.
Oturdum ...daldim gittim derinlere..kayboldu yesil gozlerim,mavinin guzelliginde.
60 yaslarinda bir teyze oturdu yavascacik yanima." gunaydin " dedim, karsilik verdi hemen "gunaydin guzel yavrum" .
Yaslilarla sohbet etmek hosuma gidiyor.Yoktur onlardaki tecrube hic kimsede.
Yakalamisim yine asil,guzel,hos,bakimli,guzel yasamis belli,saygin bir teyze.
Kacirir mi Guzin.." kimbilir ne hikayeler vardir bu guzel teyzem de ? " dedim kendi kendime.Yine malzeme cikti ya bana..Avini bekleyen aslan gibi..acmisim heyecanla gozlerimi,acmisim sevgiyle yuregimi,acmisim kollarimi ardina kadar anlatilacak guzel olan herseye.
Sordum...tatli,gonul oksayici bir ses tonuyla, urkutmeden yumusakca..
"Affiniza siginiyorum..ben yazi yazmayi..yazilan her yazidan da bir ders cikarmayi cok seviyorum.Gercek dostlarim bana bir siir kitabi bastirmam ya da bir ask romani yazmam icin destek veriyor.Yazarim yazmaya.Hem de sular seller gibi..en guzel sekilde.Korkmam da hic kimseden bir Allahtan baska.Ama ben utanirim dokemem icimdeki guzel duygulari ne kagida, ne de satirlara....inanin yazsam 10 siddetinde deprem gibi sallarim piyasayi..diyorum ki bosver Guzin..icinde kalsin asillik,kibarlik kalsin yureginde" diyorum.
Sorum size guzel teyzecigim.
--" Bunca senedir elle tutulur kac aniniz var hafizanizda ?"
--" Gercek bir ASKi yasadiniz mi gencliginizde ?"
--Kac dostunuz gercek dost cikti size ?"
--Kac kisi zor gunlerde yaninizda oldu? yaninizda aldi samimiyetle? sizinle paylasti zor ya da guzel gunleri ?"
--"Sizi destekleyen,size gonul veren,bir fincan kahvenin kirk yil hatiri var diyen,iyi ile kotuyu ayirt edebilen, mevkiler girince araya kendini kaybetmeyen, ozel bir yeri olan,uzaklarda olsaniz da gittigi yere sizi de goturen,bir alo diyerek hatirinizi soran,hep dusunen,seven,sayan,GERCEK DOSTUNUZ oldu mu bugune kadar ?"...!!!
Makinali tufek gibi siraladim sorulari bir cirpida pespese..
Annem,canim annem geldi aklima...her zaman derdi " nasil durdun 9 ay karnimda?" diye.Yorgun teyzem oyle bir manali bakti ki gozlerime...Tahminim dogru cikti iste..bu teyzem hem zeki, hem de cok seyler yasamis belli ki..bir o kadar da tecrubeli.
--" Hay yavrum...dost bildigin biri sizin caninizi fena yakmis, anlasilan"..dedi.
--Hayir teyzecigim..yok oyle birsey..Dostlarimi az secerim,oz secerim.Canimi yakan olmadi ama yakin zaman da bir iki kisi hayal kirikligina ugratmistir o kadar, onlar da kendi kaybetmistir..ben iyi dostum..olumunedir benim dostlugum..gerekirse canimi,bobregimi bile veririm, yalan dostun tadi yavan olur,isim olmaz oyleleriyle " dedim.
Teyzemin adi Neslihan..izmir'de okumus universiteyi..Yakisikli, kendi gibi zengin bir muhendisle evlenmis,Amanya'ya gitmisler dugunden bir ay sonra.Yillarca orada kalmislar.Hic calismamis, esi iyi kazaniyormus.Tek oglu varmis,cok sevdigi.Teyzem birkac sahil evlerinin sahibi..Mulk ustune hep yeni mulkler eklemisler senelerce.
Bir ic cekti derinden..Sordugum sorularin hicbiri onemli degildi onun icin.ASK ACISI yasamis gencliginde.
" Ben..ben..akilsiz Neslihan..." diye kekeleyerek basladi konusmaya..sesi sanki kuyunun dibinden gelir gibiydi.
"Hayat dolu,zengin,hayati seven,esini seven,guleryuzlu,,evini herkese acan bir insandim.Gurbetteki Turklere kucak actim resmen.Kimine ablalik,kimine kardeslik yaptim buyuk bir ozveriyle.Buyukle buyuk,kucukle kucuk oldum,gonullerde taht kurdum.Esim de asikti bana deliler gibi.Heryerde
yuceltirdi,gurur duyardi benimle.Kralice gibi bir yasantim vardi. Sevgi doluydum..insanlar rengarenk cicek gibidir gozumde.Hepsinin ayri bir ozelligi,ayri bir guzelligi vardir bana gore.Sevmek gerek.Nasil kumsal kumsuz olmazsa, nasil deniz gunessiz olmazsa, nasil ask olmadan siirler yazilmazsa,besteler yapilmazsa,sarkilar turkuler cikmazsa ortaya ,nasil ki su olmazsa hayatta olmaz ya...iste benim icinde sevgi oyledir....icinde olmazsa bu guzel duygu yasamin anlami olmaz guzel yavrum.Anlayacagin ben hayata asik bir kadindim."
Gunes parliyor..teyzem parliyordu sanki.Boncuk boncuk terler ozenle boyanmis altin rengi saclarindan asagiya suzuluyordu istemeyerek.Renkli gozleri huzunle doldu.Guzelim tebessum kayboldu yuzunden.Yas tutan analarin karanlik golgesi yansidi guzel yuzune sanki.Derin bir nefes cekti sigarasindan..dumanin icinde kayboldu bir an.Bu yasta bu kadar sigara cekilir mi hay teyzecim dedim heyecanla..
"Almanya'dayiz..seckin,sayilan,sevilen,taninan bir aileyiz.Esim itibarli,sirket sahibi,saygin biri...Bir gun..bir muzik ogretmeni ile tanistik bir dost yemeginde.38 yaslarinda..eflatun bir gomlek giymis, cok da yakismisti tenine.Karizmatik,sicak kanli birisiydi.O anda elektrik aldim kendisinden.Hoslanmistim daha ilk anda,ilk bakista..,konusurken elim ayagim titriyordu,kalbim kuslar gibi cirpiniyordu,utandim cevremdeki insanlardan.Sanki kalp atisimi duyacaklar diye.Keman hocasiymis.Bayagi da meshur olmus zengin cevrede.
Keman..benim de en cok sevdigim muzik aleti.Hep istedim calmayi ama nedense erteledim senelerce.Firsatim olmadi, bir de yuregim dayanmaz diye dusundum her isteyisimde.Dinlerken alir goturur beni issiz bucaksiz denizlere..cok etkilenirm nedense.
"....muzik hocasi ya...Hemen atladim baliklama.Bana da ders verir misiniz? diye.'Memnuniyetle' dedi isil isil parlayan' gozleriyle.Sabaha kadar uyuyamadim heyecandan.Basima hic gelmemisti boylesi.Ertesi gunu sevgili esim hemen bir keman alip yolladi eve soforuyle..jest yapmisti dunya guzeli karisina.Randevu da almisti kurs icin.Aldigi saatte gittim kurs yerine ucarak.Kapiyi kara,kuru,zayif, sekreteri acti bana..Gozlerim onu aradi...İcerde her yastan ogrencisi vardi.Gordum ..elinde kemani,kendinden gecmis caliyordu.Parmaklari bir kizin parmagindan daha da guzeldi.Gozlerimi alamadim ondan ,Asik oldum o uzun uzun parmaklarin asilligine,guzelligine.Kemanin acikli sesi derinden etkiledi beni.Hic dusunmeden,hic istemeden,elimde olmadan asik oldum bu genc hocaya.Farkliydi tum erkeklerden,cekiyordu miknatis gibi birsey beni.Sevgi doluydu yuregi.
.Birakti kemanini..ilgilendi benim gibi yeni gelenlerle.Sanki kurstaki herkes ona asik ona hayrandi.Gozlerini kirpmadan bakiyordu ta en dibine.Nefesim kesildi,bayilacaktim ayaklarini dibine.O da benden elektrik almis gibiydi.icime buyuk bir sicaklik yayildi o ilk gun..Ondan sonraki gunler eli elime degdikce,gozleri gozlerimde kenetlendikce,omuzu omuzuma,nefesi nefesime karistikca unuttum evliligimi..unuttum evimi..unuttum esimi..unuttum biricik oglumu..unuttum tum sevenlerimi..unuttum tum guzellikleri.
Yanik yanik kemanin sesiyle..her gun ic ice sevdigimle..kendimi kaybettim resmen.Ol dese olcektim onun icin..Masum bir askti bu..tek tarafliydi..bakislari sicacikti ama asla belli etmedi bana karsi duygularini..tek tarafli..seviyordum icten ice..gizlice...olumune sevdaydi bu anlayacagınız..
ta ki..ta ki...sekreterinin gozlerinin icine bakarak konusması,.ona kolunu dokunmasi bir sekilde..kahretti beni.Zaten kiskaniyordum onu deliler gibi tum ogrencisinden..her yastaki kizdan,kadindan,kursa gelen herkesten.Dunyam yikildi sanki..basim dondu,oluyorum sandim biran.
O farkliydi oysa benim gozumde..o ozeldı..o essizdi benim icin.O icimde besleyip buyuttugum gizli sevgilimdi.O erkeklerin en mukemmeliydi..birtanemdi.
Aglayarak kactim oradan.Hayal kirikligina ugramistim.Bana neydi ki ? ne isterse onu yapardi..ama ben icten ice sahiplenmistim bir kere.icimde besleyip buyutmustum bir kere..o benimdi herseyiyle.Daha oncede kiskanmistim bir arkadasin evinde,bir yemekte.Zehir olmustu o yemek bana.Aglamistim sabaha kadar.Banyoda,dusun altinda saclarimi yola yola,basimi duvarlara vura vura oturdum saatlerce, sanki olmek istercesine. Ayni aciydi iste..
"Gel otur " dedi oturmadim.
Ayni aciyla attim kendimi sokaga.Bardaktan bosanırcasına yagmur yagıyordu.Caddeleri sel goturuyordu sanki..sagnak yagmurun altında,kıpırdamadan oturdum kaldırım tasına.Ben agladım,gokyuzu eslık ettı gozyaslarıma.
Buz olup erımek ıstedım,buhar olup ucmak ıstedım..OLMEK ıstedım..karısmak ıstedım yagmur suları ıle bırlıkte topraga.Coook acı cektım o gun,sabaha kadar,icimi ceke ceke agladim hic durmaksızın. Duramadim Almanya'da..dar geldi bana..nefes alamadim sanki.Terkettim evimi,terkettim esimi,terkettim biricik evladimi,terkettim esimi,dostumu,terkettim tum sevenlerimi.iste o gunden beri burdayim.15 yildr yalniz yasiyorum Izmır'de...sevdiklerimden uzakta.

Dosta muhtac..dosta hasret...
Aska muhtac..aska hasret...
Yalnizlik....biten omur...dusen omuz..!!!!
Agir odeniyor bazi faturalar...Talihsiz,kadersiz insanlar ne yazik ki gulmuyor asktan yana.

--Pisman misin Neslihan teyze? dedim usulca.
--Hayir...15 yil gecti ama hala dun gibi..sicacik..duygularim cok taze.Cok sevdim onu.Sevgim hic degismedi.Zaman herseyin ilaci dedim,zamana biraktim,degilmis megersem,hic icimdeki ates sonmedi.Gercek askti yasadiklarim,duygularim.Hergun agladi yuregim,hala agliyor da.Pisman degilim yavrum bu gizli aska,bu kara sevdaya gozyasi dokmekten...Dunyaya yeniden..yeniden.. gelsem yine asik olurdum ona hem de delice..Bu bir tutku..hem de vazgecilmezinden.
Saskinliktan dilimi yutacaktim nerdeyse.Ozgurlugunu,mutlu yasamini,konforlu hayatini,kendisine tapan kocasini,oglunu,elinin tersiyle itmisti.
Keman hocan ne yapti bu ask karsisinda ? diye sordum kizginlikla.
---Hicbirsey..yuzyuze soylemedim ki hissettiklerimi.anlatamadim ki icimdekileri.Ona asik oldugumu.
"Gorusuyor musunuz zaman zaman ?" dedim.
--"Aliyorum guzel haberlerini..biliyorum ki kalbinin bir kosesinde,en gizli yerinde aldim yerimi.Masum bir sevgiydi aslinda.Kendime bunca yil azap cektirdim,isyan ettim,kizdim,hakaret ettim,ayipladim zaman zaman,sucladim bir mahkum gibi.Sucsuzdu kalbim....sadece sevmisti icten ice.Su gibi,ekmek gibi,hava gibi sevdi.. isledi icime.Karisti kani kanima.
Bir pastanede bir fincan kahve sozu vardi bana yarim saat..belki bir gun..bir yerlerde...ben nine..o dede..
geliriz kismetse karsi karsiya..otururz el ele..diz dize..goz goze..O verilen soz kaldi iste oylesine.
Teyzemle muhabbete baslamadan once tatli bir heyecan vardi icimde..muthis bir coskuyla sormustum sorularimi....hepsi ucup gitti..yerini huzne birakti.Ben hassas bir insanim zaten...uzuldum..duygularim karisti birbirine.Ne asklar yasaniyor yureklerde gormedigimiz, ne acilar yasaniyor bilmedigimiz.Cikar evliliklerinin yapildigi su gunumuzde boylesine tutkulu bir ask sasirtti beni.Sapka cikarilir boylesi icten,yurekten sevgiye.Unutulmuyor demek ki boylesi asklar aradan seneler gecsede...araya nice genc guzeller, genc adamlar girse de.
Derin bir nefes daha cekti guzel teyzem sigarasindan Yine merakla sordum.
---" Sorsalar size...son nefesinizde..SON ARZUN nedir ?, ne istersiniz ? diye. ne isterdin Neslihan teyze ?
---" Sadece kollarinda yatmak isterdim bir 10 dakika..!!!!"
gozleri bugulandi..aglayacakti..yutkundu..tuttu kendini.
Ferhat'in Sirin'i...
Mecnun'un Leyla'si
Kerem'in Asli'si...gibi aci cekiyordu hala.
"Hay teyzem..bu yasta..ask senin neyine..unut gitsin..kil namazini, otur sukret Allahina" deyim dedim diyemedim.Saygi duydum sevgisine,icinde besleyip buyuttugu,yurekten bagli oldugu askina.Oglunu bile ardinda birakacak kadar cok sevmis demek ki..ne diyebilirim ki boylesi yuce bir sevgiye.
"Siz de seytan tuyu var yavrum..niye anlattim ki size bilmem..15 yildir icimde yasiyorum , sir gibi, gizlice..ilk kez..ilk kez.. paylasiyorum baska biriyle..dedi kisik bir sesle.Yasiyor gibiydi eski gunleri..Ozlem,hasret,gurbetin acisi oturmustu yuregine.
"Birsey daha itiraf ediyim mi ? dedi dostane bir sesle." edin" dedim heyecanla.
--" Bu sabah..ezan vakti..onunla uyandim ...ruyamda bir mesaj geliyor telefonuma..bakiyorum ..yabanci dilde bir mesaj...mesaj ondan..
--ben de..ben de...SEViYORUM SENi....!!! yaziyordu sadece.
Nefes nefese uyandim.Ates basmisti yuregimi..Dua ettim tum kalbimle..duy sesimi
--" Ben de seni seviyorum askim...
Oyle islemissin ki kanima...oluyorum SENSiZ....SENDEN uzaklarda.." ...! ..dedim aglayarak.
Biliyorum..hissediyorum..uzaklarda olsa da..burada gibi..yanibasimda...hep aklimda...
Yasiyorum onunla ic ice.
Hic soylemedi..hic bilmiyorum duygularini..kimbilir belki o da sevmistir birazcik da olsa beni.. gizli gizli..
Her gun telefonuma "bilinmeyen" bir arama duser, "hep aklimdasin...! " gibi..heycanlanirim ,cirpinir kalbim," UNUTMAMIS beni " ...!!!!! diye.
"iste boyle yavrum...Vazgecmem askimdan..vazgecmem sevdigimden..olene dek..son nefesime kadar....!!!!.
Diline saglik Neslihan teyzem...paylasacagim dostlarimla bu UNUTULMAZ buyuk ASKI...
Dilerim hersey gonlunce olur..
Yeniden..yeniden...donersin evine, kavusursun ailene.
Nerede bir KEMAN sesi duysam hep aklima sen geleceksin, icim sizlayarak dinleyecegim senin yerine.
Sevgiyle opuyorum ellerini.
Hosca kal guzel insan.

Guzin AVCI
26.7.2010
KUSADASI

Hiç yorum yok: