16 Ağustos 2010 Pazartesi

Gidesim var buralardan..denizin kollarinda uzaklara

Kalpten kalbe selam sevdigime

Gec yatilan bir gecenin sabahi.Yorgun bedenim..Kedi cevikligiyle firlayamadim yataktan..Anlasildi bu sabah sahilde yuruyus yok.Ramazan nedeniye denize girmeye de cekiniyor insan.Oysa sabahlari deniz masmavi,turkuaz goruntusuyle oyle guzel,oyle bastan cikarici ki anlatamam..gormek gerek,yasamak gerek.Sevmiyorum ben ogleden sonralari,kalabalikta denize girmeyi.Yuruyeceksin,bedenin isinacak,birakacaksin kendini mavi sularin kollarina.
Tenimi oksayan ruzgar, ruhumu bedenimi dinlendiren,icime ferahlik veren,yasama sevinciyle dolduran piril piril engin deniz.Gozlerinizi alamiyorsunuz bakmaktan,uzun bir yolculuga cikmis gibi hissediyorsunuz kendinizi..Uzatsan elini tutatacaksin SAMOS adasini sanki..hemen karsimizda,o kadar yakin ki..geceleri isil isil parliyor adanin isiklari...uzuluyor insan burnumuzun dibinde,Yunanistan'in elinde.Bir zamanlar hepsi bizimdi..Bakiyorsun uzun uzun ...gokyuzu mavi,deniz mavi,ucsuz bucaksiz ozgursun alabildigince.Mavinin koynunda buluyorsun kendini bakarken,mutluluk asiliyor insana,sifa gibi,ilac gibi inanin.Dusundum de sevda yuzunden kac kisi kaybolmustur kimbilir bu sularda ? Birakacaksin akintiya kendini,yuregini...alip gotursun bakalim nereye kadar goturecek seni ?
Mahallemizin nesesi,eski CHPli Erzincan milletvekili Nurettin Karsu amca sayesinde oyle guzel bir yer kasfettik ki...Evimizin tam karsisi,kimse yok,sahil bizim,kum bizim,gunes bizim,deniz bizim..ic ice girmis hepsi sevgiyle.Gitmiyoruz artik insan kaynayan yere.
iste GUNES bastan cikarici cazibesiyle yine piril piril denizin ustunde parliyor," haydi gelin" der gibi goz kirpiyor gelen gecene.Vallahi ne kadar korusam da kendimi gunes yakici..golgede bile yaniyorum.Hacettepeden cilt doktorum " bebek kadar hassas cildin,iyi koru" demisti,koruyamiyorum yaniyorum golgede bile.Saclarim cocuklugumda ki gibi altin sarisi oldu,kendim kara kiz,gozlerim ve dislerim parliyor sadece.Balik kiza terfi edersem de sasmayin :.))))
"kalk Guzin kalk..saat 7.30 " dedim kendime verdim bir komut..
Firladim,aldim hortumu elime..Cicekleri,cimleri suladim buyuk bir sevgiyle.Mutluluktan nasil da hemen hareketlendiler,gulumsediler inanamazsiniz.Sulama isi buyuk keyif veriyor bana,.Balkonu da yikadim pirilpiril,anlayacaginiz hepsinin yuzunu guldurdum sabahin bu erken saatinde.
Erken kalkmayi seviyorum ben,gune "merhaba" demek,guleryuzle yepyeni guzel bir gune baslamak " gunaydin" demek mutlu ediyor beni.istiyorum ki yuzler hep gulsun,gokkusagi gibi rengarenk olsun yasantimiz.ilham perileri ucussun,sansimiz bol olsun,dans etsin etrafimizda huzur melekleri.Uykularimizi kaciran refarandum,ekonomik kriz,issizlik,parasizlik,gerginlik,stres gibi hos olmayan gri bulutlar gitsin ustumuzden,dagilsin gunesin parlayan isinlariyla birlikte.
Gozlerim denize kaydi yine....Hayran hayran,uzun uzun baktim denizin seffafligina..Alamadim bakmaktan kendimi mavinin her tonu ustunde..acik..koyu..masmavi..cesit cesit...ic ice..Kalbim harekete gecti hemen.. ..cocuksu yuregim kuslar gibi cirpindi birden...Denizle aramda ozel bir bag var, kopru kurmusuz birbirimize,konusuruz bazen dertlesiriz,bazen bagiririz,bazen de sarki soyleriz birlikte.Selam gondeririz kalpten kalbe sevdigimize.
Gercekten de cok guzel bugun.O hircin,o kavgaci,kayalari doven,kendine eziyet eden,ofkeli deniz degil.Sevdigine kavusan bir sevgili gibi tatli,huzurlu,dingin,mutlu bir goruntusu var.
Yurumekten vazgectim.
Denizin cagiran davetkar sesine kulak verdim, firtina gibi indim sahile..,gittim yani basina. Ben..ben...vurulmusum bu denize..gercekten cok guzel...kipirdamiyor su sahilde..carsaf gibi duruyor yerli yerinde..Taslari gece cilginken almis firlatmis tum sahile.
Kendimi yaramaz cocuklara benzettim.Firlattim terligimi,denizle basbasa..inanin denizle temas edince ruhum gezintiye cikiyor derinliklerinde.Aklimin ucundan gecmezdi bu kadar samimi olacagimiz,dostluk kuracagim .Korkardim ben denizden,urkuturdu beni.
Sevgiliden uzakta....ismi dudagimda,kahreden gurbet yanibasimda kederleniyorsun istemeden.Aslinda bu muhtesem guzellik karsisinda insanin akli basina gelmeli,hayat uzulmeye hic degmez bilmeli..Ama ayrilik zehirden bir ok,kursundan daha da agir yarasi...yine de sukretmeli, silinmeli gozlerden diyorum bu gozyaslari.
Uzattim bacaklarimi..oturdum yanina.."cagirdin geldim iste " dedim usulca.ici ayna gibi..dibine kadar goruyorsun herseyi.oyle guzel ki.Her zaman gormek mumkun degil boyle denizi.
yaz...yaz mevsimi..mevsimlerin en guzeli..
Ozgursun,ozgur giysiler,rengarenk cicekler,civil civil neseyle gezinenler,usumuyorsun,korkmuyorsun suyun kenarina oturmaktan,doya doya manzarayla basbasa,gunese doyuyorsun adeta.Harika deniz..muhtesem hava.Uzgunum sicaklardan yananlar adina.

Uzandim 5 tane tas aldim denizden..hepsi ayri guzel,degisik renkte,farkli sekilde..dizdim ayaklarimin ucuna..hepsine de bir isim verdim..bakalim hangisi once gidecek denize,hangisi kalacak geriye..sahilde..benimle birlikte.
Dalmisim..hayallerimle basbasa..bir sesle irkildim birden..Dondum,kaldirdim basimi, elinde bir kucuk sise su,basinda bembeyaz bir sapka,guzel giyimli,kolunda dovmesi,ilgi cekici,karizmatik bir amca..Yasi 65 in ustunde var sanirim ama vucudundan belli,sportif birisi.
" Korkuttum galiba..gunaydin"..
"Gunaydin amca...dalmisim biraz, denizin mavisi sarhos ediyor insani " dedim.
gulumsedi..
"hayrola..bu taslar neyin nesi?
" cok guzeller..ayri renkte,degisik sekilde..topladim 5 tanesini..isim verdim,dizdim gordugunuz gibi..bekliyecegim hangileri kalacak benimle,hangileri donecek denize ? " dedim.
Derin bir ic cekti amcam,basladi ayakustu konusmaya.
" hayret..burada,bu sahilde,ayni yerde..ayni sahne...30 lu yaslarda ben de dizmistim taslari.Ne mi istemistim Ask-sevgi-para-mal mulk-evlilik-saglik..
Babadan kalan mirasla cok iyi bir is kurdum, kazancim da cok iyiydi..guzel kazaniyordum.Sevdigim kizla da evlendim gorkemli bir dugunle...isim bozuldu 7 yil once..iflas ettim,kaybettim tum parami,mal varligimi.Gozunun icine baktigim biricik esim katlanamadi bu duruma.20 yildan sonra ayrilmak istedi..Ben ona saksida degerli bir cicek gibi bakmis,bir dedigini iki yapmamistim.Gozbebegimdi..Altin tepsi icinde Prenses gibi bir yasam sunmustum ona.Bosanma davasi acti .Yaralandim,canim cok acidi.Severken ayrildim istemeden.Parami,malimi,evliligimi herseyimi kaybettim,ardindan da sagligimi..Acilar acitmiyor artik canimi.Firtinali hayat duruldu zamanla.Cok sukur saglam birkac dostum sayesinde yeniden tutundum hayata..toparlandim ,simdi eskisinden daha da iyi durumum.sirketim tikir tikir isliyor bensiz de..Beni kaybedenler uzulsun.
Beni dinle yavrum....al at o taslari kumlarin icine sahile..gitmesin hicbiri denize...!!!! " Yillar sonra hatirladim bu taslari..deniz hepsini de alip gitmisti ayaklarimin dibinden.Ugur getirmiyor insana "..!!!
muzip,isten,samimi,sicacik bir gulumsemeyle " hoscakal " dedi ayrildi yanimdan.
Yildirim hiziyla topladim taslari..icim urperdi..korktum,panik icinde kalktim yerimden.
5 tasi avuclarimin icine aldim,tas gibi yumruk yaptim gogsumun ustunde,atmadim,tehlikelerden korurcasina,aldim geldim hizla eve,kapimizin onune,gozumun gorecegi yere,koydum ozenle, ciceklerin arasina.
Taslara koydugum isimler ne miydi ?
Adalet
Guven
Huzur
Aile
Ozgurluk
Adalet olmadan yasamaktansa, guvende hissetmiyorsan kendini, huzurun da yoksa, iyi bir aileden de yoksunsan eger, hele bir de kaybetmissen ozgurlugunu .....
HAYATIN ANLAMI YOKTUR..!!
OL DAHA iYi...!!!
Onemliydi benim icin hepsi de...Birakir miyim onu ellerimle denize..Sahip cikmaliyiz tum gucumuzle bu degerlere.
Refarandum yaklasiyor
Herseyin HAYIRlisi olsun ne deyim...!!!!
Guzel bir gun dilegiyle
Sevgiler hepinize

Guzin AVCI
16.8.2010
kusadası

1 yorum:

Adsız dedi ki...

www.hipatya1.blogspot.com
gülay hoca
saat06.30..yazılarındayım...birkaç saat sonra günaydınım...