6 Ağustos 2011 Cumartesi

iZMiR'de..senelerdir yasamisim sanki bu sehirde

6.Agustos.2011 Karsiyaka
Ogleye kadar uyudu gencler.Ben yine ayni saatte ayakta.Ogleni zor ettim.
--'Ben cikiyorum, siz takilin kendi halinize...!!!dedim attim kendimi disariya.
ilk isim Karsiyaka Ulusoy'dan biletimi almak oldu..Karsisi iskele.
Hemen atladim vapura..gecmek icin KONAK'a...
Ruzgar sert esiyordu,nefesimi kesiyordu zaman zaman...
Dev dalgalar vurdukca vapura..sanki alabora olacakmisiz gibi heyecanlandim. bir saga bir sola dansedercesine, hem korku hem de yuksek adrenalinle indim Konak'a.
Atladim bir taksiye.Kucuk yali..cok sirin bir semt..deniz kenari.Mefkure hanimin evini buldum elimle koymuscasina.Tum aile,sulale toplandi bir bir.Hoca geldi.Mevlut okundu.Allah kabul etsin,nur icinde yatsin Nazire teyzemiz.
--'Hosca kalin..Allaha emanet olun' dedim ayrildim evden.Gorevimi yerine getirmenin huzuru vardi icimde.
Neyire'mi aradim..9 Eylul hastanesindeydi.
---'Bugun refakatci kalmiyacagim ablam var' dedi.
---'Bekle..geliyorum seni almaya ' dedim atladim bir taxiye indim hastaneye.
Canim bekliyordu beni..6 gundur hastanedeydi..rengi solmustu..ama guzel yuzu hala guzeldi..candan kucakladi butun gucuyle.Nazire teyzenin helvasi vardi yanimda bir cay aldik kantinden, yedik helvasini,dua ettik arkasindan.
indik bir taxiyle uc kuyular iskelesine..Ordan bindik arabali vapura..BOSTANLI'ya.
Disariya oturduk..IZMIR ayaklar altinda..Bostanli..Karsiyaka karsimizda..
Aksam gunesi batti muhtesem bir sekilde sifir denize..Gunesin o tatli kizilligi vurdu gokyuzune..inanilmaz guzel bir manzara..inanilmaz guzel bir isiltiyla yavas yavas gelin gibi suzule suzule, sohbet ede ede Katar'dan Umman'dan, sanki ASK GEMiSinde, dunya turuna cikmiscasina..indik Bostanli'ya.
Oyle keyif aldik ki..
Ben de unuttum tum yorgunluklari..Neyyirem de unuttu kac gundur hastane kosesinde yasadiklarini.
Cocuksu..muzip..icten bir sesle...
---'Guzin..ben cok keyf aldim..cok iyi geldi bana...bir daha gidip donelim mi ? dedi heyecanla.Yeterli oldugunu soyledim.'Cok aciktim,yemek yiyelim guzel bir yerde' dedim.
Neyyire'nin kardesinin de var luks bir lokantasi Bostanli caddesinde. PAPRICA.
Cok canli hareketliydi cadde..sanki tum gencler sozlesmis gibi toplanmisti bu caddeye..Yemek yedik sevgili arkadasimla keyifle..Canimiz dinlendi,kan geldi yuzumuze.
Ulkem-Ozgur-Gulin aradi nerdesiniz ?biz Bostanli'dayiz 46 Edem'deyiz' diye..
Yuruyerek gittik yanlarina..igne atsaniz dusmez yere..tiklim tiklim dolu heryer.
1 saat sohbet ettik.Yorgunduk ama mutluyduk birarada olmaktan.Kalktik hep beraber.
Neyyire'mi bindirdik once taksiye..MAViSEHiR'e...
Biz bindik ardindan bir taksiye..KARSIYAKA'ya...
Sehri ogrendim bir kac gun icinde.
Yillardir iZMiR'de yasiyormuscasina.
Heryer..her cadde..her sokak tanidik geldi bana.
Kordon'da yemek yerkende hissettim bu duyguyu.
Gecmisteki ruhum iZMIR'li miydi aceba ? diye dusunmeden edemedim kendimi...!!!

GUZiN AVCI
6.Agustos.2011
ANKARA

Hiç yorum yok: