3 Aralık 2018 Pazartesi

ANTAKYA..GAP turu..

4 Kasım sabahı keyifle çıktık evden.Belkıs ve Aso'da bizimle bu gezide.
Adana uçağına bindik bir saat sonra Adana'ya merhaba dedik.
.Tatilbudur'un rehberi bekliyordu bizi. Bindik otobüsümüze.mAntakya'ya hareket ettik.
İskenderun üzerinden Belen Geçidi'ne çıkarak Amik Ovası ve Amanos Dağları'nın doyumsuz manzarasını izleyerek girdik Antakya'ya.
Asi nehrinin eteklerine kurulmuş olan şehrimize ayak bastık heyecanla.
1.ci gün ANTAKYA..
Antakya'da muhteşem bir tepsi kebabı yedik ağız tadıyla.
Dünya'nın en büyük 3.cü mozaik müzesi olan Antakya Mozaik Müzesini gezdik.Muhteşemdi müze kendimi yurt dışında bir müzeyi gezer gibi hissettim.Gurur duydum tek kelimeyle.
Antakya Çarşısı'nda  keyifli dakikalar geçirdik serbest zamanda. Oradan ilk Hristiyan şehitlerinden olan Habib-i Neccar Camiisini gezdik.Otobüsümüze binip bir Antakya şehir turu yaptık.Tarihi Antakya evlerine bayıldım.Türk-Katolik kilisesini gezdik.Buradan manzara muhteşemdi. Çok güzelsin be Antakyam.12 km ilerde Daphne ve Apollon'un aşklarının geçtiği Harbiye'ye(Dapne) giderek mesire yeri olan küçük şelaleri gördük.Kaldığımız Özcihan otel buraya çok yakındı valizimizi bıraktık geldik güzel bir kahve içtik oturduk sohbet ettik bol bol resimler çektim hatıra, şelale sesi dinledik ördekleri besledik.Buranın en güzel semti Harbiye. Keyifle yaşanacak bir semt.Mis gibi Defne Yaprağı kokusu yayılıyordu buram buramÇok beğendim  seni Antakya..Muhteşem bir akşam yemeği yedik otelimizde odalarımıza çekildik.
Sabah yolculuk var Gaziantep'e..

4 Kasım 2018
Antakya


Hiç yorum yok: