3 Aralık 2018 Pazartesi

KahramanMARAŞ..

Maraş'a gitmezsek olmazdı.Gittik türkülerle indik çarşısına.Güzeldi Toroslar'a uzanan otoban yolu.Torosların hemen arkasında Kayseri ilimiz var.Dağın içinden geçen tünelle Kayseri'ye geçiliyormuş o denli yakınmış.
Hemen ilk işimiz Hacı amcada aldık soluğu.Kelle paçanın Kral'ı dediler. Eee..yemeden olmaz kelle paçaya hakaret olurdu.Minicik bir dükkan yoldan gelen geçen oturuyor sokağa..Bir  değil iki kase yedik İnanılmaz lezzetliydi.Belkıs bile yedi ilk defa:)
Hacı amca burda, olsan Ankara'da, gelirdim  her gün sana.
Muhteşemdi bizim Ereğli'inin kokoreçi gibi muhteşemdi.
Oradan çıktık dedik başka neyi meşhur Maraş’ın..?
YAŞAR usta  dediler meşhurmuş gelenler uğramadan gitmezmiş..Girdik Yaşar ustada yedik Mado dondurma ve tatlıları..
Ellerimizde fıstık ezmeleri çıktık dışarı, herkes mutlu karınlar doymuş gülüyor herkes, bindik otobüse ..Yolculuk nereye..?
ADANA..Adana yolcusu kalmasın haydiiiii..
İskenderun..Ceyhan..daha önce anlatmıştım Şahmeran hikayesini ve Yılanlı kale’yi..
TARSUS'a geçtik.ESHAB-I KEHF mağarasına geldik..Çok tanrılı dönemde tek Tanrı'ya inanan Hristiyan 7 genç Kral'ın zulmünden  korkup Eshab-I Kefh mağarasına saklanırlar.Yanlarında bir de köpekleri vardır.Taş kesilirler uyurlar senelerce,bir uyanırlar ki  300 yıl geçmiş aradan.Acıkıp şehre yiyecek almaya  inen gençlerden biri bakkale eski para verir , bu eski paradan şüphelenen adam takip eder genci,mağaraya kadar gelir.
Girer mağaraya, bakar ki gençler yok 7 tane  yavru kuş var, .
Yedi  uyurların inanışları'nın en önemli merkeziymiş bu mağara,kutsal kabul edilen bu mağarayı  hem Hristiyanlar hem de Müslümanlar ziyaret ediyormuş.Kuran'ı Kerim'de de söz edilen 33  mağaradan birinin burası olduğu iddialar arasında.( Kehf süresi).O mağaranın burası olduğu düşünülüyormuş.Çünkü Kuran’da denize bakan bir pencereden söz ediliyormuş.33 mağaradan tek bu mağarada denize bakan bir pencere varmış. İlgi çekici bu mağaradan çıktık Tarsus Kleopatra kapısına geldik.Kapının öyküsü de çok güzeldi.
.Roma'nın ünlü askeri Jül Sezar Kleopatra'ya aşıktır,Altınlar mücevherler binbir hediyeler sunmuş Mısır'ın ünlü  kraliçesi Kleopatra'ya.. istemem demiş Kleopatra..
öyle bir şey yap ki Tarsus'a girişim muhteşem olsun..!!!
Bunun üzerine ünlü  Sezar Tarsus'a bir kapı yaptırır kapının her tarafını değerli taşlarla süsletir  ve Kleopatra bu kapıdan görkemli bir şekilde  şehre girer, kendisini karşılayan  Romalı general Antonius ile aşk yaşar, aşk yaşadığı yayılır.Antonius Sezar'ın en gözde askeridir.Kleopatra Mısır'a giderken Sezar'ın ihanetini affetmeyeceğini hem kendisini hem de Antonius'u öldüreceğini düşünerek intihar eder.
En son da Çanakkale Destanı'nın bir numaralı tanığı kahramanı Nusret Mayın gemisini gördük.Minnet ve teşekkürlerimizi sunduk döndük Adana'ya geldik.
Sakıp Sabancı’ının Burularak öldürülen kardeşi Hacı Ömer Sabancı’nın yaptırdığı Başkanların en büyük muhteşem camisini ziyaret ettik.Havaalanı'na indik nihayet.Vedalaştı grup birbiriyle,dağıldı herkes bir yerlere,bizde uğradık bir Adana kebabcıya.
Indik gece yarısı Ankara'mıza..