3 Aralık 2018 Pazartesi

GAZIANTEP ..

Sabahın erken saatinde çıktık yola bekle bizi geliyoruz Gaziantep.
Tam Gaziantep kalesi önünde indik otobüsten.Manzara süper.
Kale dimdik duruyor tüm heybetiyle.Bakırcılar çarşısına girdik.İçinden geçerek Almacı pazarını ve Zincirli Bedesten'i gördük.
Ilk işimiz Birecik Barajının suları altında kalan tarihi ZEUGMA Antik kentinden  çıkarılan mozaiklerin  sergilendiği Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesini gezdik.
Rehberimiz Ekrem Yetkin'e anlatımlarından dolayı bu Müze'de hayran kaldım.Ben tarihi çok seven biriyim.Tarihi yaşardım öğrenciliğimde.Ama hocamız mükemmeldi.Tarih bilgisi anlatımı muhteşemdi.Kulağımda kulaklık nefes almadan dinledim heyecanla.
Bu kadar güzel bir müzeyi daha önce görmediğim için kızdım kendime.
Keşke resim sergileyebilsem ya da video sergileseydim şurda görmüş kadar olurdu görmeyenler.İnanılmazdı çook etkilendim her bir parçadan Müzede .
Sarhoş oldum tarih aşkımdan.Neler gelmiş geçmiş şu dünyadan, ne hikayeler yazılmış ardından.
Zeugma Mozaiklerinin 12 parçası Amerika'daymış,anlaşma sonucu ulaştı ülkemize,yakında gelir Gaziantep'e.Çingene kızı tamamlanır böylece.
17.yüzyıla ait Tekke Camii Külliye Binasının içinde Tahmis kahvesi olarak anılan mekanda Menengİç kahvesi içtik.Yol boyunca heryerde  menengiç ağaçları ve zeytin ağaçları vardı.
Antep Çarşısı'nda serbest zamanda bol bol gezdik baharat çeşitleri kahve menengiç çam fıstığı meşhur olan ne varsa onu aldık.El yapımı terlikleri ve  kahve çay için gümüş Takımları muhteşemdi.Güllüoğlu'nda baklavalar yenildi afiyetle.
Akşam Büyük Velç otele koyduk valizimizi.Taner'in erkek kardeşi Şahin eşi ve kızı geldiler.Şahin'in burda hakiki deriden erkek ayakkabı imalathanesi var ve yurt dışına ihraç ediyor.Bizi meşhur Küşlemeci Mehmet Usta'nın lokantasına götürdüler.Antep'in tüm lezzetleri sunuldu  burda bize özel birer birer.Ordan çıktık meşhur tatlıcı Koçak'a geldik.Gerçektende tek kelimeyle şaheneydi her bir tatlı birbirinden güzeldi.Teşekkür ettik Şahin eve eşi Fatin'e ve yerleştik otelimize.
Antep'i de gezdik böylece..Yarın Urfa yolcusuyuz..