23 Aralık 2007 Pazar

Yureginizin sesini dinleyin...

Arkadaslar,
MUZiK RUHUN GIDASIDIR gerceginden yola cikarak Dohada Turk Sanat Muzigi ve Turk Halk Muzigi korosu kurmak istiyorum.
Milli bir mac, milli bir bayram insana nasil bir heyecan, bir cosku, bir mutluluk verirse, muzikte gonullere hitap eder, damardan damardan kanimiza karisir huzur verir.Alir goturur bizleri taa uzaklara...gecmis yillara...ilk aska...ilk heyecana...genclik yillarina... .Her sarki da, her turku de bir ani vardir.Kimi zaman cosar gonuller, kalkar oynar..Kimi zaman huzunlenir, yurekten aglar...Anadolunun bagrindan kopar gelir gumbur gumbur davulun sesi, sazin nagmesi..Mis kokulu yaylalarimiza, gelinlere, genc kizlara,delikanlila ra,kara sevdali asiklara uzanir gider yanik yanik her turku...Kavusamayan lar Leyla olur,Mecnun olur,cigerleri kavrulur..Aglar ud,akarken gonullere... .Her sarkida, her turkude ask vardir,hasret vardir,gurbet, ozlem vardir...
Sagolsun yonetim kurulu uyelerimizden Necla Okyay bizlere yer tahsis etti.Amacimiz simdilik haftada belirleyecegimiz bir gun, bir araya gelip calismalara baslamak..
Muzigi gercekten seven, muzige gonul veren,bu iste ben de varim diyen,sesine de guvenen istekli arkadaslarin su 3 gun icinde mail gondermelerini rica ediyorum.Su anda 5 kisi olduk bile.Koro sefimiz Sule Bekisogludur.
SANAT muziginden ve HALK muziginden sectigim sarkilari ve turkuleri yaziyorum.Gonullere en cok hitap edenleri repertuarimiza birlikte alacagiz..

HALK MUZIGINDEN TURKULERIMIZ. ...
-Izmirin kavaklari, Ormanci, Mihriban, Asker yolu, Halil Ibrahim, Sen gelmez oldun, Canakkale, Cokertme, Dido, Gonul, Urfanin etrafi, Telli turna, Deryalar, Sen de basini alip gitme, iki keklik, Asmam cardaktan, Cerrahpasa, Kara tren, Ela gozlum, Bir cift turna gordum, Muhur gozlum, Baga gel bostana gel, Karadir kaslarin, Tatli dile guler yuze, Dam ustune cul serer, Yarim Istanbulu mesken mi tuttun?,Halkali seker, Daglar dagladi beni, Sari gelin, Agri daginin eteginde, Gurbete giden doner mi bilmem? Hasretinle yandi gonlum, Aglama anam aglama, Ne aglarsin benim zulfu siyahim, Altin hizma, Beyaz giyme soz olur, Asiye.,Cay elinden oteye...( birbirinden guzel ,dilimizden dusmeyen turkuler..Okurken mirildanin icinizden.O mutlulugu hissedin)
SANAT MUZIGIMIZDEN SARKILARIMIZ. ...
-Simdi uzaklardasin, Sen uzaklarda degil, inleyen nagmeler, Sene de birgun, Yildizlarin altinda, Biz heybelide, Sarkilar seni soyler, Silemezler gonlumden, İkinci bahar, Benzemez kimse sana, Lale devri, Hatirla sevgili, Seni ben ellerin olsun diye mi sevdim?, Artik bu solan bahcede, Elbet birgun bulusacagiz, inan inan ki kimse bana, Sesinde sarkisi askin, Bir fincan kahve olsam, Elveda meyhaneci,Leyla bir ozge candir, Veda, Sevda denilen sey yasanan hatiralar, Sensiz saadet neymis, Seni sordum yildizlara, Bak yesil yesil, Bir gonul vardi bende, Yagdir mevlam su, Sen kimseyi sevemezsin, Bu ne sevgi ah bu ne izdirap, Nerden dustum ben bu aska, Sen de basini alip gitme ne olur, Yesil gozlerinden muhabbet kaptim, Sabir, Ayrilik yaman kelime, Son mektup, Sevemedim kara gozlum, Kalbimi kira kira, Seni kirda gormusler, Samanyolu... (icinizden hepsi de su gibi akti degil mi?)
NOT...
10 turku, 10 sarki sectikten sonra sozlerini sizlere netten gonderegim.Pazar gunu eger ortam uygun olursa bir sarki, bir turku ile bir deneme de yapabiliriz. .Simdilik haftada bir gun,sonra hafta da 2 gun olabilir...Toplantl ara cocuk getirilmemesi zorunludur konsantre olmak icin.Repertuarinda 2000 sarki olan bestekar,Hacettepe ogretim uyesi,muzik hocasi Ismet hocamizi da kimbilir bir gun uduyla davet edebiliriz..
Gelin birlik olalim,
Aydinlik gunlere yelken acalim,
Muzikle cosalim,
Keyifli anlar yasayalim...
Hersey golunuzce olsun...Sevgiyle kalin...
Guzin AVCI
Doha
10.5.2007

Hiç yorum yok: