25 Mayıs 2013 Cumartesi

merhaba Doha..

Bugün persembe.. hafta sonu Doha'da..
Merhaba dedim güzel güne tüm içtenliğimde koca bir merhaba..Pırıl pırıl bir güneş sabahla birlikte doldu gönlüme tüm güzelliğiyle.
Dün ikindin başlamıştı bu tertemiz mis gibi berrak hava..Denizin mavisi üstüne, altın zerrecikleri serpilmiş gibiydi kamaştı gözlerim bir an alamadım kendimi kayboldu ruhum bu güzellik karsisinda.
Büyük bir arzuyla getirdim resmimi salona,boyadım  boyadım güneşin her rengine..inanılmaz bir sevinç yayıldı içime vurdukca fırcayı tuale.Yansıdı tabloya sevgimle birlikte duygularım renk renk gökkusagı gibi.Bir heyecan sardı tüm benliğimi şekillendikçe çizgiler.
AŞK bunun adı..sadece insana aşık olunmaz işte..demek ki ben resime de aşığım, tıpkı doğaya, denize,aya,güneşe,çiçeklere,yağmura,toprak kokusuna,döne döne yağan kara, batan güneşe, aya, yıldıza, yakomaza, bebeklere, tüm güzelliklere..
Kaptırmışım kendimi çalan telefonlarla bıraktım fırçayı elimden.
Pencereleri ve klimayı actım çıktım evden, dokunuyor yaglıboya kokusu evde durursam.
Canım baklava istedi biran, gelince yapiyim dedim bir sarığı burma. Cevize  baktım az,bol ceviz lazım.City Center 3 dakika.Cıktım evden kosar adımlarla.
Ceviz alırken cok guzel, alımlı, boylu poslu,şık giyimli bir bayan
"Türk müsünüz?dedi sıcacık bir ses tonuyla.
Birkac gün önce de Mehtap sormuştu asansöre binerken aynı soruyu . Mehtapa sordugum soruyu bu guzel kıza da sordum:-" nerden anladınız?"
Gülümseyerek boynunuzdaki nazar boncuğunu bir biz kullanıyoruz da ondan..!
Ayaküstü sohbet ettik,Ankara'lı..hemen sordum hangi liseden mezunsun diye..Kurtulus lisesi demez mi? Gözlermiz sevgiyle bütünleşti. Tanıyor beni hem de cok iyi..dersine girmemiş im hiç  Nöbetlerden.. Tek sizden korkardık butun kızlar dedi gülerek.. şapkadan, esofmandan tanıyamadım hocam dedi.. hayranmıs bana..yeni gelmiş Dohaya.once ODTÜ yü kazanmış, sevmemiş, çalışmış kazanmış sevdiği dalı..uzman doktor, dahiliye, görev yeri cok kötü bir yer çıkmış Doğu'da,gitme demiş erkek arkadaşı, basmış istifayı, burda petrol şirketlerinde çalışıyormus sevgilisi , iyi kazanıyormuş,Meltem 'de oturuyor, Ankara'lı..
AŞK galip gelmiş kutsal mesleğine,hata mı etmiş iyi mi bilemem, dünya güzeli, Allah övmüş yaratmış, Hacettepeli üstelik..biz de de doktor cok dedim ailede sülalede..Selin'i, Eren'i, Sibel'i,Ömer'i,Zühtü'yü, kuzen cocuklarını,Eren'i, Fatma'yı anlattım..Bir Zühtü'yü tanıdı, plastik cerrahi de ünlü olduğunu arkadaşlarının ikisi burun estetigi icin ona gittiğini anlattı.
O beni sevdi ben de ELİFi..küçücük genç kızlar nasıl da böyle cazibeli oluyor zamanla..
 "Elif'cigim ne zaman arzu edersen, bir dosta ihtiyacın olursa, bir abla olarak buradayım" dedim. Erkek arkadaşı kimseyle dost olmamasını, buradakilerin cogu sonradan görme, uzak dur, sakın doktor olduğunu da söyleme demiş..hocam sizin için geçerli değil " dedi, en kısa zamanda gelirim ziyaretinize dedi ayrıldık.Merak etme ben de akıllandım artık söylemem dedim.Eve geldim cevizi bırakıp sahile inmek için.. Mehtap baktım Elmalı kek yapmış getirdi, bir kahve ictik, indik sahile, Muhteşem hava..muhteşem gün.. İçime çeke çeke temiz havayı, arındırdım ciğerlerimi yaglıboyadan.Birbirinden güzel midye kabukları topladık heyecanla.
Eyvah.. Gün bitmesin istedim ama bitti.
Aksam yemek var misafirlerimiz Ahmet bey ve Şule hanımla.
Bir telaşla geldim, yıkadım hemen midye kabuklarımı.. Yerleştirdim diğer kardeşlerinin yanına.
Hazırlandım tatlı bir yorgunlukla.

Güzin Avcı
23.mayis.2013
Doha-KATAR

Hiç yorum yok: