3 Mayıs 2013 Cuma

Doha'da bir cuma geçti böyle..

Doha..Katar'ın baskenti..
Kac gundur gunes bulutların ardına saklandı,inat edercesine gortermedi yuzunu.YAGMUR yagdı yagacak diye bekledim sevincle...hele haberlerde Arabistan'da asırı yagmurdan seli gorunce..iyice heveslendim ama yagmadı iste.
Bugun de tam tersi..gunes tum cıplaklıgıyle muhtesem bir sekilde ısıldadı durdu gun boyu.
Karsımda Hilton Oteli doldu doldu tastı bugun.Kimisi elinde sisme yatagı,topu denize geldi,kimi de sabah branchına..Yabancılar havuzu,denizi,kumu,gunesi tercih ederken,Katar'lılar branche keyfi yaptılar.
Deniz gorulmeye degerdi.. jet skisiyle gosteri yapanlar,yatıyla hava atanlar,yelken acanlar,motor ile caka satanlar..yelkenliler de eslik ediyor serpilmisler denize..renk cumbusu vardı mavi sularda, bayram havasında..
Caddelerde son model jipleriyle,spor arabalarıyla ucarcasına nispet yapanlarda ayrı bir seramoni..
CUMA gunleri tatilin tadını cıkarıyorlar ellerinden geldigince..Cole safari yapmaya gidenler de bir ayrı egleniyor tabii.
İnanılmaz bir hevesle giydim esofmanları,fırladım sokaga..
Reyyan Otel'in bahcesinden gecerken birbirinden şık,birbirinden zarif,son derece makyajlı,dantel abayalı,hepsi de guzeldi,8-9 Katar'lı hatun girdiler iceri..Dışardan muhtesem bir yasam gibi icleri nasıl aceba? diye yurudum kendi kendimle konusarak..gercekten cok merak ediyorum bu kadar zenginler,luks hayat yasıyorlar,mutlular mı aceba?
Rengarenk ciceklerin resimlerini cekerken icimdeki cocuk bir sevindi anlatamam..Fours Seasons Hotel'in onundeki selalede banyo yapan guvercinleri yakalamak istedim bir an..kosmak,kosmak,ozgurce oynamak zıplamak geldi içimden..İnsan unutuyor yaşını..cocuklasıyor gordugu guzellikler karsısında bazen..rengarek cicekler..gokkusagı gibi..oten kuslar bulbul gibi..
Kızgın gunesin altında yurudum keyifle,Sharaton Otelin kosesinden girdim Corniche.
Vay canına..nerdeyse 10 tane..gariban işci..istahla..hepsi aynı tarafa bakıyor civilenmis gibi..nereye bakıyorlar diye dondurdum basımı..yuuh yani..yabancı bir karı koca..adam oturmus kitap okuyor edeplice..kadın onunde uzanmıs..poposunu da devirmis garibanlara dogru..cekmis elbisesini yukarı dogru..bacaklarını da acmıs guneslensin diye..tam bizim Turk filmlerindeki tecavuzcu Coskun manzarası..ac kurt gibiler..korktum bakıslarından..kocası olmasa ne cezadan korkarlar ne de idamdan..gozleri donmus gibi..ne yapsalar yeri..hay manyak kadın..git baska yerde yat..uluorta yerde kendini teshir etmenin alemi ne..? yanındaki de yani tam sopalık..koca degil,bostan korkulugu sanki..heeeytt desene..diyemiyor demek ki.
Sahil guzel mi guzel..sular cekilmis..deniz pırıl pırıl..atladım hemen, kıyıya vuran tum midye kabuklarını topladım..Rabbim ne guzel yaratmıs dunyayı..ayrı bir lezzet,ayrı bir ahenk..sükrettim verdigi tum nimetlere.
Yine soyluyorum hayatta onemli olan 3 sey..
1.OZGURLUK
2.SAGLIK
3.HUZUR
Nefes alabiliyorsan ozgurce..saglıgın da yerindeyse..mutluysan eger huzurun da yerindeyse..
Ne mutlu sana kardesim ne mutlu sana..!
Borcun mu var? yukun cok mu agır? bosver uzulme..calıs..bırakma kendini..devam mucadeleye..bir sekilde gelirsin ustesinden..Allah yanındadır her zaman..dusurdugu gibi kaldırır yerden bir sekilde..
Tum guzellikleri gorebilmeniz dilegiyle
sevgiler hepinize.

Güzin Avcı
3 Mayıs.2013
Doha-KATAR

Hiç yorum yok: