21 Temmuz 2013 Pazar

kalemimden dökülür yüreğime..

Bugün muhteşem hava..birkaç günkü nemli havadan eser yok.
Lahana dolması yaprak sarması değmiş yorulduğuma :)
Kaç gündür bardaktan boşanırcasına yağar ya yağmur, öyle ağlıyordu pencereler.
Baktım dışarı..mis gibi hava..pırıl pırıl..inşaatta çalışıyor garibanlar tüm hızıyla.
FANAR karşıda..ışıldıyor en görkemli haliyle.
Açtım pencereyi..ev klimalardan buz tutmuş kutuplar da yaşıyoruz sanki.
O kadar güzel ki..ortalığın aydınlanmasını izledim..Allahım sen ne büyüksün, ne yücesin, sana inanmayanlar taş olsun..Bu kadar mı güzel olur denizin mavisi ?..kaç kişi izlemiştir tan yeri daha ağarmadan denizin bu büyülü rengini..sanki güneş tepeden değil denizin dibinden doguyordu resmen.Bir ayrı parlaklık, berraklık, aydınlık vardı suyun yüzünde..Yatmadım yatamadım bırakıp da bu muhteşem güzelliği..şükrettim oruç ağzımla yaradanıma..
bu gözlerimin görmesini sağladığı için,
bu nefesi bana bağışladığı için,
yeni güne uyandığım için.
Dua okudum içimden geldiğince..saat 7.40 gibi..
içim geçmiş bir an..koltuğun üstünde..belki bir saniye belki birkaç saniye..
Fatih eniştem..canım eniştem..tiril tiril açık renk yazlık giysisi üstünde..hepimiz biraradayız..kimin eviydi bilmem..kapıdan girdi aceleyle..
--" oturmayın....kalkın..işinizi yapın..erken kalkan erken yol alır...." dedi..
hepsi bu kadar..uyandım..ne kadar canlıydı..gerçek gibi..
aradı gözlerim sağımda solumda, sanki evde gibi...
Allah hayırlara çıkarsın.."Oturmayın..birşeyler yapın.kalkın" dedi herhalde..öyle yorumladım.
bir kez daha görmüştüm..Ankara'daki evde..girdi kapıdan aynı hızla..kızdı Gülten ablama..Gülin Ereğli'ye gidiyormuş güya..." çok gevelenme kalk sana emanet iyi bak çocuğa, kalsın burda " demişti.
benim rüyalarım uzun olur oysa..kısacık görüyorum eniştemi...hepsi bir cümle.
Ahh..eniştem..nasıl da kibardın..saygılı, efendi, ağırbaşlıydın..Hiç kırmadın hiç incitmedin bizi..
Ne enişteler vardır bilirim..kimi bağırır, köpürür ağzı, akar salyası, kiminin konuşur yumrukları, havada uçuşur yemek tabakları..hiç görmedim..hiç biz sana saygıda kusur etmedik, sen de hiç incitmedin bizi..Yemin ederim babam gibiydin..aynı sevgi vardı içimde..daha çok gençtin enişte..yaşayacağın güzel günler vardı, emek verdik, yıllarımızı verdik, pekişti sevgimiz saygımız yüreğimizin en derininde..tam çıkaracakken keyfini, gülüp oynayacakken emeklilik dönemini, gezecektik birlikte çok yerleri..suya düştü Taner'in güzel ülkelere götürme hayali..
Kendinden mi..bizden mi..hayattan mı kaçtın birden ? aniden kayıp gittin yıldız gibi..
Ereğli'nin tadı tuzu senmişin be eniştem..bak gelmiyor Ereğli'ye gelmek içimden...
Kaçtı 500 evlerin tadı..sen varken  dayıyorduk sırtımızı baba gibi..
Şimdi istemezler yerine geçenler enişte..35 yıl gibi olur mu yenisi ?
kim tutar.. kim doldurur ki yerini ?
Eminim..hissederim kendimi sığıntı gibi ..
Ne deyim ? kilitlendi dilim..
Ana ocağına ağlarken şimdi de kapandı BABA ocağım..
Yazmak istiyorum bir gün gönlümün kitabını..
canımdan çok sevdiğim ailemin hayatını..
Yüreğim dayanmıyor be eniştem..
Gözyaşı okyanusunda bıraktın beni..
Kalemimden dökülenler ezip geçecek yüreğimi biliyorum
Yine de yazmak istiyorum enişte sensin başkahramanı ..!

Güzin Avcı
21.Temmuz.2013
Doha-qATAr

Hiç yorum yok: